Minnaar deel 43

27-05-2021 10:55 3502 berichten
Al 42 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519

Voorgaande delen:

seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
Alle reacties Link kopieren Quote
Nice_41 schreef:
17-01-2026 13:03
Ik wil hier ook even op inhaken.... verliefdheid en 'houden van' minnaar/ minnares kan altijd, maar je moet wel realistisch blijven.. het lijkt allemaal zo mooi, en toekomst beeld waar jullie samen over dromen maar echt bijna geen minnaar gaat weg bij zijn vrouw en gezin, hoe mooi zijn woorden ook zijn... maar als de vrijgezellen dames op dit forum gewoon genieten op de momenten, en realistisch blijven dat dit het is, en ze hier gelukkig mee zijn, is er niets aan de hand toch? Je kan je mening geven maar sommige reacties vind ik best hard eigenlijk
Soms gaat een minnaar wel weg bij zijn gezin. Ik heb het van dichtbij twee keer meegemaakt: mijn eigen man verliet ons gezin toen ik hem eruit zette. En mijn vader verliet ons gezin toen mijn moeder hem eruit zette. Ze vetrokken dus niet echt uit vrije wil, liefst waren ze gebleven (en hadden ze de minnares ook aangehouden), maar er was in elk geval een plek om te schuilen. De minnares van mijn vader was beledigd dat hij pas bij haar aanklopte toen hij eruit was gegooid, ze heeft hem de deur gewezen en dat een paar weken volgehouden, toen zijn ze toch weer bij elkaar gekomen. Mijn ex kon meteen terecht bij zijn minnares.

Dus ja, het gebeurt. Soms loopt het goed af voor de minnares. De meeste mannen willen volgens mij toch het liefst bij hun gezin blijven voor de kinderen, de vertrouwdheid, het relaxte leventje, en vergeet ook het geld niet: scheiden is duur, in het geval van mijn ouders wilde mijn vader absoluut niet scheiden om zijn vermogen niet te hoeven halveren. Daarom zijn ze langere tijd 'van tafel en bed' gescheiden geweest, tot mijn moeder er genoeg van had en ze alle banden met hem wilde verbreken.

O ja, zowel mijn moeder als ik kregen van onze man het voorstel om, in plaats van te scheiden, hem te 'delen' met de minnares: drie dagen bij het gezin, vier dagen bij de minnares :mrgreen: Die deal hebben we allebei afgeslagen. Ik denk dat overspelige mannen in hun brein al zo gewend zijn aan het dubbelleven dat ze oprecht geloven dat het voor hun vrouw een kwestie is van even 'out of the box' denken. Maar zo werkt het niet.
Wat wordt er druk geschreven hier! (En stevig geoordeeld inderdaad, soms makkelijk vanachter een toetsenbord).

Ik heb een heerlijke date met m’n flirt achter de rug én een goed gesprek met minnaar. (Overigens beide mannen in algemene bewoordingen over elkaars bestaan verteld). Met flirt zal er nog wel een volgende afspraak komen, we genieten van elkaars gezelschap en zijn beiden niet op zoek naar meer dus dat is in deze fase heel prettig en past goed bij waar ik nu in zit.

Met minnaar goed gesproken over de situatie en hoe ik me daaronder voel; hij op zijn beurt ook nog wat meer toelichting gegeven. Het was best een emotioneel (voor beiden) gesprek maar heeft ook wel weer wat meer rust en duidelijkheid gegeven. We willen beiden nog geen punt zetten achter ons - ook al is er écht geen enkel zicht op een toekomst samen - dus gaan komende week een avondje samen wat leuks doen. We gaan wel zien hoe het zich allemaal ontwikkelt. Ik ben er nog steeds wel oké onder (ondanks wat tranen tijdens ons gesprek dus).
Claire45, heftig wat je hebt doorgemaakt! Dapper dat je mee durft te schrijven hier… het lijkt mij best confronterend.

Elegantic, ik hoop wel écht dat je het toekomstbeeld uit je hoofd kunt zetten als je de draad weer oppakt met minnaar… Het lijkt mij verdraaid ingewikkeld als je in je hoofd al met hem samenwoonde.
Bethemanineed2026 schreef:
17-01-2026 12:31
Dat weet ik nog niet precies, we hebben nu een week 0 contact maar ik sluit niet uit dat dit weer op kan laaien vandaar dat ik jullie gevoel ook goed begrijp. Alleen sta ik er nu bewuster in, denk meer na.
Neem eigenlijk jullie wijsheden en ervaringen mee, dank daarvoor

Ik bedoelde de relatie met je partner..
I wanna live my life with the volume full!
Ladyday21 schreef:
16-01-2026 02:33

Dit komt op mij echt naar over. Hoewel ik begrijp , dat als het zo is gegaan zoals hij jou heeft verteld, dat het hem rauw op z’n dak is gevallen. Maar als een kind er is dan valt dat over het algemeen weg,. Hoeft niet, maar Ik hoop voor dat kindje dat deze vader wel heel erg blij is met de komst van dit onverwachte kind, ondanks dat het de relatie met z’n minnares dwarsboomt/bemoeilijkt.

Heb jij zelf kinderen?
Ladyday, ik zie dat ik nog niet op jou gereageerd heb. Ja, ik heb zelf ook kinderen. En nee, de reden dat minnaar niet staat te springen, heeft eigenlijk niet eens zozeer met mij te maken. Het is thuis al een tijd ingewikkeld om allerlei redenen - ja, dat is echt zo, daar heeft hij het ook met naaste collega’s regelmatig over - en een nieuw kind maakt dingen nog complexer. Hij gaat zeker weten heel goed voor dit kleintje zorgen hoor, want hij is voor al z’n kinderen een goede en betrokken vader.
Eidde schreef:
17-01-2026 14:17
Ik bedoelde de relatie met je partner..
Die is hetzelfde ik besef heel goed wat ik heb :heart:
Claire45 schreef:
17-01-2026 13:28

O ja, zowel mijn moeder als ik kregen van onze man het voorstel om, in plaats van te scheiden, hem te 'delen' met de minnares: drie dagen bij het gezin, vier dagen bij de minnares :mrgreen: Die deal hebben we allebei afgeslagen. Ik denk dat overspelige mannen in hun brein al zo gewend zijn aan het dubbelleven dat ze oprecht geloven dat het voor hun vrouw een kwestie is van even 'out of the box' denken. Maar zo werkt het niet.
Wat gaat er toch in die hoofden van die mannen om? Wat een arrogantie. Gelukkig stonden jij en ook je moeder stevig genoeg in de schoenen om geen tweede Viool te willen spelen.
Free Persia from Iran
Het programma waar ik het over heb kan je zoeken via YouTube en heet Daddy issues van Npo
Dan deel 3 zoek ik liefde of bevestiging
Xxx
nice_41 wijzigde dit bericht op 04-02-2026 17:44
Reden: Prive
99.79% gewijzigd
Mijn minnaar (inmiddels al jaren mijn vriend) is ook weggegaan bij zijn gezin, en niet omdat hij eruit werd gezet. Het kan wel, maar het gebeurt niet vaak. En ik denk dat de kans steeds kleiner wordt naarmate de tijd vordert.
apppie schreef:
17-01-2026 18:10
Mijn minnaar (inmiddels al jaren mijn vriend) is ook weggegaan bij zijn gezin, en niet omdat hij eruit werd gezet. Het kan wel, maar het gebeurt niet vaak. En ik denk dat de kans steeds kleiner wordt naarmate de tijd vordert.
Dat denk ik ook. Als een affaire vroeg in een huwelijk of een leven plaatsvindt, zijn er nog niet zoveel belangen die meespelen. Maar naarmate mensen ouder worden, zijn ze minder flexibel en avontuurlijk (of dom, het ligt eraan hoe je het ziet) en willen ze hun basis niet meer kwijt.

Uit mijn eigen omgeving ken ik volgens mij geen voorbeelden van minnaars of minnaressen die uit eigen beweging huis en haard achterlieten om gelukkiger te worden met die ander. Wel voorbeelden van vrouwen (en ook mannen) die hun overspelige echtgenoot/genote eruit zetten omdat ze het bedrog niet meer pikten.

Maar echte liefde bestaat ongetwijfeld ook in dit soort overspel-situaties. Soms trouwen mensen met de verkeerde en ontmoeten ze daarna pas hun grote liefde. Ik denk alleen dat er in die gevallen niet zoveel gelogen en bedrogen wordt. Als duidelijk is dat de Grote Liefde voor je neus staat, helaas op het verkeerde moment, handel je daar eerlijk naar, met open vizier. Ongeacht de omstandigheden en de financiën en de schone schijn. Dat lijkt mij tenminste logisch, want echte liefde is sterk genoeg om dat allemaal te relativeren. Zo niet, dan is het geen echte liefde.
apppie schreef:
17-01-2026 18:10

Ik heb, na ruim 4 jaar geminnaard te hebben met hem, uiteindelijk gekozen voor mijn (single) minnaar, en de relatie met mijn ex verbroken.
Denk ook dat het inderdaad niet vaak voorkomt, maar er zijn zeker uitzonderingen.
Klopt, dat iemand uit eigen beweging bij de partner weggaat naar de minnaar(es) is zeldzaam. Als diegene weg wil bij de partner gaat diegene geen stiekem contact ernaast aan, want dat is dan overbodig.

Ook in mijn vrienden- en kennissenkring zijn er genoeg mensen die stiekem aan de lijn werden gehouden. Mensen tegen wie werd beweerd dat de affaire houden van was, maar dat diegene pas weg kon na (voeg hier een waslijst aan toestanden in).

Zo ging dat opwerpen van blokkades door toestanden in de weg te gooien lang door. Dat "ik houd van je" van diegene word door die blokkades een uitgeholde frase mettertijd. Hoe uitgeholder de gesprekken, hoe makkelijker het afscheid.

Veel affaires hebben zo'n natuurlijk verloop heb ik gezien. Gelukkig maar, want wat een zonde van je tijd zou het zijn om eindeloos te gaan zitten wachten op niets.
Zeker als je als minnares zelf graag nog kinderen wilt kan je zo wel heel veel kostbare tijd verliezen.
Ja Elegantic, ik begreep uit jouw gesprekken met jouw minnaar dat jullie serieus bezig waren met gezinsuitbreiding? Nu hij het gewenste kind al met zijn vrouw heeft gekregen is het denk ik handig voor jou om jouw aandacht te gaan verleggen naar een andere potentiële vader voor jouw kinderwens. Of wil je perse een kind van je minnaar?
Happening schreef:
19-01-2026 14:04
Zeker als je als minnares zelf graag nog kinderen wilt kan je zo wel heel veel kostbare tijd verliezen.
Oeh, dat lijkt me inderdaad wel ingewikkeld. Elegantic, geldt dat inderdaad voor jou? Ik hoop echt voor je dat je daar niet op gaat wachten…

Lalaloepsie, wat jij schetst, doet/deed mijn minnaar inderdaad ook wel hoor, maar ik heb dat gelukkig eigenlijk altijd wel met een korrel(tje) zout genomen en me steeds voorgehouden dat de kans heel klein is dat hij daadwerkelijk zou opstappen. Ook omdat het qua karakter een eeuwige twijfelkont is en iemand die niet snel voor zichzelf zou kiezen als anderen daarmee benadeeld worden. Teksten als ‘in de ideale wereld had ik nu naast jou op de bank gezeten’ of ‘als de kinderen ouder waren geweest dan…’ heb ik dan ook altijd al gelezen als lief, maar inderdaad ook wat holle frases. Ik geloof trouwens wél echt in zijn oprechte liefde voor mij - maar soms is dat niet genoeg.
.
anoniem_698a1e1fe277f wijzigde dit bericht op 20-01-2026 10:53
99.62% gewijzigd
-Nienke2323- schreef:
19-01-2026 17:46
Oeh, dat lijkt me inderdaad wel ingewikkeld. Elegantic, geldt dat inderdaad voor jou? Ik hoop echt voor je dat je daar niet op gaat wachten…
Nee dit geldt niet voor mij, ik wil er verder niet meer over kwijt maar ik sta niet ik wacht houding wat betreft kinderen.

Vandaag was er een kans om ex minnaar te zien maar ik heb het toch niet gedaan, voelde toch nog te vreemd, ik weet niet zo goed wat te doen met deze gevoelens die alle kanten op gaan. Mede ook door jullie (soms harde maar nodige) reacties. Ik bewaar voor nu een veilige afstand.
VGM1980, uiteraard, een minnares ernaast nemen is áltijd een egoïstische keuze, ten minste, als je het verzwijgt voor je partner. Dat ben ik met je eens. Overigens denk ik dat ze het hem omwille van het gezin nog zou vergeven ook, maar goed, dat is niet aan de orde want ik wil evenmin dat het uitkomt.
Hoe voel jij je nu Elegantic? Ik voel me nl even soms wel down omdat ik negeer.

Nienke hoe gaat het bij jou? Nog een afspraak in de planning?
Stom eigenlijk dat we het bedrog van onze minnaars naar hun gezin op een of andere manier toch een beetje bagatelliseren. Ik heb het daar niet veel over met minnaar maar hij zegt dat hij vooral schuldgevoel naar zijn kinderen voelt.

Ik heb geen last van schuldgevoel naar zijn gezin maar vraag me soms wel af waarom hij doet wat hij doet met mij. Wat hem drijft. Hij is namelijk naar buiten toe een hele keurige, bijna te brave en ideale huisvader. Liefdevolle familie, veel vrienden en grote sociale kring, hele goede baan, aanzien. En dan toch dat stukje wat zo vreselijk fout is.

Hij zegt dat de aantrekkingskracht zo groot is. Dat zal het zijn dan? Of toch een soort van escapisme?
Ik denk dat dat vooral uitmaakt als je verder wilt met zo'n man. Want als hij nu iedereen zo kan bedriegen, dan kan hij dat ook in een relatie met jou. Als je dat niet wilt en het gaat je alleen om de spanning en seks, dan maakt het weinig uit wat zijn motivatie is.
@Eidde
Dat is bij hem ook het geval inderdaad, naar de buitenwereld lijkt het het perfecte gezinnetje. Zij zou het hem ook 100% vergeven, hij is namelijk al eens betrapt en ze heeft de andere kant op gekeken. Ze plaatst ook ontzettend veel foto's van hem en het gezin op de socials.
Vooral ook als hij écht niet weg zou gaan, maar mij dit wel zou wijsmaken, waarom zou je dan zo veel risico's nemen? Of misschien wel wetend dat hij er toch wel mee weg komt als het uit zou komen..

Ook het mij ook kunnen bedriegen in een eventuele relatie hebben we het over gehad, maar dan is het natuurlijk heel typisch 'met mij is het anders'
Bethemanineed2026 schreef:
20-01-2026 05:56
Hoe voel jij je nu Elegantic? Ik voel me nl even soms wel down omdat ik negeer.

Nienke hoe gaat het bij jou? Nog een afspraak in de planning?
Is er helemaal geen contact meer geweest? Heel sterk van je, hou vol!
Happening schreef:
20-01-2026 09:32
Ik denk dat dat vooral uitmaakt als je verder wilt met zo'n man. Want als hij nu iedereen zo kan bedriegen, dan kan hij dat ook in een relatie met jou. Als je dat niet wilt en het gaat je alleen om de spanning en seks, dan maakt het weinig uit wat zijn motivatie is.

Er is ook een tussenweg. Even voor mezelf sprekend; ik wil niet dat hij zijn gezin verlaat maar ik voel wel meer voor hem dan alleen sex en spanning.

Ik zou sowieso geen monogame relatie meer kunnen houden denk ik.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven