Minnaar deel 41

03-11-2020 12:15 3001 berichten
Al 40 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483

Voorgaande delen:
seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 03-11-2020 17:09
Reden: Link deel 39 erbij geplakt
0.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
2hard2handle73 schreef:
05-11-2020 10:34
Maar ook weer verrassend, aangezien hij dit soort dingen vaak vergat en reageerde met "ohja dat was vandaag" als ik iets vertelde wat ik ging doen. Dit heb ik hem 2 weken geleden verteld. (V reageerde vanochtend met "Oh had je dat gesprek vandaag?")
Kijk daar gaat ie weer, alles analyseren en iets erachter zoeken terwijl hij alleen maar attent wil zijn misschien.
Zo irritant :)

Blokkeren is een brug te ver zeg je. Denk je dat je dit zo kan volhouden? Misschien uiteindelijk als vrienden verder?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
05-11-2020 11:00
Zo irritant :)

Misschien uiteindelijk als vrienden verder?
Ja heel irritant hè, op die momenten heb ik zo'n hekel aan mezelf!

Nee vrienden gaat niet lukken, of het gevoel moet echt compleet weg zijn. We hebben het al eens geprobeerd, maar dat werd geen succes
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
05-11-2020 10:22

Het is ook niet dat hij mij slecht behandelt of niet eerlijk is. Juist niet, hij is steeds eerlijk en open geweest en duidelijk over hoe hij er in staat. En dat is heel helder; een relatie gaat niet gebeuren. En daar ben ik het ook helemaal mee eens. Rationeel dan :)

Hij laat zeker zien dat hij wel om me geeft en respecteert. Meer dan ik kan verwachten eigenlijk. Misschien is het juist dat wat me verward.

(Heel Noord Nederland zeg je? dan moet ik hem ook eens 'ontmoet' hebben :hihi: )
Godskenonne, heb jij mijn Vent te pakken? Zo klinkt het wel!
Vent was ook heel eerlijk (niet over zijn avonturen maar ook dat was gehéél conform onze afspraken), wilde beslist geen relatie en dat sprak hij luid en duidelijk uit. Maar aan de andere kant wilde hij wel een beetje van me houden, vertelde hij me hoe leuk ik ben en kroop hij langzaam maar beslist van mijn huid naar mijn hart. Onze gesprekken waren spot on en ik had echt het idee een zielemaatje gevonden te hebben. Dat was best een beetje verwarrend inderdaad.

Aan de andere kant vond ik hem ook best een beetje een moeilijke man, zo heel anders dan mijn exman die supermakkelijk, laidback en fantastisch te manipuleren was. Dat zag ik mezelf bij Vent niet 123 voor elkaar krijgen dus laat maar.
Boeiend proces wat we doorgegaan zijn.

Bedankt voor de lieve complimenten meiden! Fijn topic toch dit. :rose:
...
Alle reacties Link kopieren
2hard2handle73 schreef:
05-11-2020 10:34
Maar ook weer verrassend, aangezien hij dit soort dingen vaak vergat en reageerde met "ohja dat was vandaag" als ik iets vertelde wat ik ging doen.
Apart hè? Ik denk dat de breuk hem ook best zwaar gevallen is. Ingewikkeld hoor. Blokkeren zou heel verstandig zijn maar ik snap dat je hart dat nog even slecht trekt. Je zit echt nog midden in het afscheid hè?
...
Alle reacties Link kopieren
Haha Roos, 'mijn vent' is geen Nederlander (wel Europeaan) dus het zal niet dezelfde zijn denk ik ;)

Dat is trouwens ook 1 van de onmogelijkheden waarom een relatie out of the question is. Dat én 20 jaar leeftijdsverschil.. (wilde dat niet direct noemen maar is wel een dingetje natuurlijk). En we wonen ook nog eens elk in een andere hoek van het land. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan :P

Geweldig hoe het bij jullie gelopen is, mooi proces en ik kan me voorstellen dat juist dat proces nu zoveel zekerheid geeft.

Dat kom ik vast ooit ook nog wel eens tegen :)
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
05-11-2020 14:02
Apart hè? Ik denk dat de breuk hem ook best zwaar gevallen is. Ingewikkeld hoor. Blokkeren zou heel verstandig zijn maar ik snap dat je hart dat nog even slecht trekt. Je zit echt nog midden in het afscheid hè?
Het valt hem vreselijk zwaar. We hebben samen een potje staan janken vrijdag. Hij begrijpt mijn beslissing en weet ook geen andere manier (ja ik wel, maar dat gaat dus niet gebeuren) maar hij zou me vreselijk gaan missen.
Ik zit nog aan het begin van het afscheid, blokkeren vind ik echt nog even heftig.
Alle reacties Link kopieren
2hard2handle73 schreef:
05-11-2020 14:45
Het valt hem vreselijk zwaar. We hebben samen een potje staan janken vrijdag. Hij begrijpt mijn beslissing en weet ook geen andere manier (ja ik wel, maar dat gaat dus niet gebeuren) maar hij zou me vreselijk gaan missen.
Ik zit nog aan het begin van het afscheid, blokkeren vind ik echt nog even heftig.
Dat is ook heftig..

Misschien zou je voor je gemoedsrust, in overleg met hem, kunnen afspreken dat je 1 week even helemaal contactloos bent. Dus zijn nummer verwijderden (appgesprek in archief zetten) en niets meer lezen of sturen.

En dan afspreken dat je na die week, op een vooraf bepaald moment contact hebt. Dat geeft misschien rust en ruimte om de focus op andere zaken te krijgen en daarmee een stukje los te komen van de patronen die je nu zo mist. En toch het gevoel houdt dat je hem niet helemaal kwijt bent en hem sowieso nog spreekt.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
05-11-2020 15:00

En dan afspreken dat je na die week, op een vooraf bepaald moment contact hebt. Dat geeft misschien rust en ruimte om de focus op andere zaken te krijgen en daarmee een stukje los te komen van de patronen die je nu zo mist. En toch het gevoel houdt dat je hem niet helemaal kwijt bent en hem sowieso nog spreekt.
Ik snap hoe je het bedoeld, maar ik vraag me af of dat voor nu handig is en of we dan niet alsnog iets in stand houden wat niet de bedoeling is.

Verstand en gevoel zitten op totaal verschillende sporen. Ik wéét dat het beter is zo, maar och wat mis ik hem en wat doet dat pijn
Alle reacties Link kopieren
Verstand en gevoel, pfff.. wat is dat toch lastig soms.
Sterkte 2hard.. :redrose:
I wanna live my life with the volume full!
2hard2handle :hug:

Wat kun je je ontzettend rot voelen he? Maar ik denk dat je gelijk hebt, gevoelsmatig val je dan steeds weer terug waar je net een beetje opgekrabbeld bent. Beter is gewoon helemaal geen contact... helaas weet ik het nu uit ervaring.

Ex-minnaar heeft me afgelopen week een berichtje gestuurd, beetje over en weer appen over niks... en gelijk heb ik weer een onrustig gevoel. Dat was woensdag, nu is het vrijdag en nu pas ben ik weer waar ik was afgelopen dinsdag. Dus vriendschappelijk contact is gewoon echt niet slim. Je moet gewoon aan jezelf en je gezin denken en 0.0 contact met elkaar hebben hoe moeilijk het ook is.
Het is de trekkracht van de onbereikbaarheid wat vaak verward word met een speciale liefde. Je kunt hiermee op een “veilige” manier de liefde fantaseren en projecteren omdat het nooit echt getoetst gaat worden. Het aantrekken/afstoten versterkt dit gevoel en maakt de hunkering nog groter.
Het is een verslavende dynamiek.
Cold turkey werkt het beste en geen smoesjes van vrienden worden. Stop alle tijd die je normaal bezig bent met hem (denken, appen, fantaseren, analyseren, wachten etc) in jezelf en je relatie! Op langere termijn pluk je hier echt de vruchten van. Je hebt van hem een soort popster gemaakt, een illusie.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo, doet hij dat vaker? Jou zomaar een berichtje sturen? Heeft hij dan toch weer bepaalde intenties? dat gebeurde hier dus ook meteen, zo'n onrustig gevoel. Ik werd meteen weer in de emotionele rollercoaster geslingerd, zat er nog in, maar hij versnelde even een paar tandjes. Nu zit ik ook weer te hopen op een berichtje. Hij zal het waarschijnlijk ook wel uit zijn hoofd laten aangezien ik heel afstandelijk reageerde.
Maar ik stuur hem niets hoor, ik doe het niet

Eidde, dank je
Alle reacties Link kopieren
Roodkapje, nee vrienden worden is ook geen optie, die heb ik ook al overboord gegooid, meteen al. Dat bleek eerder al niet te werken. Het is een alles of niets dingetje en tja we zijn uitgekomen of niets. Ik probeer het, ik probeer mezelf af te leiden en bezig te zijn met het gezin, mijn relatie.

Of het de onbereikbaarheid is dat vraag ik me af, ik denk wel dat het echt liefde is, anders zou het niet zo vreselijk veel pijn doen lijkt mij
2hard2handle nou iedere week wel eigenlijk... ik weet dat de meeste vrouwen, zo niet alle vrouwen hier, denken dat het met een reden is (lijntje open houden voor seks in de toekomst weer) maar hij heeft me echt op niet misverstane manier laten weten dat dat nooit meer gaat gebeuren maar wil wel graag een soort van vriendschappelijk contact.

Tja, wat wil ik? Blokkeren ligt gewoon niet in mijn aard maar zou de beste optie zijn. Ik weet dat, iedereen hier zegt het... maar dan nog het doen. Nu heb ik de rust weer terug en uit mezelf stuur ik hem gewoon niks want ik heb daar geen behoefte aan persoonlijk.

Ik heb van zoveel dingen spijt, spijt wat ik gedaan heb, wat ik niet gedaan heb, spijt dat ik het zover heb laten komen. Het verdriet om wat geweest is heeft dus grotendeels plaats gemaakt voor spijt... en ik weet niet welk gevoel erger is? Want ik heb de adviezen hier gewoon in de wind geslagen en nu het idee dat het gewoon mijn eigen schuld is.

Naja als het met de kerst maar voorbij is... ;-)
Ach weetje zowiso, ik denk dat het merendeel van de vrouwen hier door het zelfde proces is gegaan (Inclusief ikzelf).
Achteraf is het altijd makkelijk praten. Het was een hele heftige periode maar ik probeer anders naar mijn 'fouten' te kijken. Profiteer ervan, leer ervan en ontdek (nog steeds) andere dingen over mijzelf.
Dus wees een beetje lief voor jezelf. Je hebt al hele mooie stappen gemaakt met goede inzichten.
En verdriet mag er zijn, ook dat hoort erbij. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Marcello leest zo nu en dan mee en heel af en toe reageer ik ook. Soms duurt het weer een paar jaar ;-)

Maar ik denk dat wat Elize zegt eigenlijk heel belangrijk en waar is. In het minnaren heb je ups en downs dat hoort er volgens mij wel een beetje bij. De ene schrijft over hoe geweldig het wel niet is en hoe goed hij/zij het (voor elkaar) heeft. En de ander schrijft de ellende van zich af. Maar ik denk dat uiteindelijk iedereen wel eens (stiekem) alleen in een hoekje of in bed zitten/liggen huilen.

Laat je niet gek maken en geniet van de mooie dingen.
Zowizo, het gaat niet om schuld wel of niet hebben.

Het gaat om de inzichten die je hier krijgt om te groeien!
Juist omdat men hier uit eigen ervaring/ inzicht schrijft.
Juist omdat men je verdriet goed kent en met je meevoelt.
marcello78 schreef:
06-11-2020 16:38
In het minnaren heb je ups en downs dat hoort er volgens mij wel een beetje bij. De ene schrijft over hoe geweldig het wel niet is en hoe goed hij/zij het (voor elkaar) heeft. En de ander schrijft de ellende van zich af. Maar ik denk dat uiteindelijk iedereen wel eens (stiekem) alleen in een hoekje of in bed zitten/liggen huilen.
Hoort dat sowieso niet bij welke vorm van relatie dan ook? Of dat nou in een vriendschap, traditionele of minnaarrelatie is.

Men (en dan bedoel ik met name de personen die zo afgeven op vreemdgaan/minnaarschap) maakt vaak een onderscheid bij verdriet, onzekerheid, verlangen etc tussen een minnaarrelatie en een gewone (traditionele) relatie, maar in de kern is daarin helemaal geen verschil. Het verdiet, de onzekerheid én het verlangen maakt geen onderscheid in deze gevoelens en het voelt ook echt niet anders, al wordt dat dus vaak wél zo beweerd. Het mág er op een bepaalde manier niet zijn, want men wist waaraan men begon of het was geen liefde, alleen maar lust en wat denk je nou wel niet!?

En juist dat maakt liefdesverdiet uit minnaarschap zo eenzaam (zoals ILYSFM) zo mooi schreef!
En als je begint aan een minnaarsrelatie denk je vaak alleen maar aan alle leuke spannende geile momenten, en denk je er niet aan dat je er ook ooit verdriet of andere niet-leuke gevoelens van krijgt, die je dan in je eentje moet verwerken.



Zondags, lees jij nog mee? Hoe staat het nu met jou?
loisnvt schreef:
06-11-2020 18:22
Hoort dat sowieso niet bij welke vorm van relatie dan ook? Of dat nou in een vriendschap, traditionele of minnaarrelatie is.

Men (en dan bedoel ik met name de personen die zo afgeven op vreemdgaan/minnaarschap) maakt vaak een onderscheid bij verdriet, onzekerheid, verlangen etc tussen een minnaarrelatie en een gewone (traditionele) relatie, maar in de kern is daarin helemaal geen verschil. Het verdiet, de onzekerheid én het verlangen maakt geen onderscheid in deze gevoelens en het voelt ook echt niet anders, al wordt dat dus vaak wél zo beweerd. Het mág er op een bepaalde manier niet zijn, want men wist waaraan men begon of het was geen liefde, alleen maar lust en wat denk je nou wel niet!?

En juist dat maakt liefdesverdiet uit minnaarschap zo eenzaam (zoals ILYSFM) zo mooi schreef!

Wat denk je waarom zo eenzaam?
Wat is volgens jou de kern/ ik noem het basis van een traditionele relatie?

En wat is volgens jou de kern/ basis van minnaarsrelatie?
Zielsverwant schreef:
06-11-2020 18:40
Wat is volgens jou de kern/ ik noem het basis van een traditionele relatie?

En wat is volgens jou de kern/ basis van minnaarsrelatie?
Ik bedoelde niet de kern van de/een relatie, maar de kern van verdriet, onzekerheid etc., gevoelens op zich dus. ;-)
loisnvt schreef:
06-11-2020 18:43
Ik bedoelde niet de kern van de/een relatie, maar de kern van verdriet, onzekerheid etc., gevoelens op zich dus. ;-)

Naar mijn idee is de kern van (liefdes)verdriet en onzekerheid uberhaupt het afgewezen zijn of de ander is beter dan ik in beide hetzelfde. Of iets moeten missen wat men als heel erg fijn heeft ervaren.

Alleen denk ik dat in minnaarsrelatie verdriet zelfs erger kan zijn als er ook zulke gevoelens als schuld en schaamte bij komen.
2hard2handle73 schreef:
06-11-2020 14:50

Of het de onbereikbaarheid is dat vraag ik me af, ik denk wel dat het echt liefde is, anders zou het niet zo vreselijk veel pijn doen lijkt mij
Dat denk ik niet. Juist door de onbereikbaarheid heb je deze liefde en pijn gecreëerd.
Roodkapjeendewolf schreef:
06-11-2020 19:57
Dat denk ik niet. Juist door de onbereikbaarheid heb je deze liefde en pijn gecreëerd.
Ik geloof heus wel dat ‘onbereikbaar maakt juist aantrekkelijk’ in sommige gevallen klopt, maar waarom liefde bagatelliseren in het geval van 2Hard2Handle? Is toch niet aan ons om te oordelen of bij hen wel/niet sprake was van liefde?
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
06-11-2020 19:57
Dat denk ik niet. Juist door de onbereikbaarheid heb je deze liefde en pijn gecreëerd.
Dat mag jij zo denken, ik voel het anders.
Ik geloof best dat dat vaak zo kan werken, maar zo zwart wit zal het mi niet zijn.
Feit is wel dat het verdriet en het gemis niet er niet minder om zal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven