Minnaar deel 43

27-05-2021 10:55 1919 berichten
Al 42 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519

Voorgaande delen:

seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
Alle reacties Link kopieren Quote
Yoekiweerstand schreef:
07-08-2025 18:19
Als je er bij stil staat niet realistisch nee.
Maar diegene hoeft het me niet te vertellen.
Dat klopt. En dat mag je ook zeggen. Dat je het niet wil weten
aurora79 schreef:
07-08-2025 18:16
Ik noem inderdaad iemand die getrouwd is en een minnaar heeft, dat die verwacht dat hij/zij geen seks met anderen heeft naïef. Verwacht je dan dat haar/zijn wereld helemaal stil staat? Dat de minnaar zelf besluit hier geen behoefte aan te hebben, vind ik wat anders.
Ik heb ook geen behoefte aan een ander op dit moment.

En als je samen besluit dat je geen seks met een ander mag hebben, en iedereen is het daar mee eens. Dan hoor je mij niet. Maar het eisen terwijl je eigen leventje wel gewoon door gaat vind ik niet kunnen.
Maar dat schreef/bedoelde ik niet.
Live Life to the fullest
Wat bedoel je dan?
Yoekiweerstand schreef:
07-08-2025 17:45
Hoe regelen jullie dat thuis allemaal?
Ik zeg dat ik een afspraak heb, lukt het mij om het te doen zonder te vertellen dat ik een afspraak heb doe ik dat ook.
Ik "mag" buiten de deur maar als het niet nodig is om het te zeggen doe ik dat dus niet, doen we al jaren zo!
Poehpoeh schreef:
07-08-2025 19:43
Ik zeg dat ik een afspraak heb, lukt het mij om het te doen zonder te vertellen dat ik een afspraak heb doe ik dat ook.
Ik "mag" buiten de deur maar als het niet nodig is om het te zeggen doe ik dat dus niet, doen we al jaren zo!
Wat niet weet... ;)
koekies zijn lekker
aurora79 schreef:
07-08-2025 18:48
Wat bedoel je dan?
Je schreef: "ik ga mijn leven weer oppakken als minnaar doorgaat met zijn vrouw". Daarmee suggereer je natuurlijk wel een beetje dat je leven nu een soort van stilstaat terwijl je vindt dat het naief is van anderen als ze hun leven on hold laten zetten door een gebonden minnaar. Dat lijkt wat tegenstrijdig en ik denk dat Geweldigweer daaraan relateert.

Ben jij echt van mening dat iemands leven on hold staat als er een minnaar of res in beeld is die graag exclusief sekst? Of bedoel je dat je als single minnaar of res je ogen open mag blijven houden om door te zoeken naar evt relatiemateriaal met de bijbehorende lijflijkheden? Ik hoop dat je dat laatste bedoelt, anders zou ik het echt heel gek vinden. Je suggereert daarmee namelijk dat een exclusieve minnaarrelatie ervoor zorgt dat je geen stappen kunt nemen in je leven en dat lijkt me echt onzinnig.
.
Ik bedoel inderdaad dat laatste. En dat de getrouwde partij eigenlijk niet mag verwachten dat minnaar niet verder kijkt.
En mijn leven staat nu ook eigenlijk een beetje stil... ik doe nog genoeg leuke dingen en ga op stap. Maar op dit moment heb ik geen behoefte aan andere mannen omdat ik alleen hem wil. Maar dat is nu mijn keuze.

En dat ik het woord naïef gebruikte was niet netjes. Ik weet hoe moeilijk het allemaal is en hoe dun de lijntjes zijn.

Ik heb het ook zwaar nu. Mis hem. Wil liefst contact met hem opnemen.
Ik begrijp het, dan zitten we helemaal op één lijn.

Het is ook een rotsituatie waar je in zit. Sec genomen op een soort van wachtbank tot hij een knoop heeft doorgehakt. Je hebt geen invloed op de situatie, geen controle en daardoor zou het stuurloos kunnen voelen, alsof je even de regie over je eigen leven kwijt bent.

Dat is echt het kloterige van dit soort afspraken, van tevoren denk je dat je dat wel aankunt maar eenmaal middenin sta je met je rug tegen de muur.
Die periode van onzekerheid is vele malen zwaarder dan het moment waarop je duidelijkheid hebt, ook als die niet positief uitvalt. Ik zou niet graag in je schoenen staan.

Ik wilde dat ik tips voor je had maar ik vrees dat je dit uit moet zitten.
.
Lief van je Roos. Dank je wel.

Ik dacht inderdaad dat ik dit wel zou aan kunnen. En wat zijn nou 3 weken? Maar tjonge... na amper 2 dagen weet ik al niet meer waar ik het zoeken moet.
Denk wel dat het komende dagen rustig gaat worden.
Je moet gewoon afkicken Aurora.
Zoek afleiding in de vorm van wandelen/ sporten/ afspreken met vriendinnen.
Zal het makkelijk zijn? Vast niet, maar geef het tijd
En meld je hier als je steun of een luisterend oor nodig hebt
Rooss4.0 schreef:
08-08-2025 11:33
Je schreef: "ik ga mijn leven weer oppakken als minnaar doorgaat met zijn vrouw". Daarmee suggereer je natuurlijk wel een beetje dat je leven nu een soort van stilstaat terwijl je vindt dat het naief is van anderen als ze hun leven on hold laten zetten door een gebonden minnaar. Dat lijkt wat tegenstrijdig en ik denk dat Geweldigweer daaraan relateert.

Ben jij echt van mening dat iemands leven on hold staat als er een minnaar of res in beeld is die graag exclusief sekst? Of bedoel je dat je als single minnaar of res je ogen open mag blijven houden om door te zoeken naar evt relatiemateriaal met de bijbehorende lijflijkheden? Ik hoop dat je dat laatste bedoelt, anders zou ik het echt heel gek vinden. Je suggereert daarmee namelijk dat een exclusieve minnaarrelatie ervoor zorgt dat je geen stappen kunt nemen in je leven en dat lijkt me echt onzinnig.

Grotendeels inderdaad zoals ik het bedoelde, maar meer omdat Aurora schreef dat minnaar nu op vakantie ging en zij dus ‘haar leven weer ging oppakken’.

Inmiddels heeft zij eea weer rechtgezet en dat het woordje naïef nogal misplaatst was, dus oké verder. 😬
Live Life to the fullest
Het is inderdaad echt afkicken Aurora, hopelijk kun je je gedachten verzetten. knuffel voor jou! :hug:
Dank jullie wel.
Het is ook afkicken. Daarom denk ik dat het over een paar dagen vast rustiger wordt.

Ik kon het toch niet laten om hem een berichtje te sturen. Wel fijn even maar zou hou ik die 'verslaving' natuurlijk wel in stand. Dit was echt mijn allerlaatste berichtje 😬
Bij afkicken hoort ook af en toe een terugval.. heeft hij er ook op gereageerd?
Rooss4.0 schreef:
08-08-2025 13:21
Ik begrijp het, dan zitten we helemaal op één lijn.

Het is ook een rotsituatie waar je in zit. Sec genomen op een soort van wachtbank tot hij een knoop heeft doorgehakt. Je hebt geen invloed op de situatie, geen controle en daardoor zou het stuurloos kunnen voelen, alsof je even de regie over je eigen leven kwijt bent.

Dat is echt het kloterige van dit soort afspraken, van tevoren denk je dat je dat wel aankunt maar eenmaal middenin sta je met je rug tegen de muur.
Die periode van onzekerheid is vele malen zwaarder dan het moment waarop je duidelijkheid hebt, ook als die niet positief uitvalt. Ik zou niet graag in je schoenen staan.

Ik wilde dat ik tips voor je had maar ik vrees dat je dit uit moet zitten.
En een complimentje voor jou Roos, je geeft altijd zulke goede en fijn geschreven reacties! :heart:
De moeder van het Minnaars topic bij wie we allemaal terecht kunnen haha.
GeweldigWeer schreef:
07-08-2025 18:04
@Aurora79

Ik las je laatste bericht en het viel mij op hoe vaak jij jezelf tegenspreekt, zoals bijv in bovenstaande quotes. Niet dat ik je niet begrijp, maar vind het persoonlijk dan wel flauw dat je anderen hier dan naïef noemt, terwijl je het zelf eigenlijk net zo doet. Geen aanval, enkel een constatering ;-)
Omdat het wsch ook dubbel is.
Aan de ene kant ben je een jezelf respecterende vrouw die niet “wacht” op een man en die een gelijkwaardig iets zoekt, ookal is hij met een ander.

Aan de andere kant is elke minnaarsrelatie waar er sprake is van bedrog (dus niet een open relatie oid) eentje waarbij het geheim bewaren voor de bedrogen echtgenote prioriteit nr 1 is. En dus gaan haar grillen voor. Wil echtgenote ineens op de bonnefooi weekendje weg terwijl man net naar minnares zou gaan? Dan Delft minnares het onderspit. Ook spelen er gevoelens waarbij je tijdens vakantie van minnaar en zijn echtgenote met je ziel onder je arm loopt, ookal praat je jezelf nog zo hard aan van niet

En dat heeft Aurora ook gewoon. En daarom is het over tussen hen als hij niet kiest
Elegantic schreef:
09-08-2025 10:26
Bij afkicken hoort ook af en toe een terugval.. heeft hij er ook op gereageerd?
Ja, hij reageerde lief. Hij heeft het ook lastig.

Vandaag voel ik me wat rustiger. Heb ook meer afleiding. Ga vanavond de stad in met wat vriendinnen.
-April- schreef:
09-08-2025 13:31
Omdat het wsch ook dubbel is.
Aan de ene kant ben je een jezelf respecterende vrouw die niet “wacht” op een man en die een gelijkwaardig iets zoekt, ookal is hij met een ander.

Aan de andere kant is elke minnaarsrelatie waar er sprake is van bedrog (dus niet een open relatie oid) eentje waarbij het geheim bewaren voor de bedrogen echtgenote prioriteit nr 1 is. En dus gaan haar grillen voor. Wil echtgenote ineens op de bonnefooi weekendje weg terwijl man net naar minnares zou gaan? Dan Delft minnares het onderspit. Ook spelen er gevoelens waarbij je tijdens vakantie van minnaar en zijn echtgenote met je ziel onder je arm loopt, ookal praat je jezelf nog zo hard aan van niet

En dat heeft Aurora ook gewoon. En daarom is het over tussen hen als hij niet kiest

Je hoeft het mij niet uit te leggen hoor, weet heel goed hoe het werkt ;-) Daar ging het mij verder ook niet om, zoals je hebt kunnen lezen inmiddels.

Ik heb overigens tijdens vakanties van (getrouwde) minnaar nooit met m’n ziel onder mijn arm gelopen, want ik wist dat zo’n vakantie in-the-end hét verschil niet gaat maken, misschien hooguit een tijdelijke opleving, maar vaak dat niet eens.

En je laatste zin, mwah, ik moet het nog maar zien, want ook dan verleg je vaak je grenzen in de hoop op ‘beter’, tenminste, als je het doel hebt samen met hem verder te gaan (welke ik overigens nooit heb gehad). Neemt overigens ook niet weg dat ik Aurora niet begrijp hoor, verre van zelfs!
Live Life to the fullest
Elegantic schreef:
09-08-2025 10:28
En een complimentje voor jou Roos, je geeft altijd zulke goede en fijn geschreven reacties! :heart:
De moeder van het Minnaars topic bij wie we allemaal terecht kunnen haha.
Wat een mooi compliment, waar ik het overigens helemaal mee eens ben hoor. Ik weet nog heel goed dat ik in 2017 ging meeschrijven in dit topic en ik hoopte dat Roos mij zou adviseren 😃
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
09-08-2025 16:55
Je hoeft het mij niet uit te leggen hoor, weet heel goed hoe het werkt ;-) Daar ging het mij verder ook niet om, zoals je hebt kunnen lezen inmiddels.

Ik heb overigens tijdens vakanties van (getrouwde) minnaar nooit met m’n ziel onder mijn arm gelopen, want ik wist dat zo’n vakantie in-the-end hét verschil niet gaat maken, misschien hooguit een tijdelijke opleving, maar vaak dat niet eens.

En je laatste zin, mwah, ik moet het nog maar zien, want ook dan verleg je vaak je grenzen in de hoop op ‘beter’, tenminste, als je het doel hebt samen met hem verder te gaan (welke ik overigens nooit heb gehad). Neemt overigens ook niet weg dat ik Aurora niet begrijp hoor, verre van zelfs!
True

En wsch kiest hij niet. Zoals de meesten.
Heb minnaar gisteren verteld dat ik afstand ging nemen. Hij nam me eerst niet serieus want deze zin heb ik hem ook 100x gezegd. Waar nooit iets van terecht is gekomen.
Nu 2 dagen niet gesproken. Heb ook niet meer op z’n berichtjes gereageerd.
Ik vind het eigenlijk wel prima zo.
Ik merk dat ik meer rust voel…

Het was afgelopen weken veel aantrekken afstoten. Het was niet leuk meer tussen ons zoals velen hier ook wel gemerkt hadden.
Zo’n relatie moet wel leuk zijn anders heb je er toch ook helemaal niets aan.

We hadden laatst een gesprek, en vroeg hem of hij zou weg gaan als hij een relatie zou hebben en zijn vriendin of vrouw vreemd zou zijn gegaan.
Hij zei ook: ja ongetwijfeld zou ik bij haar weg gaan.
Beetje raar want hij zelf ging ook vreemd in zijn huwelijk en zijn vrouw is bij hem weg gegaan.
Yoekiweerstand schreef:
10-08-2025 01:54
Heb minnaar gisteren verteld dat ik afstand ging nemen. Hij nam me eerst niet serieus want deze zin heb ik hem ook 100x gezegd. Waar nooit iets van terecht is gekomen.
Nu 2 dagen niet gesproken. Heb ook niet meer op z’n berichtjes gereageerd.
Ik vind het eigenlijk wel prima zo.
Ik merk dat ik meer rust voel…

Het was afgelopen weken veel aantrekken afstoten. Het was niet leuk meer tussen ons zoals velen hier ook wel gemerkt hadden.
Zo’n relatie moet wel leuk zijn anders heb je er toch ook helemaal niets aan.

We hadden laatst een gesprek, en vroeg hem of hij zou weg gaan als hij een relatie zou hebben en zijn vriendin of vrouw vreemd zou zijn gegaan.
Hij zei ook: ja ongetwijfeld zou ik bij haar weg gaan.
Beetje raar want hij zelf ging ook vreemd in zijn huwelijk en zijn vrouw is bij hem weg gegaan.
Waarom is dat raar? Ik denk dat de meeste vreemdgangers het een probleem zouden vinden als het hen zelf overkwam.

Goed dat je afstand hebt genomen, het klonk niet alsof jullie er hetzelfde in stonden.
apppie schreef:
10-08-2025 12:18
Waarom is dat raar? Ik denk dat de meeste vreemdgangers het een probleem zouden vinden als het hen zelf overkwam.

Goed dat je afstand hebt genomen, het klonk niet alsof jullie er hetzelfde in stonden.
Nee ik merk dat ik het ook fijn vond om fijne gesprekken te voeren. Dit was heel sporadisch zo met hem.
Maar voornamelijk was het als hij zin in sex had dat hij me dan ging appen.

Dus voor hem was het alleen sex en meer niet. Wat ik ook wel snap van een minaarsrelatie.

Nou ja, das waar. Hij zou per direct weg gaan als hem dit overkwam. Maar hij maakte soms ook domme grappen over mijn partner. En daar kan ik niet tegen.
We gaan met respect met elkaar om en anders niet..
Goed van je dat je bent gestopt Yoeki. Hoe voel je je nu?
aurora79 schreef:
10-08-2025 22:49
Goed van je dat je bent gestopt Yoeki. Hoe voel je je nu?
Ik merk dat het best meevalt.
Had net even hem in m’n gedachten. Van zal ik hem berichtje sturen?
Maar gelukkig niet gedaan.
Gisteren met vriendinnen weg geweest.
En vandaag lekker de hele dag met de kids.

Afleiding werkt hier wel!

Merk dat die relatie me zo veel
Energie heeft gekost.. en voel me nu heel rustig.

De relatie was de laatste tijd vaak aantrekken en afstoten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven