Minnaar deel 43

27-05-2021 10:55 3502 berichten
Al 42 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519

Voorgaande delen:

seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfoeh heb het ff moeilijk...wil zo graag voelen dat ik het allemaal niet wil. Maar het gaat niet vanzelf weg helaas. :cry:
Eidde schreef:
13-01-2026 15:19
Nou die mevrouw had ook toch gewoon een keuze?
zeker, vind het vooral ook zielig dat ze het zichzelf aandeed.
VGM1980 schreef:
13-01-2026 16:18
zeker, vind het vooral ook zielig dat ze het zichzelf aandeed.

Ja dat is inderdaad zielig. Dat je dat ook 30 jaar volhoudt..
I wanna live my life with the volume full!
Bethemanineed2026 schreef:
13-01-2026 15:49
Pfoeh heb het ff moeilijk...wil zo graag voelen dat ik het allemaal niet wil. Maar het gaat niet vanzelf weg helaas. :cry:
Niet vanzelf..

Wel als je het uitspreekt en contact verbreekt 😉
Ja maar het gevoel is dan niet weg
Dan blijf ik het willen
13-01-2026 16:27
Ja maar het gevoel is dan niet weg
Dan blijf ik het willen

Nee hoor. Als je het niet voedt gaat het vanzelf weg
Lalaloepsie, mag ik zeggen dat ik je toon best scherp vind? Voor veel van ons hier geldt, dat we genoegen nemen met kruimels: als je een minnaar hebt, heeft die immers altijd een heel leven ernaast. Toegegeven, niet altijd een kersverse baby 🙈 maar wel een partner en vaak een gezin. Dus of dit nu een ‘experiment’ is…

Appie, dat is niet helemaal waar - iemand kan óók bij z’n partner blijven uit plichtsbesef, omdat hij of zij de omgeving niet wil teleurstellen, de kinderen het leed van een scheiding niet wil aandoen… dus van iemand anders houden en tóch bij je partner blijven kan naar mijn idee zeker een keuze zijn. Ik oordeel wat minder hard (maar ongetwijfeld ook omdat ik in deze situatie zit).
Eidde, eens hoor, dat is ook waar ik het meest over nadenk (en het ook met minnaar al langer over heb). Wil ik dit mezelf aandoen? Tegelijkertijd, ik geniet (nou ja, nu even niet..) nog steeds meer dan dat ik er last van heb dus zolang die balans de goede kant op beweegt zie ik geen reden om ermee te stoppen - anders dan dat de situatie nu maakt dat ik alles heroverweeg.
Eidde schreef:
13-01-2026 17:42
Nee hoor. Als je het niet voedt gaat het vanzelf weg
M'n nieuwe mantra :rolling:
Nienke voor elke situatie is wat te zeggen
Je hebt ook de lusten en niet de lasten van een relatie

Man kan mijns inziens idd bij zn partner blijven om uiteenlopende redenen hoeveel mensen leven als broer en zus.
Blijven vanwege kinderen, zieke kinderen, ziekte partner, familie moeilijkheden, financieel, noem maar op.

Waarom kan een minnaar niet meer van zijn minnares houden?
-Nienke2323- schreef:
13-01-2026 18:00
Lalaloepsie, mag ik zeggen dat ik je toon best scherp vind? Voor veel van ons hier geldt, dat we genoegen nemen met kruimels: als je een minnaar hebt, heeft die immers altijd een heel leven ernaast. Toegegeven, niet altijd een kersverse baby 🙈 maar wel een partner en vaak een gezin. Dus of dit nu een ‘experiment’ is…

Appie, dat is niet helemaal waar - iemand kan óók bij z’n partner blijven uit plichtsbesef, omdat hij of zij de omgeving niet wil teleurstellen, de kinderen het leed van een scheiding niet wil aandoen… dus van iemand anders houden en tóch bij je partner blijven kan naar mijn idee zeker een keuze zijn. Ik oordeel wat minder hard (maar ongetwijfeld ook omdat ik in deze situatie zit).
Denk je dat echt? Dat iemand wél zo egoïstisch is dat ie een ander neukt en zowel haar als zijn partner voorliegt, maar dan wel dermate met zijn partner begaan is dat ie niet bij haar weggaat, terwijl hij dat eigenlijk het allerliefste zou doen?
Dat vind ik echt heel naïef. Maak je geen illusies: als ie meer van jou hield dan van haar, zat hij nu bij jou op de bank en geen vers baby'tje in slaap te wiegen.
[
elegantic wijzigde dit bericht op 17-01-2026 11:51
99.78% gewijzigd
Elegantic schreef:
13-01-2026 20:17
Ik deel de mening van Nienke ook wel (én ook een baby in ‘mijn’ situatie :P ). Ik denk dat het welzijn van de kinderen, de reacties van de omgeving, kinderen, familie etc zwaar genoeg wegen om de uiteindelijke stap niet te kunnen zetten, ook al hou je meer van een ander. Ikzelf vind dat wel laf, soms moet je toch echt egoïstisch zijn en voor je eigen geluk gaan ipv van 2 walletjes te eten. Maargoed.
Dan vind ik jou net zo naïef :)
Wat ik overigens begrijp, want dat is wel fijner om te geloven dan dat je tweede keus bent en nooit eerste keus zult worden, omdat zijn vrouw dat is.
Ik denk dat die twee liefdes niet met elkaar te vergelijken zijn. En er ook geen sprake is van meer of minder. Wel anders.
Miss moeten we allemaal het boek van Lauren Parker ' verneukt' lezen
Eidde schreef:
13-01-2026 20:36
Ik denk dat die twee liefdes niet met elkaar te vergelijken zijn. En er ook geen sprake is van meer of minder. Wel anders.
Dat denk ik ook idd, je kan sowieso van meerdere mensen op diverse wijzes houden.
-Nienke2323- schreef:
13-01-2026 18:06
Eidde, eens hoor, dat is ook waar ik het meest over nadenk (en het ook met minnaar al langer over heb). Wil ik dit mezelf aandoen? Tegelijkertijd, ik geniet (nou ja, nu even niet..) nog steeds meer dan dat ik er last van heb dus zolang die balans de goede kant op beweegt zie ik geen reden om ermee te stoppen - anders dan dat de situatie nu maakt dat ik alles heroverweeg.

Sta je ook open voor andere liefdes? Je had toch ook een date of was jij dat niet? Hoe sta je daar in?
Appie, het gaat niet alleen om ‘met z’n partner begaan’, maar ook om alles eromheen. Zoals Elegantic schrijft, ook (verwachte) reacties van anderen kunnen zó zwaar wegen dat je niet voor jezelf durft te kiezen. Ik ben zeker niet naïef (vind ik zelf) maar we verschillen hier gewoon van mening :)

Eidde, later deze week zie ik m’n flirt weer - dat speelt inderdaad ook :). Ik sta op dit moment niet open voor een nieuwe liefde - want, eerst maar eens wat rust in de tent na die nog verse scheiding en dit gedoe met minnaar -, maar wat afleiding van een andere man (die ik overigens kort verteld heb over minnaar) kan geen kwaad. Hij is evenmin op zoek naar een relatie trouwens dus die verwachtingen zijn helder.
-Nienke2323- schreef:
13-01-2026 18:00

Wellicht zie ik het scherp zoals je zegt.

Het verschil tussen jou en mij is inderdaad dat jij jouw liefdesleven invult met een gebonden man, je zegt immers dat je van hem houdt met heel jouw hart.

Terwijl mijn minnaar onderdeel van mijn seksleven is, gezellig, leuk voor erbij. Ik weet dat hij van zijn vrouw houdt, want dat kan ik met mijn eigen ogen zien. Ik hoef geen relatie met hem, want ik wil gewoon single blijven.

Ik hoef geen verhaal over blijven uit plichtsbesef af te steken om een situatie voor mezelf recht te breien zoals jij doet. Kortgeleden voelde je je nog bedrogen door jouw minnaar, dus eigenlijk ben ik vooral verbaasd over jouw ommezwaai.

Ik denk dat jij jezelf pijn gaat doen aan jouw minnaar door te denken dat hij eigenlijk met heel zijn hart van jou houdt terwijl hij gewoon doorgaat met zijn vrouw. Jij kunt hem dan zien als jouw liefde, jij bent en blijft zijn geheim, jullie contact buiten het werk om moet immers verborgen blijven schreef je vanochtend, je zit al achter de vergrendeling in zijn app, je word degene die hij zal ontkennen zodra zij lont ruikt denk ik. Pijnlijk. Heel pijnlijk.

Net zoals Eidde pas ik voor die situatie, wat vreselijk om jezelf dat aan te doen. Net zoals die minnares die zelfs na het overlijden van zijn vrouw verborgen moest blijven zoals VGM beschreef, want zelfs zijn kinderen mochten niks van zijn minnares weten. Wat een pijn kunnen vrouwen zichzelf toch aan doen uit naam van liefde.
VGM1980 schreef:
13-01-2026 14:28
ik denk zodra een minnaar voor jou meer gaat worden dan alleen af en toe genieten van seks en aandacht het je op den duur een gebroken hart gaat opleveren

Ah, jij zegt bondig wat ik bedoel.
Dat laatste ben ik wel met Lalaloopsie eens, minnaar gaat nooit voor nienke kiezen of er moet iets gebeuren binnen zijn huidige relatie.

Vaak blijven mannen denk ik bij het vertrouwde en gaan ze niet alles opbreken, of hij moet ontdekt worden en eruit gezet.

Neemt niet weg dat ik denk dat hij wel van nienke kan houden en nienke leuker zou kunnen vinden... alleen denk ik dat hij op basis daarvan de overstap zal ik maak zeggen niet zal maken.

Nienke hoe erg vindt minnaar het, om te weten dat jij nog met een ander date ?
Natuurlijk wil die man de huidige situatie behouden! Heerlijk toch? Stiekem van twee wallen eten. Thuis een vrouw die alles regelt, buiten de deur een vrouw die ook voor hem klaar ligt. Want reken maar dat "de liefde" bedreven moet worden. Gezien zij een kersverse baby van hem heeft gekregen is hij thuis ook gewoon nog steeds seksueel actief. Hij houdt er gewoon stilletjes een gevarieerd seksleven op na. Hij zou wel gek zijn om dat op te geven. Nienke is gewoon een collega zodra zijn vrouw lont ruikt. Hoe komt ze er toch bij dat er meer is? Nee hoor, gewoon een collega, net zoals Henk van de boekhouding.
lalaloepsie wijzigde dit bericht op 14-01-2026 21:48
0.49% gewijzigd
Ik denk niet dat het zo zwart wit is, stellen kunnen ook vanwege financiële situatie bij elkaar blijven.
Mannen bang dat ze 50% voor de kinderen moeten zorgen wat ze niet kunnen
Omdat ze geen huis oid kunnen krijgen
Teveel onzekerheden
En ik denk dat vrouwen eerder hun hart volgen dan mannen, dat mannen meer vasthouden aan stabiliteit
14-01-2026 07:16
En ik denk dat vrouwen eerder hun hart volgen dan mannen, dat mannen meer vasthouden aan stabiliteit

Ja, dat zie je bij Nienke wel. Met heel haar hart zelfs. Zodra je te maken hebt met een gebonden man die bij zijn vrouw blijft vind ik dat volgen van je hart best onverstandig, want het levert je een gebroken hart op.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven