Minnaar deel 43

27-05-2021 10:55 3862 berichten
Al 42 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519

Voorgaande delen:

seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
Alle reacties Link kopieren Quote
Rhoda12 schreef:
14-07-2026 12:18
Nieuw profiel aangemaakt :) Wil graag wat kwijt, en ook wel wat tips misschien. Al een hele tijd een LAT relatie. In de 1e jaren altijd wel goede seks en aantrekkingskracht gehad. Laatste jaren is dat wel dieptepunt geraakt met name de laatste maanden überhaupt geen seks meer tussen ons, ik mis het hij weet dat maar weinig tot geen aanstalten om er iets mee te doen. Al door de relatie heb ik een soort van vriend waar ik altijd vriendschappelijk mee ben, maar enorme aantrekkingskracht jaren terug wel iets mee gebeurd. En sinds twee weken terug heb ik gezoend met deze man en allerlei andere fijne dingen. En nu ga ik woensdag naar hem toe weer, vragen om problemen absoluut ja. Maar het ding blijft ik mis de seks maar ook het gevoel dat iemand je echt wil..Dus ja zeg het maar mijn gevoel knaagt natuurlijk... maar het genieten wil ik ook wel weer.
Lastig Rhoda, je vriend is er dus wel van op de hoogte dat jij seks mist? Mist hij het zelf dan niet? Zou hij ervoor open staan dat jij er een minnaar bij neemt voor dit deel?
Hai Rhoda. Je wilt tips zeg je. Nu weet ik natuurlijk niet naar wat voor tips je op zoek bent dus ik vertel je maar even hoe ik dit zelf op zou lossen.
Het fijne van een latrelatie is dat je niet praktisch veroordeeldbonden bent aan elkaar en de vorm op elk moment kan veranderen naar iets dat werkbaar is. Ik nodig mijn vriend uit in mijn leven omdat ik het leven met hem significant leuker vind dan zonder maar mocht dat ooit anders worden dan is het besluit snel gemaakt.

Bij die leukigheid hoort ook de seks, als ik een liefdesrelatie heb dan wordt die liefde ook bedreven, zonder dat blijft er een relatie over die je elke naam kunt geven maar ik zou neigen naar vriendschap. En dat is ook oké, mochten Vent en ik ooit niet meer seksen dan kunnen we ervoor kiezen om dat enorme maatjes-zijn te blijven ervaren maar niét meer in een liefdesrelatie en dan laten we elkaar daar dus ook in los.

Maar ja.... om dat te bereiken moet er gepraat worden. En om je relatie een andere vorm te geven vind ik eerlijkheid wel een vereiste.
Jij schrijft dat je het besproken hebt maar dat er niks verandert, wat een luie, ongeïnteresseerde, passieve manier van omgaan met zoiets wezenlijks in je relatie. Zowel van jou als je vriend.
Wat waren de actiepunten? Wat hebben jullie gedaan om die actiepunten te praktizeren en is dat ook geëvalueerd? Welke stappen hebben júllie genomen om de ingekaktheid tussen de lakens te verbeteren?

Ik weet wat jij gedaan hebt om jóuw ingekaktheid te verbeteren, je bent namelijk in de armen van een oude vlam gevlogen. Eéntje die jou kent, die het instrument in jou weet te bespelen. Eén waar al mee gefoezelefoosd is en waar je vanavond weer even lekker mee de gordijnen invliegt. En hoppetee, je "vriend" staat zomaar 5-0 achter.

Ik geloof niet dat ik je hoef te vertellen wat ik hiervan vind, dat lijkt me wel duidelijk.
Mijn tip? Zeg die laffe date van vanavond af en ga een goed gesprek voeren met je "vriend". Vertel hem hoe jouw vlag erbij hangt en kijk samen wat er nog mogelijk is. Kom uit je passieve luie modus en maak de balans op voor jezelf. Is hij nog belangrijk voor je? Ga dan samen aan de slag om jullie relatie nieuw leven in te blazen. Zit het je allemaal wel gescheten? Trek dan in godsnaam de stekker uit je relatie en geef hem de kans gelukkig te worden met iemand die eerlijk is.
Elegantic schreef:
15-07-2026 09:53
Lastig Rhoda, je vriend is er dus wel van op de hoogte dat jij seks mist? Mist hij het zelf dan niet? Zou hij ervoor open staan dat jij er een minnaar bij neemt voor dit deel?
Een minnaar bijneemt? Die is er al, Elegantic. Wat jij hier voorstelt is aansturen op vreemdgaan met toestemming terwijl de man in kwestie niet weet dat hij al lang en breed belazerd is.
Zou jij zelf zo behandeld willen worden?
Sebedeüs schreef:
15-07-2026 11:56
Een minnaar bijneemt? Die is er al, Elegantic. Wat jij hier voorstelt is aansturen op vreemdgaan met toestemming terwijl de man in kwestie niet weet dat hij al lang en breed belazerd is.
Zou jij zelf zo behandeld willen worden?
Ik heb er in die zin geen ervaring mee en ook niet op die manier over nagedacht. Het kwaad is in deze situatie natuurlijk al geschied.
Elegantic schreef:
15-07-2026 09:53
Ja vriend weet absoluut dat ik het heel erg mis, eigenlijk al jaren maar in de afgelopen deden we het ongeveer 1 x in de maand even snel. Laatste vier maanden überhaupt geen seks. En nee hij mist het totaal niet hij weet dat ik graag seks wil en ik doe vaak een poging en wordt altijd afgewezen. Soms zei die wel eens ja moet je er maar iemand bij nemen voor dat deel. Dat heb ik hem laatst echt gevraagd toen zei die nee dat wil ik niet natuurlijk. En het komt wel weer een keer maar dat blijft erbij en ik voel alsof ik weinig serieus wordt genomen (:P). En die 'vriend' heb ik al jaren en we hebben het er vaak over ook. Er is geen sprake van verliefdheid en ik vind er natuurlijk ook wat van mezelf. Maar ik mis echt de seks , de aanraking het gevoel gewild te worden. Ik heb dit zo vaak ter sprake gebracht en er is vaak altijd wel iets. Maar hetgeen is dat zijn behoefte tot nul gereduceerd is.
Sebedeüs schreef:
15-07-2026 11:54
Hai Rhoda. Je wilt tips zeg je. Nu weet ik natuurlijk niet naar wat voor tips je op zoek bent dus ik vertel je maar even hoe ik dit zelf op zou lossen.
Het fijne van een latrelatie is dat je niet praktisch veroordeeldbonden bent aan elkaar en de vorm op elk moment kan veranderen naar iets dat werkbaar is. Ik nodig mijn vriend uit in mijn leven omdat ik het leven met hem significant leuker vind dan zonder maar mocht dat ooit anders worden dan is het besluit snel gemaakt.

Bij die leukigheid hoort ook de seks, als ik een liefdesrelatie heb dan wordt die liefde ook bedreven, zonder dat blijft er een relatie over die je elke naam kunt geven maar ik zou neigen naar vriendschap. En dat is ook oké, mochten Vent en ik ooit niet meer seksen dan kunnen we ervoor kiezen om dat enorme maatjes-zijn te blijven ervaren maar niét meer in een liefdesrelatie en dan laten we elkaar daar dus ook in los.

Maar ja.... om dat te bereiken moet er gepraat worden. En om je relatie een andere vorm te geven vind ik eerlijkheid wel een vereiste.
Jij schrijft dat je het besproken hebt maar dat er niks verandert, wat een luie, ongeïnteresseerde, passieve manier van omgaan met zoiets wezenlijks in je relatie. Zowel van jou als je vriend.
Wat waren de actiepunten? Wat hebben jullie gedaan om die actiepunten te praktizeren en is dat ook geëvalueerd? Welke stappen hebben júllie genomen om de ingekaktheid tussen de lakens te verbeteren?

Ik weet wat jij gedaan hebt om jóuw ingekaktheid te verbeteren, je bent namelijk in de armen van een oude vlam gevlogen. Eéntje die jou kent, die het instrument in jou weet te bespelen. Eén waar al mee gefoezelefoosd is en waar je vanavond weer even lekker mee de gordijnen invliegt. En hoppetee, je "vriend" staat zomaar 5-0 achter.

Ik geloof niet dat ik je hoef te vertellen wat ik hiervan vind, dat lijkt me wel duidelijk.
Mijn tip? Zeg die laffe date van vanavond af en ga een goed gesprek voeren met je "vriend". Vertel hem hoe jouw vlag erbij hangt en kijk samen wat er nog mogelijk is. Kom uit je passieve luie modus en maak de balans op voor jezelf. Is hij nog belangrijk voor je? Ga dan samen aan de slag om jullie relatie nieuw leven in te blazen. Zit het je allemaal wel gescheten? Trek dan in godsnaam de stekker uit je relatie en geef hem de kans gelukkig te worden met iemand die eerlijk is.
Ik heb het aangekaart, vaak soms wel echt elke week. Kan hem niet dwingen we krijgen woorden over en vervolgens gebeurd er niets al maanden ook niet. Toen het wel gebeurde was het puur om er af te zijn. Ik mis het , maar ook echt. En wil ik een vriendschap? Nee ik houd met al mijn hart van hem en het is zeker niet rooskleurig en zijn meerdere punten waar we aan moeten werken. Hier wil ik o.a. aan werken maar niet werkbaar omdat je daarvoor twee mensen nodig heb. Ik krijg geen beweging erin, dus of uit elkaar gaan of ik moet zeggen nee neem wat ik kan in mijn relatie wat nagenoeg niets is. Dus ja vind het heel lastig want er zit geen beweging in en ik heb veel aangedragen, doktersbezoek , therapie maar hij geeft aan ik voel de behoefte niet. En ja ook een minnaar maar dat zit er dus ook niet helaas. Dus ja hij staat dan 5-0 achter ik ook dus.
Rhoda12 schreef:
15-07-2026 16:28
Ik heb het aangekaart, vaak soms wel echt elke week. Kan hem niet dwingen we krijgen woorden over en vervolgens gebeurd er niets al maanden ook niet. Toen het wel gebeurde was het puur om er af te zijn. Ik mis het , maar ook echt. En wil ik een vriendschap? Nee ik houd met al mijn hart van hem en het is zeker niet rooskleurig en zijn meerdere punten waar we aan moeten werken. Hier wil ik o.a. aan werken maar niet werkbaar omdat je daarvoor twee mensen nodig heb. Ik krijg geen beweging erin, dus of uit elkaar gaan of ik moet zeggen nee neem wat ik kan in mijn relatie wat nagenoeg niets is. Dus ja vind het heel lastig want er zit geen beweging in en ik heb veel aangedragen, doktersbezoek , therapie maar hij geeft aan ik voel de behoefte niet. En ja ook een minnaar maar dat zit er dus ook niet helaas. Dus ja hij staat dan 5-0 achter ik ook dus.

Wat vind je ervan om hem een eerlijke keuze te geven? Te vertellen hoe belangrijk het voor jou is en dat je zelfs vreemdgegaan bent door hoe je het mist? En dat je zo echt niet verder wil, dus de keuze aan hem laten: de relatie behouden en jij dan seksuele vrijheid (of hij écht aan de slag hiermee) of het is klaar omdat jij echt niet meer zonder wil.

Of wil je hem die eerlijke keuze niet geven?
Rhoda12 schreef:
15-07-2026 16:28
Ik heb het aangekaart, vaak soms wel echt elke week.

Dus ja vind het heel lastig want er zit geen beweging in en ik heb veel aangedragen, doktersbezoek , therapie maar hij geeft aan ik voel de behoefte niet. En ja ook een minnaar maar dat zit er dus ook niet helaas. Dus ja hij staat dan 5-0 achter ik ook dus.
Wat voor zin heeft het om iets wekelijks aan te kaarten? Als je steeds hetzelfde vraagt krijg je ook steeds hetzelfde antwoord.

Ik denk dat je hem prima in beweging kunt krijgen, puur door hem eerlijk te vertellen dat er kapers op de kust zijn. Dat je dit seksloze leven niet trekt, dat je je afgewezen voelt door hem en dat dat knaagt aan je eigenwaarde en je mens-zijn. Dat er iemand in je leven is die dit wel lijkt te kunnen bieden en dat jij bereid bent samen met vriend te kijken hoe dit op te lossen.
En als hij dan nog steeds blijft roepen dat hij geen zin heeft en jij het verder maar een beetje moet bekijken dan weet je toch genoeg?

Je beweert met heel je hart van hem te houden, waarom zet je dan niet alle middelen in om hem überhaupt te houden? Je eigen houding is echt net zo laks als die van hem.
Sebedeüs schreef:
15-07-2026 16:48
Wat voor zin heeft het om iets wekelijks aan te kaarten? Als je steeds hetzelfde vraagt krijg je ook steeds hetzelfde antwoord.

Ik denk dat je hem prima in beweging kunt krijgen, puur door hem eerlijk te vertellen dat er kapers op de kust zijn. Dat je dit seksloze leven niet trekt, dat je je afgewezen voelt door hem en dat dat knaagt aan je eigenwaarde en je mens-zijn. Dat er iemand in je leven is die dit wel lijkt te kunnen bieden en dat jij bereid bent samen met vriend te kijken hoe dit op te lossen.
En als hij dan nog steeds blijft roepen dat hij geen zin heeft en jij het verder maar een beetje moet bekijken dan weet je toch genoeg?

Je beweert met heel je hart van hem te houden, waarom zet je dan niet alle middelen in om hem überhaupt te houden? Je eigen houding is echt net zo laks als die van hem.
Bedankt voor je eerlijke mening, ja ik kaart het aan omdat de 'nood' hoog is geloof ik. Maar niet alleen dat ik mis het vrouwelijk voelen ook. En dat heb ik in al die jaren echt verteld en nee ik wil hem niet kwijt. Maar dit lijkt een soort quick fix te zijn denk ik daar ben ik dan weer eerlijk over. Het openbreken is nog lastiger en hij is vrij zwart /wit dat is dan de reden vanuit mij het niet zo aangekaart te hebben. Omdat ik dan weet dat hij dan zegt laat dan maar zitten. Is dat oneerlijk ja tuurlijk wel. Maar dit vind ik van hem ook omdat ik al jaren dit zo duidelijk zeg en er niets veranderd. Die persoon die het wel aanbiedt is puur voor seks en geen romantische klik alhoewel we behoorlijke aantrekkingskracht hebben. Maar ook jaren daar nooit iets mee gedaan, ook vanwege het respect.
Sebedeüs schreef:
15-07-2026 16:48

Bedankt voor je eerlijke mening, ja ik kaart het aan omdat de 'nood' hoog is geloof ik. Maar niet alleen dat ik mis het vrouwelijk voelen ook. En dat heb ik in al die jaren echt verteld en nee ik wil hem niet kwijt. Maar dit lijkt een soort quick fix te zijn denk ik daar ben ik dan weer eerlijk over. Het openbreken is nog lastiger en hij is vrij zwart /wit dat is dan de reden vanuit mij het niet zo aangekaart te hebben. Omdat ik dan weet dat hij dan zegt laat dan maar zitten. Is dat oneerlijk ja tuurlijk wel. Maar dit vind ik van hem ook omdat ik al jaren dit zo duidelijk zeg en er niets veranderd. Die persoon die het wel aanbiedt is puur voor seks en geen romantische klik alhoewel we behoorlijke aantrekkingskracht hebben. Maar ook jaren daar nooit iets mee gedaan, ook vanwege het respect.
Rhoda12 schreef:
15-07-2026 16:58
Is dat oneerlijk ja tuurlijk wel. Maar dit vind ik van hem ook omdat ik al jaren dit zo duidelijk zeg en er niets veranderd. Die persoon die het wel aanbiedt is puur voor seks en geen romantische klik alhoewel we behoorlijke aantrekkingskracht hebben. Maar ook jaren daar nooit iets mee gedaan, ook vanwege het respect.
Dit is echt precies wat veel vreemdgangers doen. Ja oké, het is best wel een soort van oneerlijkjes ja dat ik per ongeluk neuk met iemand anders maar hee, hij laat het vet afweten hè, ook als ik het wekelijks aankaart. En praten gaat niet want hij is zwartwit maar ik wil m natuurlijk niet kwijt want lullen kunnen we niet en zijn lul gebruikt hij ook al niet maar verder, hee alles toppiejoppie hoor. En ik ben echt niet bij de eerste de beste gelegenheid tussen de lakens gedoken want hee respect enzo. En ik voel verder niks voor die seksmeneer dus wat is het probleem.

Zou jij zo behandeld willen worden door iemand die je vertelt dat je de liefde van zijn leven bent? Met heel zijn hart van je houdt? Zou jouw zwartwit denken en defensiefheid dan voor hem ook een goede reden zijn om vreemd te gaan?
Of ben jij zelf niet van het principe "wat gij niet wilt dat u geschiedt...."?
Dus Rhoda, jij hebt een lat-relatie. Alleen heeft hij geen behoefte om met jou te vrijen, geen behoefte om met jou jullie andere strubbelingen op te lossen en zodra jij een grens trekt (of een minnaar of samen eraan werken) weet je al dat hij "laat dan maar zitten" gaat zeggen.

Eerlijk gezegd vraag ik me af wat je bij jouw partner doet. Wat is er voor jou zo leuk aan zo'n 'blok beton' die eigenlijk niks met jou wil?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven