Minnaar deel 41

03-11-2020 12:15 3001 berichten
Al 40 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483

Voorgaande delen:
seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 03-11-2020 17:09
Reden: Link deel 39 erbij geplakt
0.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
07-11-2020 00:24
Ik geloof heus wel dat ‘onbereikbaar maakt juist aantrekkelijk’ in sommige gevallen klopt, maar waarom liefde bagatelliseren in het geval van 2Hard2Handle? Is toch niet aan ons om te oordelen of bij hen wel/niet sprake was van liefde?
Ja dat dus.....
2hard2handle73 schreef:
07-11-2020 13:09
Dat mag jij zo denken, ik voel het anders.
Ik geloof best dat dat vaak zo kan werken, maar zo zwart wit zal het mi niet zijn.
Feit is wel dat het verdriet en het gemis niet er niet minder om zal zijn.
Nee dat klopt ook. De gevoelens zijn echt, dat neem ik totaal niet in twijfel! Mijn stelling is meer algemeen bedoeld. Ik denk dat door de onbereikbaar en het aftrekken en afstoten er een vals gevoel van liefde ontstaat. Niet vals van niet echt maar de gevoelens stromen extra hard júist omdat je niet samen bent. In de realiteit omstaat er meteen een andere dynamiek. Soms kan dit helpen om het los te laten.
Roodkapjeendewolf schreef:
06-11-2020 19:57
Dat denk ik niet. Juist door de onbereikbaarheid heb je deze liefde en pijn gecreëerd.
ja. Want je weet van te voren best dat het een ticket naar mislukking is. En dat je daarin ook mensen meesleept.
Alle reacties Link kopieren
Roodkapjeendewolf schreef:
08-11-2020 00:01
Nee dat klopt ook. De gevoelens zijn echt, dat neem ik totaal niet in twijfel! Mijn stelling is meer algemeen bedoeld. Ik denk dat door de onbereikbaar en het aftrekken en afstoten er een vals gevoel van liefde ontstaat. Niet vals van niet echt maar de gevoelens stromen extra hard júist omdat je niet samen bent. In de realiteit omstaat er meteen een andere dynamiek. Soms kan dit helpen om het los te laten.
Dat dus.

Daarbij is het altijd leuk samen, want je ziet elkaar te kort en te weinig om zaken echt te adresseren. En nu is je huwelijk een ingekakte bedoening omdat het allemaal zo saai is vergeleken bij die minnaar.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
2hard2handle73 schreef:
06-11-2020 14:50
Roodkapje, nee vrienden worden is ook geen optie, die heb ik ook al overboord gegooid, meteen al. Dat bleek eerder al niet te werken. Het is een alles of niets dingetje en tja we zijn uitgekomen of niets. Ik probeer het, ik probeer mezelf af te leiden en bezig te zijn met het gezin, mijn relatie.

Of het de onbereikbaarheid is dat vraag ik me af, ik denk wel dat het echt liefde is, anders zou het niet zo vreselijk veel pijn doen lijkt mij
interessante misvatting. Dus omdat het pijn doet is het echt liefde. Hoe kom je hier bij?
Alle reacties Link kopieren
Hexopbezemsteel schreef:
08-11-2020 09:42
Dat dus.

Daarbij is het altijd leuk samen, want je ziet elkaar te kort en te weinig om zaken echt te adresseren. En nu is je huwelijk een ingekakte bedoening omdat het allemaal zo saai is vergeleken bij die minnaar.
Dat vond ik al ingekakt voor minnaar in beeld was en ja daar heb ik al veel gesprekken over gevoerd en nee ik heb toen niet maar gekozen voor een minnaar, dat gebeurde en voor ik het wist had ik me mee laten slepen.

En verder wat ook de daadwerkelijke grondslag van het gevoel van liefde moge zijn, de pijn en het verdriet is er.
2hard2handle73 schreef:
08-11-2020 10:17
Dat vond ik al ingekakt voor minnaar in beeld was en ja daar heb ik al veel gesprekken over gevoerd en nee ik heb toen niet maar gekozen voor een minnaar, dat gebeurde en voor ik het wist had ik me mee laten slepen.

En verder wat ook de daadwerkelijke grondslag van het gevoel van liefde moge zijn, de pijn en het verdriet is er.
koos je man ook voor jouw minnaar? of weet hij van niks
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-11-2020 10:26
koos je man ook voor jouw minnaar? of weet hij van niks
Hoezo ook?
Wie heeft er nog meer gekozen dan?
2hard2handle73 schreef:
08-11-2020 10:34
Hoezo ook?
Wie heeft er nog meer gekozen dan?
jij zei dat je geprobeerd hebt om te zeggen tegen je man dat je huwelijk was ingekakt maar dat dat niet overkwam en dat je toen dus maar koos voor een minnaar. Ik vroeg me af of je dat ook tegen je man gezegd hebt of dat je eenzijdig de spelregels hebt veranderd.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-11-2020 11:46
jij zei dat je geprobeerd hebt om te zeggen tegen je man dat je huwelijk was ingekakt maar dat dat niet overkwam en dat je toen dus maar koos voor een minnaar. Ik vroeg me af of je dat ook tegen je man gezegd hebt of dat je eenzijdig de spelregels hebt veranderd.
Tip voor jou: Misschien nog een keer mijn tekst heel goed lezen voor je gaat reageren.
Begrijpend lezen noemen ze dat
2hard2handle73 schreef:
08-11-2020 11:50
Tip voor jou: Misschien nog een keer mijn tekst heel goed lezen voor je gaat reageren.
Begrijpend lezen noemen ze dat
Oh, is dat nu begrijpen lezen?
Maar je wil mijn vraag dus niet beantwoorden.
2hard2handle73 schreef:
08-11-2020 10:17
Dat vond ik al ingekakt voor minnaar in beeld was en ja daar heb ik al veel gesprekken over gevoerd en nee ik heb toen niet maar gekozen voor een minnaar, dat gebeurde en voor ik het wist had ik me mee laten slepen.

En verder wat ook de daadwerkelijke grondslag van het gevoel van liefde moge zijn, de pijn en het verdriet is er.
Ik heb het nog eens doorgelezen maar het staat er niet.
Weet je man nu wel of niet dat je hem bedriegt?
Alle reacties Link kopieren
Gister en eergisteren toch weer vreselijk aan het mobielstaren geweest. Zo vreselijk irritant dat het me niet lukt om los te komen van R. Zo aan het hopen op een berichtje van hem.
Vrijdag was het moeilijkst omdat dat meestal onze dag was. Ik neem het hem dan bijna kwalijk dat hij niets stuurt terwijl ik donderdag zelf behoorlijk afstandelijk heb gereageerd op zijn lief en goed bedoelde appjes.
Ik zou hem zo graag willen laten weten hoe ik me voel, maar ja daar schiet ik ook niets mee op en hij ook niet. Ik hoop dat ik het kan volhouden hem niet te appen of te mailen.

Straks lekker naar het bos en dan even op visite bij mijn zus. Afleiding zal me wel even helpen.
2hard2handle73 schreef:
08-11-2020 12:04
Gister en eergisteren toch weer vreselijk aan het mobielstaren geweest. Zo vreselijk irritant dat het me niet lukt om los te komen van R. Zo aan het hopen op een berichtje van hem.
Vrijdag was het moeilijkst omdat dat meestal onze dag was. Ik neem het hem dan bijna kwalijk dat hij niets stuurt terwijl ik donderdag zelf behoorlijk afstandelijk heb gereageerd op zijn lief en goed bedoelde appjes.
Ik zou hem zo graag willen laten weten hoe ik me voel, maar ja daar schiet ik ook niets mee op en hij ook niet. Ik hoop dat ik het kan volhouden hem niet te appen of te mailen.

Straks lekker naar het bos en dan even op visite bij mijn zus. Afleiding zal me wel even helpen.
maar is je huwelijk nu minder saai? heeft dit gedoe geholpen bij het verbeteren van je huwelijk? Dat was toch het probleem?
2hard2handle je doet het hartstikke goed!!! Zeg dat ook tegen jezelf... babystapjes...

Mobielstaren is ook herkenbaar voor velen hier, zo niet iedereen. Het slijt geef het tijd. En idd de afleiding zal je goed doen! Lekker maar buiten...

Gelukkig kun je hier van je af schrijven ipv hem te appen... ;-)

:hug:
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-11-2020 11:46
jij zei dat je geprobeerd hebt om te zeggen tegen je man dat je huwelijk was ingekakt maar dat dat niet overkwam en dat je toen dus maar koos voor een minnaar. Ik vroeg me af of je dat ook tegen je man gezegd hebt of dat je eenzijdig de spelregels hebt veranderd.
Vertel mij waar en wanneer ik dit heb gezegd. Je leest wat je wil lezen.
En als je daadwerkelijk zo geïnteresseerd bent in mijn verhaal dan nodig ik je uit om mijn eerste post (goed) te lezen.
Maar bespaar je de moeite want dit is meteen mijn laatste reactie op jou.
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
08-11-2020 12:12
2hard2handle je doet het hartstikke goed!!! Zeg dat ook tegen jezelf... babystapjes...

Mobielstaren is ook herkenbaar voor velen hier, zo niet iedereen. Het slijt geef het tijd. En idd de afleiding zal je goed doen! Lekker maar buiten...

Gelukkig kun je hier van je af schrijven ipv hem te appen... ;-)

:hug:
Hèhè als ik continu hier zou schrijven ipv R te appen dan kan ik beter een eigen topic openen

Ja het heeft tijd nodig..... heel veel tijd vrees ik
2hard2handle73 schreef:
08-11-2020 12:13
Vertel mij waar en wanneer ik dit heb gezegd. Je leest wat je wil lezen.
En als je daadwerkelijk zo geïnteresseerd bent in mijn verhaal dan nodig ik je uit om mijn eerste post (goed) te lezen.
Maar bespaar je de moeite want dit is meteen mijn laatste reactie op jou.
Ja ik heb gelezen dat je een heel goed huwelijk hebt en dat je je huwelijk een beetje saai vindt en daarom maar met iemand anders ging neuken. En dat je man iets doorheeft en dat jij hem leugens voorhoudt. (“arme V” zeg je zelfs, alsof je hem smalend uitlacht”). En nu is het uit met je minnaar en nu heb je spijt, niet om wat je anderen hebt aangedaan (Arme V en in de slipstream je eigen kinderen) maar enkel omdat jij treurt om je verloren minnaar.
Oja en een tip mocht je echt geen afleiding kunnen vinden, ik ben oude minnaarstopics aan het lezen... werkt relativerend...

Alle dingen waarvan ik dacht "anders" te zijn, of wat niet van toepassing was op mij ben ik daar tegengekomen. Het voelt ergens verhelderend en troostend dat je niet uniek bent, dat je gevoel niet bijzonder is...

Nou ja, doe ermee wat je wil, mij helpt het echt!
Alle reacties Link kopieren
Zowizo ja dat is misschien een goede tip, ga ik aan denken
Thnx
Zowizo schreef:
08-11-2020 12:18


Alle dingen waarvan ik dacht "anders" te zijn, of wat niet van toepassing was op mij ben ik daar tegengekomen. Het voelt ergens verhelderend en troostend dat je niet uniek bent, dat je gevoel niet bijzonder is...

Dat is idd wat ik bedoel. Het voelt voor bijna iedereen die hierin zit als een bijzonder en verheven liefde. Het zijn de vooral de omstandigheden die dit gevoel aanwakkeren. Als je er eenmaal los van bent dan zie dat beter. Met een reële blik kun je straks terugkijken dat de minnaar vaak zijn zaakjes beter op orde heeft en precies weet hoeveel kruimels zijn minnares nodig had om in beeld te blijven. Jij zit vooral met de (emotionele) schade
@roodkapjeendewolf uhm nee ik geloof niet dat dat is wat ik bedoelde. Want er was geen sprake van liefde... zeker niet vanuit hem. En ik voelde ook geen liefde voor hem, ik was verliefd (of verlust) en uiteindelijk gepikeerd omdat ik op die manier aan de kant ben gezet. Dat was enorm pijnlijk... en nog... mijn zelfvertrouwen heeft echt een flinke knauw gekregen daarvan.

Ik doelde meer op de onzekerheid van geen contact, de hersenspinselen die je doormaakt en de spelletjes die gespeeld worden. Wel/niet appen en wat zal minnaar daarvan denken.

Wel/niet open communiceren met minnaar of hem er zelf achter laten komen wat je wil. De adviezen die Roos geeft zijn bijna allemaal dezelfde (no offence Roos want ze zijn ook stuk voor stuk allemaal spot on). Op het moment dat je erin zit denk je dat niemand kan begrijpen hoe je je voelt, dat jij anders bent... terwijl het uiteindelijk voor iedereen grotendeels hetzelfde is. Dat besef hielp mij relativeren, en gaf me het gevoel dat ik niet uniek ben er dus ook overheen kan komen ook al voelde ik mezelf alsof de grond onder me weggeslagen was.
Mooi inzicht en goed dat je steeds beter kan reflecteren. Je was wel verliefd op een minnaar die weinig kon bieden. Dit ontstaat vaak door die deels (emotionele) onbereikbaarheid en aantrekken en afstoten.
Alle reacties Link kopieren
Zowiezo, wat leuk om jouw ontwikkeling te lezen. Ik heb zelf destijds ook veel gehad aan meelezen en teruglezen.

In het algemeen maakt het niet uit wat voor label iemand ergens aan hangt. Of het liefde is of niet. Je hebt gewoon te dealen met die gevoelens en je moet daar zelf mee om leren gaan. Als je daarin steun kunt vinden van hier is dat fijn, maar je moet er toch zelf doorheen, het is jouw rouwproces. Of je partner daar nu wel of niet van op de hoogte is. Ik heb een paar keer veel verdriet gehad van een eindigende minnaarsrelatie. Als ik nu terugkijk, zie ik dat in dat sommige mannen na het afdoen van de roze bril eigenlijk geen aantrekkelijke of leuke mannen waren, maar echt slappe zakken. Een paar heb ik blijvend in mijn hart gesloten, maar wel met heel andere verwachtingen en gevoelens.
Oranje dankjewel lief om te zeggen! :lips:

Ja ik herken dat wel van eerdere minnaars, wanneer de schellen van je ogen vallen zie je ze ineens in een heel ander licht. Al moet ik ook eerlijk bekennen dat dit voor mij nieuw is, deze verliefdheid heb ik lang niet meer gevoeld.

En ik weet nog de allereerste keer dat ik ex minnaar zag, dat ik bij mezelf oohhh dit is veilig hij is niet mijn type en ik ga niet verliefd worden... nou ik heb mooi in de tijd die volgde een grote roze bril opgezet. Die nu weer langzaam af aan het gaan is.

Nee ik ben er (nog) niet maar ik ben wel veel verder dan ik 6 weken geleden was. En ook met babystapjes, maar ieder babystapje is er 1 vooruit zo denk ik maar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven