Minnaar deel 42

24-01-2021 14:00 3002 berichten
Al 41 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan an sich hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-41/list_messages/4701 ... #p32452245

Voorgaande delen:
seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
StardustZiggy schreef:
24-01-2021 17:10
En raaaaak! Die schoen heb ik aangetrokken.
Verliefdheid is meestal een projectie van iets wat je in jezelf of in je leven mist.
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
24-01-2021 19:37
Verliefdheid is meestal een projectie van iets wat je in jezelf of in je leven mist.
Hoe kom je erbij? Is verliefdheid nooit echt? Nooit positief? Nooit iets waar je je waarlijk gelukkig van kunt voelen?

Verliefdheid is volgens mij weinig anders dan een trucje van de natuur om de eerste periode van het samenzijn door te komen zonder dat je je af laat schrikken door slechte eigenschappen. Het is een hulpmiddel voor het voortbestaan van de soort. Iets waar je heerlijk en schoftig van kan en mag genieten en het is écht geen teken van projectie of gemis. Het is puur natuur.
...
Zag het als herkenning. Ik weet nog dat ik tegen diegene zei ‘het is alsof ik in de spiegel kijk en dat vind ik doodeng’. Ik liet teveel van hem afhangen i.p.v. uit te gaan van mijn eigen behoeftes, grenzen en überhaupt waar ik voor sta. Overgelaten aan zijn grillen van aantrekken en afstoten en ik deed hetzelfde. Pure paniek, onveiligheid en stress voelde ik in dat contact. Bizar om dat zo -na al die jaren- mee te maken. Pijnlijk ook om ineens die emotionele beschadiging te zien en ervaren. Zowel bij mij als de ander.

Zie mezelf ook echt nog niet als relatiemateriaal. Om metaforisch te zijn; het cement voor m’n fundering is gestort maar nog niet gehard. En als het al is gehard dan hoeft het nog steeds niet. Moet er voorlopig niet aan denken. Het is voor mij ook geen doel op zich. Wel kijk ik uit naar het ontdekken.
anoniem_372700 wijzigde dit bericht op 24-01-2021 20:30
13.16% gewijzigd
Misschien beiden. Het was mijn type niet eens in eerste instantie maar die feromonen deden goed hun werk. Geur, stem, alles vond ik lekker aan hem. Werd spontaan opgewonden van zijn aanwezigheid, dat heb ik niet eerder zo gehad. Zowel verlust als verliefd. Wat kan dat heftig zijn.
Roodkapjeendewolf schreef:
24-01-2021 19:37
Verliefdheid is meestal een projectie van iets wat je in jezelf of in je leven mist.

Bron?
loisnvt schreef:
24-01-2021 21:28
Bron?
Google zelf maar. Het wordt al beschreven door Jung (grondlegger van de psychologie)
Rooss4.0 schreef:
24-01-2021 19:45
Hoe kom je erbij? Is verliefdheid nooit echt? Nooit positief? Nooit iets waar je je waarlijk gelukkig van kunt voelen?

Dat zeg ik toch niet? Natuurlijk is verliefdheid echt en positief en je word er heel gelukkig van! Projecteren is namelijk ook heel menselijk en echt. Jij leest er iets negatiefs in maar dat verbaast me inmiddels niet meer.
Projecteren heeft wel een beetje een negatieve lading. Vaak omdat het onbewust gaat en we misschien daardoor te hoge verwachtingen hebben van de ander. Ik denk dat het goed uitpakt als je zelf goed in je vel zit, jezelf goed kent en er een beetje relaxed in zit.
Misschien wel een geinig iets. Twee keer eerder ben ik verliefd geweest en werd ik in eerste instantie afgewezen. Mijn logische en gezonde reactie was meteen loslaten. En ja hoor, toen ik eenmaal alles op een rijtje had en helemaal happy de peppy was, kwamen deze twee heren alsnog een aantal maanden later achter mij aan en ging alles min of meer vanzelf. Dat was genieten. Van daaruit zijn mijn twee lange en in de basis gezonde relaties uit ontstaan.
Verliefdheid is ook een natural high waarbij allerlei stofjes worden aangemaakt in je hersenen. Legale drugs dus eigenlijk. Jammer dat de kater ook evenredig groot.
De vraag is of de high, de kater waard is?

Goeie toevoeging trouwens Lois ;-)
Alle reacties Link kopieren
Even een tvptje erin gooien hier :)
Ehm wat is een tvptje o_o ?
Bedankt voor het openen van het volgende deel.
Het gaat snel met de berichten, maar ik vind ze interessant om te lezen!

Zowizo aan jou heb ik een vraag en als hij te privé is dan negeer je hem maar hoor.
Je geeft hier aan dat je best gesloten bent en je man ook geen prater. Hoe kunnen jullie dan wel in harmonie leven met een open relatie en ook nog een swingen?
Het lijkt me dat daar toch wel het een en ander communicatie bij hoort wil dat een beetje lopen?

Partner en ik hebben in die zin een open relatie dat het don’t ask don’t tell is en na al die jaren communiceren wij nog steeds niet goed en dat is iets waar wij echt mee aan de slag moeten willen we samen oud worden.
Maat schreef:
24-01-2021 23:40
Ehm wat is een tvptje o_o ?
TerugVindPostje :)
Wiekjes schreef:
24-01-2021 23:44
TerugVindPostje :)
Ik moest er even over nadenken maar ik snap m. Fijn al die doorgewinterde forum tijgers hier ;-) Leer ik nog eens wat!
Maat schreef:
24-01-2021 23:28
Verliefdheid is ook een natural high waarbij allerlei stofjes worden aangemaakt in je hersenen. Legale drugs dus eigenlijk. Jammer dat de kater ook evenredig groot.
De vraag is of de high, de kater waard is?
Oef. Het voelde als een langdurige xtc pil met hele lange kater.
Ja, voor mij is het het waard geweest. Niet omdat ik nou zo blij werd van dat wanhopige gevoel maar de ontwikkeling en veranderingen zou ik niet willen missen.
Anderen hier ook waardevolle katers gehad?
StardustZiggy schreef:
24-01-2021 23:50
Oef. Het voelde als een langdurige xtc pil met hele lange kater.
Ja, voor mij is het het waard geweest. Niet omdat ik nou zo blij werd van dat wanhopige gevoel maar de ontwikkeling en veranderingen zou ik niet willen missen.
Anderen hier ook waardevolle katers gehad?
Diezelfde stofjes zijn ook verantwoordelijk voor je kater. Gemiddeld duurt dat drie maanden. Kan heel erg verschillen natuurlijk. Tot zover de scheikunde erachter.

Ik heb een aantal diepe zware katers gehad. Waarin ik afscheid nam van mijn verliefdheid. Het allermooiste gevoel en het allerslechtste gevoel.
Is dat niet waar je van groeit als mens? Van het mooiste en het slechtste?
Hey wiekjes,

Nee legitieme vraag natuurlijk, maar praten over seks en wat we daarmee willen zijn we beiden weer heel open in. Dat is niet echt praten over een gevoel, ja seks is wel een gevoel maar toch anders. Ik kan het niet heel goed uitleggen... hahah.

In ieder geval gaat dat gewoon goed, en in de slaapkamer werken we soms ook andere problemen uit. Na de seks kunnen we beiden wel beter praten, dus dat gebeurd dan ook wel soms.

Hier is niet zo dat er enge dingen voorgevallen zijn hoor, ik ben van huis uit geen prater en mijn man ook niet. En tot nu toe werkt het best heel goed. :-D
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
24-01-2021 22:23
Dat zeg ik toch niet? Natuurlijk is verliefdheid echt en positief en je word er heel gelukkig van! Projecteren is namelijk ook heel menselijk en echt. Jij leest er iets negatiefs in maar dat verbaast me inmiddels niet meer.
Projecteren wat je mist is positief?
Projecteren is helemaal niet echt, het is een aangeleerd mechanisme.

Als je steeds als negatief gelezen wordt -en daar ben ik hier zéker niet de enige in- dan kun je iets aan je schrijfstijl doen. Jij bent degene die 1.000 spookrijders ziet rijden.
...
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
24-01-2021 23:50
Anderen hier ook waardevolle katers gehad?
Neu. Daar zie ik dan de waarde niet zo heel erg van eigenlijk. Het krijgen van een deksel op je neus is een pijnlijk proces , het ontneemt je je onbevangenheid en het kost je (een deel van) je zelfvertrouwen.
Het was wel leerzaam, dat wel. Niet levenslesleerzaam maar het duwde me wel op het feit dat ik anders met liefdesverdriet om mag gaan. De laatste keer hartezeer heeft namelijk veel en veel te lang geduurd.
...
Pijnlijk is het zeker. Voor mij zit hem die waarde in wat ik eruit leer over mezelf. Het is een gevolg van iets bijzonder lulligs. M’n onbevangenheid wordt door anderen als een van m’n leukste eigenschappen genoemd. Het zit me wel dwars dat dat een deuk heeft opgelopen maar na vorig jaar moet ik mezelf meer beschermen en niet alleen tegen liefdesverdriet. Dat is een verlies.
Hoe zou je anders met liefdesverdriet omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
25-01-2021 08:12
Projecteren wat je mist is positief?
Projecteren is helemaal niet echt, het is een aangeleerd mechanisme.

Als je steeds als negatief gelezen wordt -en daar ben ik hier zéker niet de enige in- dan kun je iets aan je schrijfstijl doen. Jij bent degene die 1.000 spookrijders ziet rijden.
Omdat de meerderheid iets vindt is het per definitie waar?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
25-01-2021 08:35
Omdat de meerderheid iets vindt is het per definitie waar?
Ach... niet per definitie waar maar mag wel als geldende norm aangenomen worden. Zo werkt het denk ik, mensheidtechnisch.

Trouwens, alles wat een grondlegger van een psychologie (google "psycholoog maar eens, ook hilarisch) schrijft zie ik ook niet direct enorm als waar.
...
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
25-01-2021 08:32
Hoe zou je anders met liefdesverdriet omgaan?
Ik zou proberen om het te accepteren, te omarmen en er helemaal te laten zijn. Met de bijbehorende alcohol en snottebellen. Ik kon mijn verdriet niet toelaten, ik hield mezelf sterk en groot, ik vond mijn verdriet volslagen onligitiem en kon er bv nooit om huilen. Achteraf gezien was dat onhandig en heb ik het veel langer laten duren dan noodzakelijk.
...
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
25-01-2021 08:35
Omdat de meerderheid iets vindt is het per definitie waar?
Het is wel buitengewoon hilarisch dat er nu met 'het gelijk van de meerderheid' wordt gesmeten in een topic over iets dat door de meerderheid van de samenleving nogal negatief wordt beoordeeld.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
ivankar schreef:
25-01-2021 10:33
Het is wel buitengewoon hilarisch dat er nu met 'het gelijk van de meerderheid' wordt gesmeten in een topic over iets dat door de meerderheid van de samenleving nogal negatief wordt beoordeeld.
Ik vind het dan weer buitengewoon hilarisch dat de meerderheid van de meelezers stiekem behoorlijk lijkt te genieten van de verhalen alhier.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven