Minnaar deel 42

24-01-2021 14:00 3002 berichten
Al 41 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan an sich hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-41/list_messages/4701 ... #p32452245

Voorgaande delen:
seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
StardustZiggy schreef:
25-01-2021 20:31

Hoe oud ben jij Zowizo?
Ik ben begin 40. Maar ik zie er dus ook jonger uit hoor ik vaak, misschien ook omdat ik geen kinderen heb en nogal een vrij leven met veel uitjes (toen het nog kon).
loisnvt schreef:
25-01-2021 20:33
Ook helemaal niks mis mee hoor Stardust, I love it, maar dat had je waarschijnlijk al wel begrepen :lol:
Misschien is er een reden dat ik hier schrijf ;-). Ik heb gewoon vrij weinig met het standaard plaatje van wat hoort en hoe het moet zijn. Dat heb ik altijd al gehad. Daar kun je heel veel psychologie op toe passen maar uiteindelijk gaat het erom dat ik er blij van word en dat het voor mij werkt, net zoals jij ook op jouw manier je leven leidt, zelfbewust.
anoniem_372700 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 20:42
0.09% gewijzigd
Zowizo schreef:
25-01-2021 20:37
Ik ben begin 40. Maar ik zie er dus ook jonger uit hoor ik vaak, misschien ook omdat ik geen kinderen heb en nogal een vrij leven met veel uitjes (toen het nog kon).
Dat vermoeden had ik. Ahhh, uitjes. Ik mis de festivals. Ik hoef echt niet elke maand uit maar soms even losgaan, heerlijk.
StardustZiggy schreef:
25-01-2021 20:42
Dat vermoeden had ik. Ahhh, uitjes. Ik mis de festivals. Ik hoef echt niet elke maand uit maar soms even losgaan, heerlijk.

Ja echt he? Ik ben er ook zo klaar mee!!! Ik wil lekker losgaan en dansen... hoeren en sloeren :proud: :devil:
StardustZiggy schreef:
25-01-2021 20:38
Misschien is er een reden dat ik hier schrijf ;-). Ik heb gewoon vrij weinig met het standaard plaatje van wat hoort en hoe het moet zijn. Dat heb ik altijd al gehad. Daar kun je heel veel psychologie op toe passen maar uiteindelijk gaat het erom dat ik er blij van word en dat het voor mij werkt, net zoals jij ook op jouw manier je leven leidt, zelfbewust.

Ik begrijp ook zeker waarom mensen wel een voorkeur hebben voor het standaard plaatje, dat heb ik immers ook al meerdere keren gehad en zeker ook geen spijt van. Toch kies ik nu liever voor dit leven ja, idd zelfbewust en ik houd het met mezelf al het langst vol inmiddels ;-)
Zowizo schreef:
25-01-2021 20:51
Ja echt he? Ik ben er ook zo klaar mee!!! Ik wil lekker losgaan en dansen... hoeren en sloeren :proud: :devil:
I am in! Vorig jaar ging ik een keer alleen naar een festival. Dat pakte zo goed uit. Ontmoette een paar leuke vrouwen en we hadden een te gekke tijd. Daar alleen al aan denkend, bezorgt me een vette glimlach op m’n gezicht.
anoniem_372700 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 21:58
0.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
25-01-2021 17:24
Jouw post zijn voor mij vaak te lang en zuigend. Je vult teveel voor me in Loisnvt. Leg het gewoon naast je neer als je er niks mee kunt.
Over spiegelen gesproken, kijk eens even naar je eigen posts, één en al invulling met 'wijsheden' uit boekjes, gepresenteerd als kennis en waarheid. Écht, hoe kun je jezelf zo serieus nemen...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
25-01-2021 08:38
Ach... niet per definitie waar maar mag wel als geldende norm aangenomen worden. Zo werkt het denk ik, mensheidtechnisch.

Trouwens, alles wat een grondlegger van een psychologie (google "psycholoog maar eens, ook hilarisch) schrijft zie ik ook niet direct enorm als waar.
Dat laatste ben ik volmondig met jou eens.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Liefheksje schreef:
25-01-2021 21:13
Over spiegelen gesproken, kijk eens even naar je eigen posts, één en al invulling met 'wijsheden' uit boekjes, gepresenteerd als kennis en waarheid. Écht, hoe kun je jezelf zo serieus nemen...
Uhm Spiegelen? Bedoel je misschien projecteren. Die wijsheid die ik zogenaamd “uit boekjes “ haal papegaai je wel erg na zeg.
Het bekt schijnbaar lekker om mij in deze hoek te plaatsen. Best onzinnig om dit te denken maar good for you dat jij er ook een plasje over wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
25-01-2021 21:34
Uhm Spiegelen? Bedoel je misschien projecteren. Die wijsheid die ik zogenaamd “uit boekjes “ haal papegaai je wel erg na zeg.
Het bekt schijnbaar lekker om mij in deze hoek te plaatsen. Best onzinnig om dit te denken maar good for you dat jij er ook een plasje over wil doen.
Tja, dat krijg je als je steeds hetzelfde eenzijdige verhaaltje ophangt, het gaat steeds meer mensen opvallen hoe jouw plaat blijft hangen.
Liefheksje schreef:
25-01-2021 23:25
Tja, dat krijg je als je steeds hetzelfde eenzijdige verhaaltje ophangt, het gaat steeds meer mensen opvallen hoe jouw plaat blijft hangen.

Poeh hee. Dat zal me leren
Je doet je naam geen eer aan
Ik gooi er even wat dichtregels van Slauerhoff tegen aan die, vind ik, heel mooi het bitterzoet van de liefde uitdrukken. En waarom het aan sommigen onder ons niet besteed is.

In mijn leven, steeds uiteengerukt
Door de vlagen waar 'k aan blootsta,
Daar 'k niet kan hechten aan liefde en geluk
Die mij zullen drijven tot ik doodga
Maat schreef:
25-01-2021 23:53
Ik gooi er even wat dichtregels van Slauerhoff tegen aan die, vind ik, heel mooi het bitterzoet van de liefde uitdrukken. En waarom het aan sommigen onder ons niet besteed is.

In mijn leven, steeds uiteengerukt
Door de vlagen waar 'k aan blootsta,
Daar 'k niet kan hechten aan liefde en geluk
Die mij zullen drijven tot ik doodga
Door omstandigheden niet kunnen hechten aan liefde en geluk. Dat vind ik een droevig gegeven.
StardustZiggy schreef:
26-01-2021 00:03
Door omstandigheden niet kunnen hechten aan liefde en geluk. Dat vind ik een droevig gegeven.
Ja dat is het. Voor sommigen is dat iets waar ze niet over na hoeven te denken. Of hoeven te leren. Bij mij wel.
Het hoeft niet droevig te zijn. Het is alleen niet vanzelfsprekend. Klinkt dat bekend?
Maat schreef:
26-01-2021 00:14
Ja dat is het. Voor sommigen is dat iets waar ze niet over na hoeven te denken. Of hoeven te leren. Bij mij wel.
Het hoeft niet droevig te zijn. Het is alleen niet vanzelfsprekend. Klinkt dat bekend?
Zeker bekend. Het raakte me. En nee, mezelf heb ik niet uitgesloten van liefde en geluk. Dat komt omdat ik dat gedeelte ook heb mogen ervaren. Het voelt alleen nog als een soort zeldzaamheid, niet iets dat er natuurlijk is.
Lukt het jou om je wel daadwerkelijk te kunnen hechten aan liefde of schuurt het hier en daar nog geregeld?
Alle reacties Link kopieren
Maat schreef:
25-01-2021 23:53
Ik gooi er even wat dichtregels van Slauerhoff tegen aan die, vind ik, heel mooi het bitterzoet van de liefde uitdrukken. En waarom het aan sommigen onder ons niet besteed is.

In mijn leven, steeds uiteengerukt
Door de vlagen waar 'k aan blootsta,
Daar 'k niet kan hechten aan liefde en geluk
Die mij zullen drijven tot ik doodga
Ik lees daar vooral in dat liefde iets is dat je ondergaat en niet iets is waarvoor je kiest.
zurimat schreef:
26-01-2021 00:48
Ik lees daar vooral in dat liefde iets is dat je ondergaat en niet iets is waarvoor je kiest.
Ja, snap ik. Het gedicht heeft iets weeïgs, als de gedachtengang van een romanticus. Alsof liefde niet voorbestemd is vanwege omstandigheden en je een soort lot ondergaat waarbij de liefde je uit je handen glipt.
StardustZiggy schreef:
26-01-2021 01:10
Ja, snap ik. Het gedicht heeft iets weeïgs, als de gedachtengang van een romanticus. Alsof liefde niet voorbestemd is vanwege omstandigheden en je een soort lot ondergaat waarbij de liefde je uit je handen glipt.
Dat is wel een beetje inherent aan een groot deel van de kunstvorm en de bijbehorende beroepsgroep.
StardustZiggy schreef:
26-01-2021 00:40
Zeker bekend. Het raakte me. En nee, mezelf heb ik niet uitgesloten van liefde en geluk. Dat komt omdat ik dat gedeelte ook heb mogen ervaren. Het voelt alleen nog als een soort zeldzaamheid, niet iets dat er natuurlijk is.
Lukt het jou om je wel daadwerkelijk te kunnen hechten aan liefde of schuurt het hier en daar nog geregeld?
Het is zoals je schrijft “niet iets dat er natuurlijk is”. Ik heb het dus moeten leren. En ik leer nog steeds. Het vasthouden, vind ik moeilijk. Dat komt ook door een overlevingsmechanisme om zonder liefde te overleven. Dat heeft goed gewerkt maar om het uit te schakelen is niet zo makkelijk.
Het gedicht is van Slauerhoff inderdaad een melancholieke romanticus. Niet het soort dat gezellig de toastjes op tafel zet.
Maat schreef:
26-01-2021 09:34
Het is zoals je schrijft “niet iets dat er natuurlijk is”. Ik heb het dus moeten leren. En ik leer nog steeds. Het vasthouden, vind ik moeilijk. Dat komt ook door een overlevingsmechanisme om zonder liefde te overleven. Dat heeft goed gewerkt maar om het uit te schakelen is niet zo makkelijk.
Voor mij heeft de schrijver beschreven zijn gevecht met de invloeden van buitenaf op hemzichzelf. Het gevecht ermee, en verwachting dat het hem nooit lukken om te kiezen. Het gedicht heeft iets treurig in zich.

Ik ben met je eens @Maat. Liefhebben moet je leren. Sommigen leren het al in hun kindertijd anderen later. Dat wat ik heb ervaren is het stapje bij stapje leren voelen en ook bewust worden van wat voel je. En die ervaring vasthouden.
Voor mij was dat ook een hobbelige weg.
Zeker als je lange tijd op de overlevingsstand hebt geleefd, vergeet je hoe fijn het is om lief te hebben, van iemand te houden of geliefd te zijn.
Ik associer seks niet met liefhebben.
Zielsverwant schreef:
26-01-2021 11:07
Voor mij heeft de schrijver zijn gevecht met de invloeden van buitenaf op hemzichzelf beschreven. Het gevecht ermee, en verwachting dat het hem nooit lukken om kiezen. Het gedicht heeft iets van treurig in zich.

Ik ben met je eens @Maat. Liefhebben moet je leren. Sommigen leren het al in hun kindertijd anderen later. Dat wat ik heb ervaren is het stapje bij stapje leren voelen en ook bewust worden van wat voel je. En die ervaring vasthouden.
Voor mij was dat ook een hobbelige weg.
Zeker als je lange tijd op de overlevingsstand hebt geleefd, vergeet je hoe fijn het is om lief te hebben, van iemand te houden of geliefd te zijn.
Ik associer seks niet met liefhebben.
Het lastige is dat wanneer je als jong kind een bepaald hechtingstijl hebt ontwikkeld, je dit onbewust herhaald in de latere liefdesrelaties. Het is dan je meest bekende liefdestaal. Daar zit dan vaak ook een soort onverklaarbare aantrekkingskracht wanneer je dit intuïtief oppikt bij een ander.
Wanneer je bewust bent van dit patroon en je investeert in zelfliefde/heling dan veranderd ook de mate van liefhebben, hechting en verbinding met de ander.
Alle reacties Link kopieren
Zielsverwant schreef:
26-01-2021 11:07

Liefhebben moet je leren.
Hier geloof ik niks van.
Je wordt geboren met een natuurlijk talent voor liefhebben, dat is wat ik geloof. Dat vermogen kan onderuitgeschoffeld worden door slechte ervaringen in je jonge leven en dan mag je het opnieuw leren mbv succeservaringen. Maar dat iedereen liefhebben moet leren? Nee, dat geloof ik niet.

En idd, het staat los van seks. Seks is een uitingsvorm van die liefde, net als een goed gesprek, samen lachen of natuurlijk een goede fles whisky soldaat maken!
...
Alle reacties Link kopieren
Maat schreef:
26-01-2021 09:37
Het gedicht is van Slauerhoff inderdaad een melancholieke romanticus. Niet het soort dat gezellig de toastjes op tafel zet.
Vooral ook einzelganger, met een abominabel slechte gezondheid.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Rooss4.0 schreef:
26-01-2021 11:51
Hier geloof ik niks van.
Je wordt geboren met een natuurlijk talent voor liefhebben, dat is wat ik geloof. Dat vermogen kan onderuitgeschoffeld worden door slechte ervaringen in je jonge leven en dan mag je het opnieuw leren mbv succeservaringen. Maar dat iedereen liefhebben moet leren? Nee, dat geloof ik niet.

Dat denk ik ook en daar zou ik aan willen toevoegen dat het uiteindelijk altijd de kwaliteit van de relatie met onszelf is, die bepaalt hoever we kunnen gaan in een liefdesrelatie met die ander(en).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven