Minnaar deel 43

27-05-2021 10:55 3452 berichten
Al 42 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519

Voorgaande delen:

seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
Alle reacties Link kopieren Quote
Nienke pas je wel op inderdaad? Voor hem is deze situatie natuurlijk fijn, een gezin en vrouw thuis, en een minnares waar hij zeker weten terecht kan mocht de bom ploffen. Maar die zal vast niet ploffen als zij haar ogen sluit.
Ik voel wel voor zijn vrouw, wetend dat je man het buiten de deur doet (en andere mensen dit ook weten!) maar je je gezin bij elkaar probeert te houden.
Maar dit is natuurlijk hetzelfde als bij mij, dit houdt wel een spiegel voor zeg.. ik stond er toen niet zo bij stil omdat ik op die wolk zweefde en alleen maar ons zag
.
vgm1980 wijzigde dit bericht op 06-02-2026 15:16
99.90% gewijzigd
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Wat ik eigenlijk met mijn verhaal wil is dat het niet een kwestie is van ' je ogen sluiten'. Er zit veel meer achter.
Dank voor de toelichting VGM1980, goed om je verhaal te delen hier.

Inderdaad, overal is een verhaal, niets is zwart/wit. Ook niet dat deze man het allemaal voor elkaar heeft, ook daar zal een heel drama achter schuilen.

Het is ook door deze verhalen dat ik nooit meer blind in een relatie zal durven vertrouwen. Afhankelijk zijn van monogamie, zo kwetsbaar wil ik nooit zijn.
I wanna live my life with the volume full!
VGM1980 schreef:
05-02-2026 12:37
Wat ik eigenlijk met mijn verhaal wil is dat het niet een kwestie is van ' je ogen sluiten'. Er zit veel meer achter.
Mooie toelichting.
koekies zijn lekker
Jeetje wat een verhaal VGM1980, wat moet dat een nare tijd zijn geweest :(
Dankjewel voor het delen, het geeft wel meer inzicht

Ik heb me ook vaak afgevraagd of hij als hij echt betrapt werd hij voor mij zou kiezen of zou gaan voor de ‘het betekende niets’ route. Ik denk het laatste.
Eidde schreef:
05-02-2026 13:40
Afhankelijk zijn van monogamie, zo kwetsbaar wil ik nooit zijn.

Zo kwetsbaar hoef je ook niet te zijn, want je kunt single blijven of bespreken met je beoogde partner dat je geen monogamie (meer) zoekt in een relatie.
Zelf heb ik via via contact gekregen met een single man van mijn eigen leeftijd, allebei gepokt en gemazeld door het leven, geen van beiden meer op zoek naar monogamie, binnenkort gaan we samen naar een parenclub. Gezellig. Geen idee of dit contact iets serieus word, dat hoeft van mij ook geeneens, het is gewoon fijn (vind ik) om authentiek met elkaar om te kunnen gaan.
.
vgm1980 wijzigde dit bericht op 06-02-2026 15:21
99.35% gewijzigd
Wat een schril contrast ook Nienke, van vorige maand "hij houdt met heel zijn hart van mij" naar nu "hij heeft uiteraard ontkent dat hij diepgaand contact heeft met mij". Wat een gevoelsmatige rollercoaster zit jij in.
Wat een nare periode VGM! Inderdaad dat gelieg bij jou dat er niks aan de hand is, terwijl bij die minnares word meegepraat dat het "echte liefde" is. Wat een draaikonten zijn die stiekeme kerels toch ook.
Heftig VGM dit is ook wel iets waar ik aan denk. Dat minnaars zich schuldig voelen jou niet voldoende aandacht te geven.
Terwijl ik dan denk je moet je schuldig voelen naar je vrouw en gezin toe.
Elegantic schreef:
05-02-2026 13:51
Jeetje wat een verhaal VGM1980, wat moet dat een nare tijd zijn geweest :(
Dankjewel voor het delen, het geeft wel meer inzicht

Ik heb me ook vaak afgevraagd of hij als hij echt betrapt werd hij voor mij zou kiezen of zou gaan voor de ‘het betekende niets’ route. Ik denk het laatste.

Maar zou je een man willen die pas voor jou kiest als hij betrapt wordt?

Mijn verhaal is identiek aan dat van VLGM1980, alleen zette ik mijn overspelige echtgenoot buiten de deur. Uiteraard was-ie eerst aan mijn been gaan hangen en heeft hij gezworen dat zijn affaire weliswaar al anderhalf jaar duurde maar niets betekende. Hij wilde zijn gezin niet kwijt en had nu pas door wat hij op het spel had gezet en meer van dat soort loze praat. Ik wist heel zeker dat mijn huwelijk voorbij was, omdat ik al mijn respect voor hem verloren had.

Hij trok direct bij zijn minnares in. Ik weet niet of hij haar de waarheid heeft verteld of dat hij haar liet geloven dat hij eindelijk voor haar gekozen had, maar ze liet hem binnen en ze gingen samen verder. Dat duurde ongeveer een jaar; ik denk dat de praktijk toch niet zo leuk was als de geheime affaire.
.
vgm1980 wijzigde dit bericht op 06-02-2026 15:21
99.27% gewijzigd
MissUnderstood schreef:
05-02-2026 14:48
Maar zou je een man willen die pas voor jou kiest als hij betrapt wordt?

Nee. Aan de ene kant snap ik ook heus wel dat hij niet bij een zwangere vrouw weg wilde gaan en wil ik geloven dat hij daarna wel écht voor mij zou kiezen, maar aan de andere kant is het in de praktijk vaak anders en ‘wint’ de minnares het niet, ik weet echt niet hoe het bij mij zou zijn gelopen.
Ook dat zie je vaak idd Missunderstood, het echte leven is dan ineens toch niet zo leuk.

De afstand tussen ons wordt ook groter, ik heb het gevoel alsof hij hoopt dat hij bij mij in huis kan komen maar dat gaat absoluut niet gebeuren. Hij doet heel lief en geruststellend.
Het is inmiddels wel serieus mis, zij heeft schijnbaar een advocaat geraadpleegd. Ik weet niet 100% zeker of hij alles eerlijk verteld heeft over het waarom maar het is wel foute boel daar thuis.
Ik zou dan inderdaad hem in ieder geval in zijn eigen woning laten wonen, ipv meteen bij jou laten intrekken.
Lalaloepsie schreef:
05-02-2026 13:54
Zo kwetsbaar hoef je ook niet te zijn, want je kunt single blijven of bespreken met je beoogde partner dat je geen monogamie (meer) zoekt in een relatie.
Zelf heb ik via via contact gekregen met een single man van mijn eigen leeftijd, allebei gepokt en gemazeld door het leven, geen van beiden meer op zoek naar monogamie, binnenkort gaan we samen naar een parenclub. Gezellig. Geen idee of dit contact iets serieus word, dat hoeft van mij ook geeneens, het is gewoon fijn (vind ik) om authentiek met elkaar om te kunnen gaan.

Precies, dat bedoel ik ook
I wanna live my life with the volume full!
.
vgm1980 wijzigde dit bericht op 06-02-2026 16:23
98.33% gewijzigd
Wat een verhaal VGM1980, knap dat je dat hier deelt. Ik heb ook ergens wel met haar te doen hoor, maar tegelijkertijd moet je daar als minnares maar niet teveel over nadenken denk ik… Ik vind het ook vooral zijn pakkie-an.

Nee, ik ziet niet te wachten tot hij met hangende pootjes voor m’n deur staat. Hij heeft uiteraard ontkend omdat allereerst iemand ánders dit ter tafel bracht en dat niet echt de setting is om eerlijk te zijn, en daarnaast het moment er natuurlijk allesbehalve naar is om zoiets op te biechten met een kersverse baby. Ik geloof trouwens dat hij sowieso het lef niet heeft hoor, dus hij zal het pas toegeven als hij niet anders kan, gok ik. Hij gaat die keuze helemaal niet maken, daar ben ik allang achter (en dat is voor mij ook oké - dat wist ik vanaf het begin).

Dat hij heel gek op mij is daar twijfel ik nog steeds geen moment aan - hij brengt op dit moment veel meer (vrije) tijd door met mij dan met haar. Dat zegt wel iets en daar geniet ik dan ook gewoon lekker van. We hebben enorm veel plezier samen en fantastische seks en daar was het in aanvang om te doen. Dus ja, niets van dit alles verdient de schoonheidsprijs - daar ben ik me zéér van bewust - maar ik ben blij dat ik ervoor heb gekozen om hem z’n leugen te vergeven want we hebben inmiddels alweer zoveel fijne momenten samen gehad. Dat neemt niemand me af en wat de toekomst brengt zien we dan wel weer.
Elegantic, fijn is de situatie voor hem minder trouwens hoor… Hij slaapt slecht, kan eindeloos malen over wat te doen, bang dat alles uitkomt en wat dat voor gevolgen heeft. Allemaal z’n eigen schuld natuurlijk maar ik heb de indruk dat hij het de afgelopen weken lastiger had/heeft dan ik.
-Nienke2323- schreef:
05-02-2026 22:37
hij brengt op dit moment veel meer (vrije) tijd door met mij dan met haar.

Er hebben al twee bekenden hem aangesproken op zijn contact met jou, zijn vrouw weet er daardoor inmiddels ook van. Hoe meer tijd hij met jou doorbrengt hoe meer mensen jullie kunnen betrappen dus. Is hij te laf om de scheiding in te zetten, probeert hij dat bij haar af te dwingen dat zij dat gaat regelen?
@Nienke, ik probeer me voor te stellen in welke setting iemand zo’n precair onderwerp op tafel gooit, nota bene in het bijzijn van zijn pas bevallen vrouw. Het klinkt alsof hij geen vijanden meer nodig heeft… (Je hoeft er verder niet over in detail te treden hier hoor, maar ik vind het wel eh… heftig.) ik kan me moeilijk voorstellen dat zijn vrouw die opmerking naast zich neerlegt. Ja, nu misschien, omdat ze andere prioriteiten heeft. Maar zoiets gaat wel gisten, denk ik.
Claire45 schreef:
05-02-2026 22:56
ik probeer me voor te stellen in welke setting iemand zo’n precair onderwerp op tafel gooit, nota bene in het bijzijn van zijn pas bevallen vrouw.

Kan een soortgelijke situatie zijn zoals in dit topic
relaties/valse-beschuldiging-of-niet/li ... ges/514369

Hij en zijn vrouw zijn samen even uit en een bekend gezicht zegt iets in de trant van "hee een brunette deze keer, vorige week had je een blonde om je nek, jij houdt me toch van afwisseling hè". Dat zou in mijn stamkroeg zo geroepen kunnen worden.
Lalaloepsie, ergens is dat ook mijn onderbuikgevoel: dat hij het erop aan laat komen. Hij zegt van niet overigens (want dat heb ik hem natuurlijk gevraagd).

Degene die het op tafel gooide, was een bekende van haar die op bezoek kwam bij hen thuis. Ik had in dat geval ook eerst met haarzelf gesproken… Ik kan me ook niet voorstellen dat ze het zomaar loslaat hoor, maar tegelijkertijd, wat moet je met zoiets op dit moment in haar geval?
-Nienke2323- schreef:
05-02-2026 22:37

Dat hij heel gek op mij is daar twijfel ik nog steeds geen moment aan - hij brengt op dit moment veel meer (vrije) tijd door met mij dan met haar.
Met haar én met zijn kersverse baby?

Ik snap dat je daar natuurlijk zelf niet zo bij stil staat maar dat is toch wel heel naar..

Ik snap jouw standpunt ook wel, jij krijgt fijne momenten en heerlijke seks, zonder (voor jou) al te gecompliceerde gevoelens
-Nienke2323- schreef:
06-02-2026 07:14
Lalaloepsie, ergens is dat ook mijn onderbuikgevoel: dat hij het erop aan laat komen. Hij zegt van niet overigens (want dat heb ik hem natuurlijk gevraagd).

Dat hij zaken goed kan ontkennen hebben zowel zijn vrouw als jij nu allebei (weer) ervaren denk ik.

Tegelijkertijd denk ik: hij loopt dusdanig met jou rond te paraderen dat het opvalt bij anderen dat jullie meer lakens met elkaar delen dan alleen de zakelijke. Wees daar dan gewoon open over man, regel de zaken en bespaar iedereen verder drama. Want dit gedraaikont van hem doet niemand goed. Hij zit nu immers toch al meer bij jou dan bij zijn gezin, dus hup pak door ipv er een kwelling voor iedereen van te maken.

Al met al komt zijn gedrag wreed op me over, zowel voor zijn vrouw als voor jou. Want wat moeten jullie nou allebei hiermee?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven