Minnaar deel 43

27-05-2021 10:55 1988 berichten
Al 42 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519

Voorgaande delen:

seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
Alle reacties Link kopieren Quote
Elegantic schreef:
13-08-2025 08:22

En hoe gaat het met jou Aurora? Het klinkt alsof jullie heel graag bij elkaar (willen) zijn, maar ik snap ook wat jij zegt dat het direct na een scheiding niet ideaal is.

Hier had ik gisteren eigenlijk een hele goed dag, weinig aan hem gedacht. Helaas besloot mijn brein een inhaalslag te maken en me vannacht een hele realistische droom over hem te geven. Stom!
En ben je dan nu weer veel met hem bezig na zo'n droom?

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe het met mij gaat. Hij zit heel veel in mijn hoofd en mijn hart doet soms zeer. Ben ook ontzettend moe. Lijkt wel of alles eruit komt nu en dat dat heel veel energie vreet.

Het is nog maar de vraag of hij gaat scheiden. Die kans schat ik zelf nog steeds klein in. Wat je hier ook leest gaan er maar weinig echt van hun partner weg. Wat ik ook snap. Heb zelf een scheiding meegemaakt en zoiets is behoorlijk ingrijpend en je hebt samen ook veel opgebouwd. Dat gooi je ook niet zomaar weg.

Maar mocht hij toch bij zijn vrouw weg gaan, dan wil ik het wel rustig aan doen. We hebben allebei pubers/jong volwassenen kinderen. Daar moeten we ook voorzichtig mee om gaan.
Maar dat is een zorg voor later (of misschien dus helemaal niet).
aurora79 schreef:
13-08-2025 12:22
En ben je dan nu weer veel met hem bezig na zo'n droom?

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe het met mij gaat. Hij zit heel veel in mijn hoofd en mijn hart doet soms zeer. Ben ook ontzettend moe. Lijkt wel of alles eruit komt nu en dat dat heel veel energie vreet.

Het is nog maar de vraag of hij gaat scheiden. Die kans schat ik zelf nog steeds klein in. Wat je hier ook leest gaan er maar weinig echt van hun partner weg. Wat ik ook snap. Heb zelf een scheiding meegemaakt en zoiets is behoorlijk ingrijpend en je hebt samen ook veel opgebouwd. Dat gooi je ook niet zomaar weg.

Maar mocht hij toch bij zijn vrouw weg gaan, dan wil ik het wel rustig aan doen. We hebben allebei pubers/jong volwassenen kinderen. Daar moeten we ook voorzichtig mee om gaan.
Maar dat is een zorg voor later (of misschien dus helemaal niet).
Ja helaas wel weer. Het was ook heel gek, ik droomde dat ik hem weer voor het eerst zag na de breuk en hij had een kettinkje meegenomen vanuit zijn vakantieland. Vlak voordat hij op vakantie ging hadden we het erover dat hij een souvenirtje mee zou nemen, dat was ik eigenlijk al totaal vergeten maar mijn onderbewuste dus niet. Ik werd vooral heel verdrietig wakker en heb nu best een spijtgevoel, heb ik te snel de stekker eruit getrokken? De eerste maanden waren zó ontzettend fijn dat ik de (ook wel veel) moeilijke momenten een beetje vergeet.
Hopelijk morgen weer een dag van niet meer aan hem denken!

Het vreet ook veel energie inderdaad, heel herkenbaar. Hebben jullie eigenlijk iets afgesproken over iets laten weten over zijn keuze? Of hoor je pas iets als hij definitief gaat scheiden?
-April- schreef:
12-08-2025 08:08
Wat een toxisch gedoe
Vanuit zijn kant toch?
Ik heb het netjes afgesloten verder voor mijn gevoel.

Ik heb vandaag lekker een dagje kapper
Gisteren met de kids en vriendin en haar kids wezen zwemmen.
En morgen heb ik een gezichtsbehandeling. Daarna gaan we een weekendje weg zonder kids.
Heerlijk!
Dit geeft afleiding.

En ik vind t jammer dat hij zo reageerde.
Merk dat ik wat rustiger ben. Wan te de relatie met minnaar was indd energiezuigend.
Al die emoties ook..
Maar het neemt niet weg dat ik m soms nog wel mis.
Maar het zal wel slijten zoals met alles.
Ik weet uit ervaring dat je juist extra veel aan die ander denkt na beëindiging, maar hoe cliché ook, dat slijt écht! En dan nog denk je jaren later, althans ik wel, soms nog terug aan hem, bijvoorbeeld bij het horen van muziek oid. En dan zit hij weer zo’n paar dagen achtereen in mijn hoofd, maar dat is oké.
Live Life to the fullest
Elegantic schreef:
13-08-2025 14:34

Het vreet ook veel energie inderdaad, heel herkenbaar. Hebben jullie eigenlijk iets afgesproken over iets laten weten over zijn keuze? Of hoor je pas iets als hij definitief gaat scheiden?
We hebben afgesproken dat we na zijn vakantie contact met elkaar opnemen om te kijken hoe we erin staan.

Ik voel me vandaag echt wel kut. Maar ik weet dat dat morgen misschien weer anders kan zijn. Eigenlijk denk ik wel dat het een voordeel is dat ik dit doormaak. Mocht hij na de vakantie besluiten om bij zijn vrouw te blijven, heb ik al een soort van liefdesverdriet meegemaakt. Het is dan hopelijk wat minder heftig. Ik moet dan niet meer in de verleiding komen om dan alsnog af te spreken.
Aurora , of in de verleiding te komen om alsnog de minnares te blijven. Terwijl hij getrouwd blijft
Ja, precies. Daar moet ik voor waken.
Want ik weet dat dat me niet gelukkig maakt omdat ik teveel voor hem voel
aurora79 schreef:
13-08-2025 18:02
Ja, precies. Daar moet ik voor waken.
Want ik weet dat dat me niet gelukkig maakt omdat ik teveel voor hem voel
En toch is dit een lastige, want jij zit er al met teveel gevoel in. Straks heeft hij weer een andere ‘smoes’ waardoor het zgn niet de tijd is om te gaan scheiden en voor je het weet zit je er nóg dieper in en blijf je de minnares. Misschien wil je dit niet horen, maar ik heb genoeg gelezen en gehoord als het om dit soort situaties gaat.
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
13-08-2025 18:10
En toch is dit een lastige, want jij zit er al met teveel gevoel in. Straks heeft hij weer een andere ‘smoes’ waardoor het zgn niet de tijd is om te gaan scheiden en voor je het weet zit je er nóg dieper in en blijf je de minnares. Misschien wil je dit niet horen, maar ik heb genoeg gelezen en gehoord als het om dit soort situaties gaat.
Ik wil dit juist wel horen. Hou mij die spiegel maar voor zodat ik hopelijk straks sterk genoeg ben en weet wat mijn valkuilen zijn... en dan nog ben ik bang dat het gaat gebeuren.
GeweldigWeer schreef:
13-08-2025 18:10
Dit denk ik inderdaad ook. Ik schat zo in dat hij na de vakantie tóch nog bij zijn vrouw blijft om wat voor reden dan ook, maar jou lieve berichtjes en woorden blijft sturen waardoor jij er ook middenin blijft zitten.
Yoekiweerstand schreef:
13-08-2025 14:56
Vanuit zijn kant toch?
Ik heb het netjes afgesloten verder voor mijn gevoel.

Ik heb vandaag lekker een dagje kapper
Gisteren met de kids en vriendin en haar kids wezen zwemmen.
En morgen heb ik een gezichtsbehandeling. Daarna gaan we een weekendje weg zonder kids.
Heerlijk!
Dit geeft afleiding.

En ik vind t jammer dat hij zo reageerde.
Lekker veel afleiding, dat is fijn!
Dit weekend gaan jullie ook eea over jullie huwelijk bespreken toch?
Elegantic schreef:
13-08-2025 19:50
Lekker veel afleiding, dat is fijn!
Dit weekend gaan jullie ook eea over jullie huwelijk bespreken toch?
Ja dat klopt.
We gaan het zien!

Al mis ik de ander wel hoor. Maar dat was niet gezond die relatie.
Zo n minnaar moet een toevoeging zijn en geen last. Anders is het het niet waard.
aurora79 schreef:
13-08-2025 18:45
Ik wil dit juist wel horen. Hou mij die spiegel maar voor zodat ik hopelijk straks sterk genoeg ben en weet wat mijn valkuilen zijn... en dan nog ben ik bang dat het gaat gebeuren.
Ik heb alle bedenkbare smoesjes gehoord van m'n ex minnaar om mij zo lang mogelijk als minnares te kunnen houden. Elke keer weer een andere smoes waarom de tijd niet rijp was om zijn vrouw te verlaten.
Als ik je advies mag geven: ga voor jezelf na of je niet uit jezelf de beslissing wilt nemen. Dus al stoppen voor het geval hij wel of niet gaat scheiden. Mocht hij wel gaan scheiden, kunnen jullie eventueel als de tijd rijp is opnieuw beginnen.
Bedoel het goed. Hoop gewoon niet dat je gekwetst wordt.
Nice_41 schreef:
13-08-2025 21:02
Ik heb alle bedenkbare smoesjes gehoord van m'n ex minnaar om mij zo lang mogelijk als minnares te kunnen houden. Elke keer weer een andere smoes waarom de tijd niet rijp was om zijn vrouw te verlaten.
Als ik je advies mag geven: ga voor jezelf na of je niet uit jezelf de beslissing wilt nemen. Dus al stoppen voor het geval hij wel of niet gaat scheiden. Mocht hij wel gaan scheiden, kunnen jullie eventueel als de tijd rijp is opnieuw beginnen.
Bedoel het goed. Hoop gewoon niet dat je gekwetst wordt.
Ik vind dit juist een heel mooi advies. En ik ben niet zo snel gekwetst ;)
Ik ben hier oprecht ook over aan het nadenken. Hij weet ook dat ik deze 3 weken ga gebruiken om na te denken wat ik wil. Ga niet alleen afwachten op zijn reactie maar ga ook goed nadenken wat ik zelf wil.
Dat is inderdaad een goede, zeker iets om over na te denken. Ik was best verbaasd over mezelf dat ik me zo aanpaste aan zijn grillen en tempo, vriendinnen vroegen ook waar Rooss gebleven was want er leek alleen nog maar Vent te bestaan. Ik vind het dan ook bv enorm krachtig van Elegantic, die zelf de beslissing nam, even los van het verdriet dat er nu is.

Soms is het echt lastig om te bedenken wat je nu eigenlijk zelf wil en waar je meegaat in zijn schommelpartijen.
Maar ja... ik weet ook, als je je hart eenmaal kwijt bent dan verleg je je grenzen. En dan is zelf de boel verbreken een enorme stap. Helemaal als je dat eigenlijk gewoon niet wil, als je hem wil.
.
Ja het zou makkelijker zijn als je je gevoelens zou kunnen uitschakelen. Dat je het vanaf een afstand kon bekijken maar helaas gebeurd het vaak dat de grenzen steeds meer worden verlegd door die gevoelens. Gebeurde bij mij ook helaas. Maar bedenk ook: er zijn echt maar een enkel die daadwerkelijk weggaat. Fijn dat je alles voor jezelf ook op een rijtje gaat zetten de aankomende weken.
ik heb het zwaar.
Ik dacht dat ik het allemaal wel zou kunnen.
Maar lijkt elke dag wel moeilijker te worden.
Hij zit zo ontzettend in mijn kop. Het doet ook pijn.
Sta elke keer op het punt hem een berichtje te sturen. Maar ik moet dat niet doen.
Ben zo verdrietig.
Maar wat je niet hebt gehad, raak je ook niet kwijt...
Voltooid verleden tijd 😢
Ik weet wel dat ik nog heel, heel lang de neiging had om weer contact te willen opnemen. Maar ik had zijn email, adres en alles verwijderd en weggegooid, als hulpmiddel voor mezelf. Het is zoiets verslavends....! Dat zie ik intussen wel.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Als ik heel eerlijk ben, heb ik nog weleens de neiging om contact te willen zoeken. Zou hij nog steeds bij zijn vrouw zijn, ook al 'had hij de stekker uit zijn huwelijk getrokken en woonde hij door de weeks apart'?.. Dat vraag ik me soms nog steeds af. En ook: wat heeft het voor hem eigenlijk betekend? Wat ik hier ergens ook las.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
aurora79 schreef:
14-08-2025 10:30
ik heb het zwaar.
Ik dacht dat ik het allemaal wel zou kunnen.
Maar lijkt elke dag wel moeilijker te worden.
Hij zit zo ontzettend in mijn kop. Het doet ook pijn.
Sta elke keer op het punt hem een berichtje te sturen. Maar ik moet dat niet doen.
Ben zo verdrietig.
Ik breek even in. Hier ook een jaar of 8 geleden meegeschreven. Inmiddels minnaarloos en relatie ook over. Al weer een andere relatie en geen minnaarbehoefte.

Maar wilde toch even op bovenstaande reageren. Heb je het misschien niet moelijker omdat je (onbewust) toch de keuze van hem laat afhangen? Dus dat je nu eigenlijk toch 3 weken gaat wachten op zijn reactie.

Maar anderzijds heb je zelf ook al een keuze gemaakt wat je eerder zij. Want mocht hij bij zijn vrouw blijven dan is heg in principe over voor jou, maar mocht hij weggaan heb je eigenlijk ook niet liever dat hij direct met jou in een relatie stapt.

Ga je misschien niet meer rust ervaren door voor jezelf al een knoop door te hakken. Los van wat hij doet? Minder verdrietig zal je niet zijn, maar je haalt dan misschien wel een stuk onzekerheid voor nu weg.

En wie weet wat de toekomst brengt mocht hij wel weggaan bij zijn vrouw. Maar dat staat dan ook helemaal los van jou.

Sterkte, ik weet hoe het kan voelen.
Wat schiet je ermee op als het voor hem ook verdrietig is? Of als hij ook moest rouwen om het verlies? Daar ga je je zelf niet beter van voelen.
En wat als hij zegt dat het niks voor hem betekend heeft? Dan voel je je nog beroerder.

Aurora, ga afleiding zoeken. Echt het helpt! En geef het tijd
Afleiding probeer ik ook te zoeken. Ik ben gewoon full time aan het werk en in de avonden plan ik leuke dingen. En het kost inderdaad tijd. Het is allemaal nog heel vers. Dit gevoel van liefdesverdriet heb ik nog niet eerder gehad.

En of ik zelf de knoop zou moeten doorhakken? Geen idee of ik dat ga doen/ of ik dat wil. Daar neem ik de komende weken ook de tijd voor om over na te denken. Maar als ik vind dat hij de moeite waard is om op te wachten, ga ik geen andere beslissingen maken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven