Minnaar deel 41

03-11-2020 12:15 3001 berichten
Al 40 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483

Voorgaande delen:
seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 03-11-2020 17:09
Reden: Link deel 39 erbij geplakt
0.97% gewijzigd
Oranjexxx schreef:
08-11-2020 14:26
Zowiezo, wat leuk om jouw ontwikkeling te lezen. Ik heb zelf destijds ook veel gehad aan meelezen en teruglezen.

In het algemeen maakt het niet uit wat voor label iemand ergens aan hangt. Of het liefde is of niet. Je hebt gewoon te dealen met die gevoelens en je moet daar zelf mee om leren gaan.
Dat klopt ook! Toch denk ik dat het voor een groep vrouwen verhelderd kan zijn als je weet dat vooral de omstandigheden deze liefde laat opbloeien en niet de persoon zelf. Vooral als je in een meer destructief patroon zit is het goed om te weten dat je verslaafde deel de hunkering vaak verward met liefde.
Alle reacties Link kopieren
Oranjexxx schreef:
08-11-2020 14:26
.

In het algemeen maakt het niet uit wat voor label iemand ergens aan hangt. Of het liefde is of niet.
Liefde is een beslissing, een inschatting en een belofte. Als liefde alleen een gevoel was, zou het onzinnig zijn om te beloven dat je voor altijd van elkaar houdt. Een gevoel komt namelijk net zo gemakkelijk als dat het gaat.
– Erich Fromm, psycholoog

https://www.depsycholoog.nl/liefde/



Ik denk dat het heeeeel veel uitmaakt welk label ( en dus ook waarde ) je er aan hangt.
Door het ( Ware ) Liefde te noemen ben je vreemdgaan aan het vergoelijken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Even een update.. Ik heb min of meer het advies van open kaart spelen opgevolgd. En dit pakte inderdaad goed uit. Ik had via de app aangegeven dat ik onzeker werd van stilte. Dat dat niet zijn schuld is maar wel iets waar ik mee zit. Hij reageerde daar per app onmiddellijk op door te zeggen dat er niets veranderd is en of we het weekend kunnen bellen. En dat het hem speet dat ik onzeker was geworden. Ik heb direct gereageerd dat hij echt geen sorry hoeft te zeggen maar dat het in mijn hoofd zit en ik niet aan hem moet twijfelen.

De volgende dag wat app contact (geïnitieerd door hem) en zaterdag gebeld. Ik had voorgenomen er niet over te beginnen maar dat deed hij wel. Dat was fijn. We hechten beide een wat andere waarde aan appcontact en frequentie. Hij gaat meer voor inhoud en belt liever of appt als hij echt aandacht voor me heeft. Daarom is er minder initiatief van hem. Maar ik 'mag' altijd wat sturen en hij zal altijd reageren (en dat vertrouwen heb ik nu ook wel). En als ik het ergens lastig mee heb moet ik dat zeggen :)

Dus, dat heeft goed uitgepakt, bedankt voor de adviezen!

Nu nog de focus weer meer terug op mijn eigen leven krijgen en genieten van wat we hebben zonder die vlinders helemaal de overhand te laten nemen. Ik hoop dat het me lukt. Het zal voor mij ook een mooie les (therapie) zijn als me het lukt. En als het bij iemand kan lukken is dat bij hem want hij heeft oprecht het beste met me voor.

Komend weekend zien we elkaar :)
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
08-11-2020 16:00
– Erich Fromm, psycholoog

https://www.depsycholoog.nl/liefde/



Ik denk dat het heeeeel veel uitmaakt welk label ( en dus ook waarde ) je er aan hangt.
Door het ( Ware ) Liefde te noemen ben je vreemdgaan aan het vergoelijken.

Liefde is een beslissing, een inschatting en een belofte. Als liefde alleen een gevoel was, zou het onzinnig zijn om te beloven dat je voor altijd van elkaar houdt. Een gevoel komt namelijk net zo gemakkelijk als dat het gaat.


Dit vind ik een mooi en relativerend inzicht.

Edit: ik bedoel het stuk van Fromm, niet het stuk over vreemdgaan vergoelijken.
eidde wijzigde dit bericht op 08-11-2020 19:29
30.91% gewijzigd
I wanna live my life with the volume full!
blijfgewoonbianca schreef:
08-11-2020 16:00
– Erich Fromm, psycholoog

https://www.depsycholoog.nl/liefde/



Ik denk dat het heeeeel veel uitmaakt welk label ( en dus ook waarde ) je er aan hangt.
Door het ( Ware ) Liefde te noemen ben je vreemdgaan aan het vergoelijken.
Ja dat bedoel ik!!!
Alle reacties Link kopieren
De volgende open kaart zal over de gevoelens gaan die ontstaan zijn. Maar ik kijk even hoe komende week gaat en of dat wat terug naar normale proporties gaat.
I wanna live my life with the volume full!
blijfgewoonbianca schreef:
08-11-2020 16:00
– Erich Fromm, psycholoog

https://www.depsycholoog.nl/liefde/



Ik denk dat het heeeeel veel uitmaakt welk label ( en dus ook waarde ) je er aan hangt.
Door het ( Ware ) Liefde te noemen ben je vreemdgaan aan het vergoelijken.
dit is precies hoe het is. Goed geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Eidde, fijn dat je open kaart hebt gespeeld en het zo goed heeft uitgepakt.
Ik herken het wel van R, daar waar ik de behoefte had aan gewoon contact als in een teken van leven, bevestiging dat alles oke is
was voor hem appen meer een makkelijke manier om in contact te komen en de echte gesprekken deed hij liever live of anders videobellend. Hij reageerde wel altijd op mijn kattebelletjes maar deed dit vrijwel nooit uit zichzelf.

Fijn vooruitzicht volgend weekend dus!!!
Alle reacties Link kopieren
2hard2handle73 schreef:
08-11-2020 12:04
Gister en eergisteren toch weer vreselijk aan het mobielstaren geweest. Zo vreselijk irritant dat het me niet lukt om los te komen van R. Zo aan het hopen op een berichtje van hem.
Vrijdag was het moeilijkst omdat dat meestal onze dag was. Ik neem het hem dan bijna kwalijk dat hij niets stuurt terwijl ik donderdag zelf behoorlijk afstandelijk heb gereageerd op zijn lief en goed bedoelde appjes.
Ik zou hem zo graag willen laten weten hoe ik me voel, maar ja daar schiet ik ook niets mee op en hij ook niet. Ik hoop dat ik het kan volhouden hem niet te appen of te mailen.

Straks lekker naar het bos en dan even op visite bij mijn zus. Afleiding zal me wel even helpen.
Hij heeft waarschijnlijk ook heel vaak mijn zijn mobiel in handen gestaan. Hij weet natuurlijk ook dat hij dat juist niet moet doen, om het niet nog moeilijker te maken. Jij weet dat ook. Maar het gekke is dat beide situaties (wel of niet contact zoeken) op dit moment even moeilijk zijn. Maar uiteindelijk zal het niet contact zoeken ervoor zorgen dat het op de lange termijn makkelijker wordt.
eidde wijzigde dit bericht op 08-11-2020 19:47
0.09% gewijzigd
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
08-11-2020 19:35
Hij heeft waarschijnlijk ook heel vaak mijn zijn mobiel in handen gestaan.
Dat vermoed ik wel, heb hem vaker dan normaal online gezien.
Is ook niet fair van mij dat ik het hem zou verwijten dat hij geen contact zoekt, want ik ben tenslotte degene die er een punt achter heeft gezet en ik ben heel kortaf geweest afgelopen donderdag.

Het is ook beter om geen contact te hebben, echt mijn hele volle verstand is ook voor een definitieve breuk, maar och.......
Alle reacties Link kopieren
Och ik ben zo'n vreselijke zwakkeling. R appte me een half uur geleden. Hij wilde kwijt dat hij me mist, dat hij mijn redenen en besluit snapt maar dat hij er vreselijk van baalt dat hij me niet meer gaat zien. Vroeg of hij me even mocht bellen.
Ik dacht bellen kan geen kwaad maar bij het horen van zijn stem was ik al verkocht. Afgesproken om elkaar donderdag te zien (in een park waar andere mensen lopen dus meer dan praten gaat er niet gebeuren).

Zwak zwak zwak.
Ja ik kan het alsnog afzeggen, i know maar misschien dat het wel lukt om vrienden te blijven
Alle reacties Link kopieren
2hard2handle73 schreef:
09-11-2020 13:45
maar misschien dat het wel lukt om vrienden te blijven
Een platonische vriend die geheim moet blijven ?
Of wou je hem met zijn vrouw op de borrel vragen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
08-11-2020 12:18
Oja en een tip mocht je echt geen afleiding kunnen vinden, ik ben oude minnaarstopics aan het lezen... werkt relativerend...

Alle dingen waarvan ik dacht "anders" te zijn, of wat niet van toepassing was op mij ben ik daar tegengekomen. Het voelt ergens verhelderend en troostend dat je niet uniek bent, dat je gevoel niet bijzonder is...

Nou ja, doe ermee wat je wil, mij helpt het echt!
Je bent ook niet de enige. Het is een klassiek verhaal. En het voelt ook echt als echte lLiefde. Ooit in een ver verleden in mijn vorige huwelijk ben ik ook in die vak getrapt. Het lijkt allemaal zo mooi en je bent al lang ontevreden en je probeert er aan te werken en het lukt niet en het lijkt dan echt echte liefde. Je krijgt eindelijk weer precies die aandacht of klik waar je al zo lang naar snakt.

Inmiddels al vele vele vele jaren verder huwelijk is geklapt en minnaar leek leuk omdat hij dat ene had wat ik bij ex miste. Maar toen na een aantal jaar de roze bril afging besef ik me dat het verder niks was. Hoe leuk het ook leek dit had nooit kets kunnen worden. En dat zag ik toen echt niet

Plus dat iemand bedriegen en continu liegen ook kets met je doet. Continu op je hoede zijn, je niet willen verspreken, alibis regelen etc. Het creëert nog meer afstand tussen partners en je doet heel bewust iemand waar je je leven mee deelt heel veel pijn. En dat doet ook iets met je zelfbeeld. Dat je daar toe in staat ben.

Inmiddels weet ik dat ik dit noojt meer wil. Dat dubbel leven. Dat liegen. Dat wachten op een berichtje... de vraag of de ander dat ook voelt. Dan continu fantaseren en stiekem contact met de ander. Elke keer weer een nieuwe kick als een drug waar je niet zonder kan. En in werkelijkheid is t helemaal niet leuk. Ik ben nog liever voor de rest van mijn leven in mijn eentje dan dat ik weer dit pad zou bewandelen.

Ik kan mensen in deze situatie ook niet echt veroordelen. Ik zou alleen willen schreeuwen... stop ermee... al die pijn en al dat verdriet. Het is echt niet waard. Ook niet voor jezelf.
abracadabra wijzigde dit bericht op 09-11-2020 14:03
4.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
09-11-2020 14:01


Plus dat iemand bedriegen en continu liegen ook kets met je doet. Continu op je hoede zijn, je niet willen verspreken, alibis regelen etc. Het creëert nog meer afstand tussen partners en je doet heel bewust iemand waar je je leven mee deelt heel veel pijn. En dat doet ook iets met je zelfbeeld. Dat je daar toe in staat ben..
Wat eerlijk !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
09-11-2020 13:52
Een platonische vriend die geheim moet blijven ?
Of wou je hem met zijn vrouw op de borrel vragen?
Ja wie weet
Misschien kunnen we wel gaan swingen
Alle reacties Link kopieren
2hard2handle73 schreef:
09-11-2020 14:05
Ja wie weet
Misschien kunnen we wel gaan swingen
Ja, opper het eens thuis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
09-11-2020 14:06
Ja, opper het eens thuis.
Ik stel voor dat je mijn bericht van 4-11 om 19.45 even doorscrollt
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
09-11-2020 14:01
Je bent ook niet de enige. Het is een klassiek verhaal. En het voelt ook echt als echte lLiefde. Ooit in een ver verleden in mijn vorige huwelijk ben ik ook in die vak getrapt. Het lijkt allemaal zo mooi en je bent al lang ontevreden en je probeert er aan te werken en het lukt niet en het lijkt dan echt echte liefde. Je krijgt eindelijk weer precies die aandacht of klik waar je al zo lang naar snakt.

Inmiddels al vele vele vele jaren verder huwelijk is geklapt en minnaar leek leuk omdat hij dat ene had wat ik bij ex miste. Maar toen na een aantal jaar de roze bril afging besef ik me dat het verder niks was. Hoe leuk het ook leek dit had nooit kets kunnen worden. En dat zag ik toen echt niet

Plus dat iemand bedriegen en continu liegen ook kets met je doet. Continu op je hoede zijn, je niet willen verspreken, alibis regelen etc. Het creëert nog meer afstand tussen partners en je doet heel bewust iemand waar je je leven mee deelt heel veel pijn. En dat doet ook iets met je zelfbeeld. Dat je daar toe in staat ben.

Inmiddels weet ik dat ik dit noojt meer wil. Dat dubbel leven. Dat liegen. Dat wachten op een berichtje... de vraag of de ander dat ook voelt. Dan continu fantaseren en stiekem contact met de ander. Elke keer weer een nieuwe kick als een drug waar je niet zonder kan. En in werkelijkheid is t helemaal niet leuk. Ik ben nog liever voor de rest van mijn leven in mijn eentje dan dat ik weer dit pad zou bewandelen.

Ik kan mensen in deze situatie ook niet echt veroordelen. Ik zou alleen willen schreeuwen... stop ermee... al die pijn en al dat verdriet. Het is echt niet waard. Ook niet voor jezelf.
Herkenbaar en mooi gezegd.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
09-11-2020 14:01

... al die pijn en al dat verdriet. Het is echt niet waard. Ook niet voor jezelf.
Als ik had geweten in wat voor een ellende ik terecht zou komen qua emotie en gevoel, dan was ik niet eens met R wat gaan drinken destijds
Alle reacties Link kopieren
2hard2handle73 schreef:
09-11-2020 14:12
Ik stel voor dat je mijn bericht van 4-11 om 19.45 even doorscrollt
Ja, en ?
Wel eens geopperd om het toch maar weer te doen omdat jij de spanning en het uitgaan en optutten en flirten mist en het samen op pad gaan zo leuk vond ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
09-11-2020 14:17
Ja, en ?
Wel eens geopperd om het toch maar weer te doen omdat jij de spanning en het uitgaan en optutten en flirten mist en het samen op pad gaan zo leuk vond ?
Je hebt te hard gescrollt of niet goed gelezen
Alle reacties Link kopieren
2hard2handle73 schreef:
09-11-2020 14:19
Je hebt te hard gescrollt of niet goed gelezen
Waarom blijf je bij je man?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
09-11-2020 14:24
Waarom blijf je bij je man?
Omdat ik van hem hou. Ondanks de sleur is het een leuke vent, lieve echtgenoot een supervader.
Ik heb steeds gedacht toen het inkakte "onze tijd komt wel weer als de kinderen groter zijn"
Alle reacties Link kopieren
2hard2handle73 schreef:
09-11-2020 14:19
Je hebt te hard gescrollt of niet goed gelezen
Je hebt het voorgesteld, staat er.Aan mijn lezen schort het niet, hoor. Heb je ook gezegd hoe erg je het mist en wat dat met je doet ? Dat je het zo erg mist dat je open staat voor verleiding en dat je je huwelijk maar saai vindt zo ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
2hard2handle73 schreef:
09-11-2020 13:45
Ja ik kan het alsnog afzeggen, i know maar misschien dat het wel lukt om vrienden te blijven
Je mist geen vriend hè, je mist je minnaar. Denken dat het minnaarsverdriet minder wordt door vrienden te blijven is echt een utopie.

Ik denk dat ik weet wat er gaat gebeuren en ik dénk dat je dat zelf ook weet. Jullie gaan elkaar zien, elkaar vertellen hoe ontzettend hard je elkaar mist en dat je écht niet zonder elkaar kunt. Je hebt afgesproken op een openbare plek dus van bil gaat niet maar stiekem even zoenen heus wel en voordat jij terug naar huis gaat staat er een neukdate.
Dat weet je zelf ook toch?

Dan ben je terug bij af.
Wil je dat niet? Ga elkaar dan niet zien. Probeer te accepteren dat dit allemaal hoort bij het loslaten.
Wil je dit wel? Dan lekker door laten gaan.

Als je werkelijk denkt dat je vrienden kunt zijn stel hem dan inderdaad thuis voor. Als dat niet gaat kun je geen vrienden zijn, zo werkt dat eenvoudigweg niet.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven