Minnaar deel 43
donderdag 27 mei 2021 om 10:55
Al 42 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519
Voorgaande delen:
seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?
Met andere woorden.....
Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!
Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!
Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!
Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519
Voorgaande delen:
seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
maandag 16 maart 2026 om 15:33
Ik heb in het verleden 2 hele mooie lange relaties gehad die op goede voet zijn geëindigd. Ik aas niet op bezette of moeilijke mannen verder. En de jeugdliefdes waren inderdaad intens in verliefdheid, maar waren ook weer net zo snel voorbij. Geen man is zo lang in mijn hoofd gebleven als deze. Dus of het alleen voor mijn bewijsdrang is denk ik niet, hij lag al bij mij in bed, hij gaat scheiden, als het me daarom te doen is (zonder dat ik het misschien door zou hebben) zou de interesse nu wel weg zijn denk ik.Lalaloepsie schreef: ↑16-03-2026 14:59Het leest alsof die man jouw bewijsdrift, competitiedrang (of hoe je het ook noemt) triggert zodat jij kunt zeggen dat jij de leukste bent. Wat gaat er gebeuren zodra jij zogezegd gewonnen hebt van haar, er niks meer bewezen hoeft te worden? Heb je dat ooit meegemaakt? Deze minnaar is niet jouw eerste affaire toch? Hoe liep jouw vorige affaire af? Of al je kalverliefdes (in je tienertijd) waarover je zei dat ze voor jou intens waren, hoe liepen die af?
maandag 16 maart 2026 om 15:46
De toekomst is nooit zeker natuurlijk.
Maar waar zit jouw grootste twijfel dan? Is dat een stuk vertrouwen in hem? (eens een vreemdganger...) of zit het in het stuk ellende dat gaat komen? Of beide..
Het is gewoon niet realistisch dat hij zo van de ene in de andere relatie kan stappen. Ik hoop dat hij wel op zoek gaat naar eigen woonruimte (met de kinderen) en een goede omgangsregeling gaat treffen waarbij jij voorlopig buiten beeld blijft? Kun en wil je voorlopig die tweede plaats blijven innemen?
I wanna live my life with the volume full!
maandag 16 maart 2026 om 16:42
Wat heftig voor je om zo heen en weer geslingerd te worden in je gevoel. Sterkte.
maandag 16 maart 2026 om 16:43
Ja dat is denk ik wel de basis voor elke relatie. Als die ontbreekt dan is het kansloos.
maandag 16 maart 2026 om 18:23
Eidde, heb m’n berichten laten staan dus zou te loepen moeten zijn! Maar inderdaad, berusting is misschien wel het goede woord - we zien wel hoe het loopt. Ik kan er inmiddels ook met iets meer afstand naar kijken en gewoon genieten van wat er (wel) is, dus dat is ook wat waard.
Ik kan prima alleen zijn maar zou op termijn best weer een relatie willen - denk ik nu -, maar merk dat m’n hoofd er écht (nog) niet naar staat. Wel voor een leuke avond met iemand in de kroeg maar niet voor meer.
Elegantic, lastig joh… Nu is hij ‘vrij’ en dan blijkt het toch allemaal niet zo eenvoudig. Ik vind je ook niet hotel-de-botel klinken eerlijk gezegd. Is dit nu echt de man met wie je oud wilt worden?
Ik kan prima alleen zijn maar zou op termijn best weer een relatie willen - denk ik nu -, maar merk dat m’n hoofd er écht (nog) niet naar staat. Wel voor een leuke avond met iemand in de kroeg maar niet voor meer.
Elegantic, lastig joh… Nu is hij ‘vrij’ en dan blijkt het toch allemaal niet zo eenvoudig. Ik vind je ook niet hotel-de-botel klinken eerlijk gezegd. Is dit nu echt de man met wie je oud wilt worden?
maandag 16 maart 2026 om 19:59
Ja dit is belangrijk, hij kan niet meteen met de kinderen bij jou gaan wonen, dat ziet hij hopelijk wel toch?Eidde schreef: ↑16-03-2026 15:46De toekomst is nooit zeker natuurlijk.
Maar waar zit jouw grootste twijfel dan? Is dat een stuk vertrouwen in hem? (eens een vreemdganger...) of zit het in het stuk ellende dat gaat komen? Of beide..
Het is gewoon niet realistisch dat hij zo van de ene in de andere relatie kan stappen. Ik hoop dat hij wel op zoek gaat naar eigen woonruimte (met de kinderen) en een goede omgangsregeling gaat treffen waarbij jij voorlopig buiten beeld blijft? Kun en wil je voorlopig die tweede plaats blijven innemen?
dinsdag 17 maart 2026 om 06:58
Vond ik ook altijd. Toch gedaan bij mn huidige relatie. Zonder kinderen gelukkig maar zelfs snel in gaan wonen omdat ik constant op banken en in oppashuizen sliep. Moet zeggen dat dat wel echt uit nood was maar uiteindelijk goed gegaan. Beetje andere situatie wel natuurlijk, had een poly relatie met ex. Maar weet nog dat een hoop mensen dat ook tegen mij zeiden, dat kan nooit goed gaan. Maar dat ging het wel.
dinsdag 17 maart 2026 om 07:11
Niet met hele kleine kinderen die daar dan ook moeten wonen.Koettie schreef: ↑17-03-2026 06:58Vond ik ook altijd. Toch gedaan bij mn huidige relatie. Zonder kinderen gelukkig maar zelfs snel in gaan wonen omdat ik constant op banken en in oppashuizen sliep. Moet zeggen dat dat wel echt uit nood was maar uiteindelijk goed gegaan. Beetje andere situatie wel natuurlijk, had een poly relatie met ex. Maar weet nog dat een hoop mensen dat ook tegen mij zeiden, dat kan nooit goed gaan. Maar dat ging het wel.
dinsdag 17 maart 2026 om 10:29
Bij mij intrekken willen we inderdaad allebei niet, hij kan binnenkort tijdelijk in het huis van broer wonen totdat hij een definitieve woonplek heeft. Ook de kinderen ontmoeten is zeker nog geen sprake van.
@Nienke hoteldebotel ben ik ook niet meer.. ik heb wel nog steeds de verliefde gevoelens maar door dit alles is het wel behoorlijk geblust. Ik ben ook wel een beetje afgeknapt op zijn houding, naar mij en naar zijn ex. Maar als we dan samen zijn zie ik weer die leuke lieve man waar ik toen wel zo verliefd op werd.
Misschien maakt het inmiddels ook allemaal niet meer uit, ik ben gisteren erg boos geworden. Ik had een belangrijk gesprek op het werk, hier was ik al een tijdje heel nerveus voor en dat wist hij. Hij had er totaal niet meer aan gedacht, en dus ook niet gevraagd hoe het was gegaan. Ik snap heus wel dat hij veel aan zijn hoofd heeft, maar één ding van mij onthouden is al te veel gevraagd? Ik heb hem best heftig hierop aangesproken, en misschien ook wel overdreven boos door de opstapeling van andere dingen maar ik voelde me even echt heel erg vergeten.
Ik heb in mijn boosheid ook gezegd dat het voor mij niet meer hoeft, dat het niet gaat zo. En hier sta ik na een nacht slapen eigenlijk nog steeds wel achter. Hopelijk kan ik het dan nu echt achter me laten..
Overigens ging het gesprek heel goed en heb ik een promotie gekregen, dus toch nog iets positiefs gelukkig
dinsdag 17 maart 2026 om 10:41
Elegantic schreef: ↑17-03-2026 10:29Ik ben ook wel een beetje afgeknapt op zijn houding, naar mij en naar zijn ex. Maar als we dan samen zijn zie ik weer die leuke lieve man waar ik toen wel zo verliefd op werd.
Misschien maakt het inmiddels ook allemaal niet meer uit, ik ben gisteren erg boos geworden. Ik had een belangrijk gesprek op het werk, hier was ik al een tijdje heel nerveus voor en dat wist hij. Hij had er totaal niet meer aan gedacht, en dus ook niet gevraagd hoe het was gegaan. Ik snap heus wel dat hij veel aan zijn hoofd heeft, maar één ding van mij onthouden is al te veel gevraagd? Ik heb hem best heftig hierop aangesproken, en misschien ook wel overdreven boos door de opstapeling van andere dingen maar ik voelde me even echt heel erg vergeten.
Ik heb in mijn boosheid ook gezegd dat het voor mij niet meer hoeft, dat het niet gaat zo. En hier sta ik na een nacht slapen eigenlijk nog steeds wel achter. Hopelijk kan ik het dan nu echt achter me laten.
Tot je hem weer letterlijk binnen je handbereik hebt (gehad), dan ben je weer zonder twijfel verliefd. En zodra jij het idee hebt dat hij jou over het hoofd ziet verbreek je jullie contact weer, omdat je het geen liefde vind. Tot je hem weer letterlijk binnen je handbereik hebt (gehad), dan ben je weer zonder twijfel verliefd. En zodra jij het idee..
Wat een vermoeiende cyclus voor je. Is dat je verlatings/bindingsangst?
Gefeliciteerd met je promotie!
dinsdag 17 maart 2026 om 10:52
Lalaloepsie schreef: ↑17-03-2026 10:41Tot je hem weer letterlijk binnen je handbereik hebt (gehad), dan ben je weer zonder twijfel verliefd. En zodra jij het idee hebt dat hij jou over het hoofd ziet verbreek je jullie contact weer, omdat je het geen liefde vind. Tot je hem weer letterlijk binnen je handbereik hebt (gehad), dan ben je weer zonder twijfel verliefd. En zodra jij het idee..
Wat een vermoeiende cyclus voor je. Is dat je verlatings/bindingsangst?
Gefeliciteerd met je promotie!![]()
Ach een verslaafde gaat ook nog een aantal keer terug toch? Zo voelt het ook, als een verslaving. Eens zal toch een keer de aller laatste keer zijn.
Ik ben de tel ook kwijt hoeveelste keer dit is, 6? 6x is scheepsrecht zal ik maar zeggen dan he.
Het is nu wel de eerste keer dat ik een paar uur erna niet al de neiging had om hem weer te berichten, het is een soort van eindelijk rust na een chaotische tijd. Vermoeiend is het zeker!
En dankjewel!
dinsdag 17 maart 2026 om 11:24
Gefeliciteerd Elegantic!
En ik snap dat gevoel van niet belangrijk zijn/niet gezien heel goed, daar zit bij mij ook een pijnpunt/trauma. Elke kruimel die je daarna krijgt, voelt als een reddingsvlot. Je bent weer veilig. Denk je.
Hoe reageerde hij op jouw besluit?
En ik snap dat gevoel van niet belangrijk zijn/niet gezien heel goed, daar zit bij mij ook een pijnpunt/trauma. Elke kruimel die je daarna krijgt, voelt als een reddingsvlot. Je bent weer veilig. Denk je.
Hoe reageerde hij op jouw besluit?
dinsdag 17 maart 2026 om 12:09
Ja precies, die verdomde kruimels.
Hij reageerde zoals hij altijd doet, aangevallen en terugtrekkend. Hij ziet het als een persoonlijke aanval, alsof ik zeg dat hij niet genoeg zijn best doet terwijl hij vindt dat hij het probeert. Het is gesprek is met ruzie geëindigd maar ik heb op dit moment ook niet veel behoefte om het op een nette manier af te sluiten verder
dinsdag 17 maart 2026 om 14:26
Het voelt nu anders dan de vorige keren dat jullie gebroken hebben, of niet?
Ergens hoop ik dat dit gevoel wat je nu hebt zo blijft en je dan wat los komt van hem. Al is het niet leuk om zo te 'eindigen' natuurlijk. Maar soms ben je er gewoon ineens klaar mee.
Ergens hoop ik dat dit gevoel wat je nu hebt zo blijft en je dan wat los komt van hem. Al is het niet leuk om zo te 'eindigen' natuurlijk. Maar soms ben je er gewoon ineens klaar mee.
dinsdag 17 maart 2026 om 18:06
Het voelt wel anders inderdaad, vandaag ging eigenlijk ook prima, ik heb niet continu mijn telefoon gecontroleerd, wat ik de vorige keren wel heel erg deed in afwachting van een berichtje
Ik hoop ook dat dit zich eindelijk een keer zo doorzet
dinsdag 17 maart 2026 om 18:53
maandag 23 maart 2026 om 16:08
Hoop oprecht dat je het gaat volhouden, want dit zgn aantrekken-afstoten brengt uiteindelijk ook niets positiefs en zal nooit de juiste basis voor een serieuze relatie geven (als dit in jullie situatie überhaupt al mogelijk is).
Live Life to the fullest
woensdag 25 maart 2026 om 09:16
Nee dat klopt ook. Ik ervaar ook wel een rust, ook al mis ik hem wel heel erg.GeweldigWeer schreef: ↑23-03-2026 16:08Hoop oprecht dat je het gaat volhouden, want dit zgn aantrekken-afstoten brengt uiteindelijk ook niets positiefs en zal nooit de juiste basis voor een serieuze relatie geven (als dit in jullie situatie überhaupt al mogelijk is).
Ik heb wel nog 1x gereageerd met een afsluitend berichtje, ik wilde niet dat de ruzie het laatste was wat ik tegen hem zei.
Volgende week zie ik hem waarschijnlijk wel nog op kantoor, ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
woensdag 25 maart 2026 om 10:23
Elegantic schreef: ↑25-03-2026 09:16Nee dat klopt ook. Ik ervaar ook wel een rust, ook al mis ik hem wel heel erg.
Ik heb wel nog 1x gereageerd met een afsluitend berichtje, ik wilde niet dat de ruzie het laatste was wat ik tegen hem zei.
Volgende week zie ik hem waarschijnlijk wel nog op kantoor, ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
Mijn idee: je ziet hem, jullie vliegen elkaar in de armen, zijn opnieuw dolverliefd en jullie doen nog een rondje aantrekken-afstoten tot het contact weer word afgebroken.
Hopelijk ben je je er (meer) van bewust dat je in een soort verslavingspatroon zit (zoals je al eerder suggereerde) en kun je dat patroon ombuigen naar iets minder heftigs. Want poeh, wat heeft jouw omgang met hem een hoge pieken en diepe dalen. Kan me voorstellen dat die heftigheid het zo verslavend maakt, dat je wellicht de heftigheid eerder mist dan zijn persoonlijkheid.
woensdag 25 maart 2026 om 11:43
Ik denk meer dat het ongemakkelijk oogcontact wordt, want er zijn veel andere collega's bij. Normaal gesproken zou ik wel een moment creëren om even alleen te zijn, maar nu niet. Het voelt oprecht anders deze zoveelste ronde, of dit door het hele scheidingsverhaal komt, zijn afwezigheid of manier van omgaan met mij, ik weet het niet. Als ik kijk naar alle andere keren was ik er heel (heel!) verdrietig over toen het contact stopte, ik bleef op mijn telefoon kijken of hij iets stuurde, raakte geërgerd als dit niet zo was. Nu ben ik eigenlijk gewoon kalm. Ik hoop ook heel erg dat dit zo blijft.
woensdag 25 maart 2026 om 11:44
Ik zie inmiddels ook steeds meer in dat dit het zeker deels isLalaloepsie schreef: ↑25-03-2026 10:23Mijn idee: je ziet hem, jullie vliegen elkaar in de armen, zijn opnieuw dolverliefd en jullie doen nog een rondje aantrekken-afstoten tot het contact weer word afgebroken.
Hopelijk ben je je er (meer) van bewust dat je in een soort verslavingspatroon zit (zoals je al eerder suggereerde) en kun je dat patroon ombuigen naar iets minder heftigs. Want poeh, wat heeft jouw omgang met hem een hoge pieken en diepe dalen. Kan me voorstellen dat die heftigheid het zo verslavend maakt, dat je wellicht de heftigheid eerder mist dan zijn persoonlijkheid.
woensdag 25 maart 2026 om 13:02
Ik denk in het begin wel, toen was het allemaal leuk en spannend etc. Richting het einde niet meer, toen ik helemaal hoteldebotel was wilde ik alleen maar echt die toekomst met hem. We spendeerde toen zo veel tijd samen, het was niet alleen maar omdat hij onbereikbaar was.Lalaloepsie schreef: ↑25-03-2026 11:46Was hij veilig (want niet echt gevoelsmatig dichtbij) voor je toen hij nog gebonden was?
Maar wat ik al benoemde, hij was toen zó zorgzaam, lief en wilde voor mijn gevoel ook echt met mij zijn, ik had nog nooit zoiets meegemaakt. Nu leek dat gevoelsmatig heel anders.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in