Minnaar deel 43

27-05-2021 10:55 3862 berichten
Al 42 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519

Voorgaande delen:

seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi hi ik lees ook nog steeds mee
Kom even wat typen om nounou te vergezellen. Wat een no go idd dat niet terug typen ik vindt dat zoooo frustrerend.
Had ik ook eerste hele dag door toen ineens niets de band qua appen is er bij ons nog wel maar wel beschadigd.
Een man mag ook best wel ff wat moeite doen vindt ik persoonlijk.

Elegantic hoe gaat het met jou?

En met de rest?
@nounou
Dat vind ik ook echt niet oké. Het kost je letterlijk 10 seconden om even iets te sturen. Zo respectloos. Ik zou ook zeker weten niets meer sturen. Hij zal vast wel weer een keer boven water komen, hopelijk lukt het om hem dan ook links te laten liggen.

@btmin
hebben jullie dus wel nog contact? en is er nog afgesproken uiteindelijk?

Hier alles rustig. Wel een verhaal gehoord van een collega over een van haar vriendinnen. Zij heeft al ruim een jaar een relatie met een getrouwde man, en hij haalt echt alles uit de kast om haar te 'houden'. Ze zien elkaar 4/5 x per week, gaan elke week uiteten, dagjes weg en binnenkort zelfs samen op vakantie. Zijn vrouw heeft afgelopen jaar een baby gekregen, en zou ook niets door hebben. Hij zegt ook nooit te scheiden van haar want het is wel een goede vrouw, al hoopt die vriendin wel dat dat ooit nog gebeurd.
Best heftig om te horen als buitenstaander, terwijl als je er zelf in zit het allemaal niet zo 'erg' lijkt en je het wel goed kunt praten want ja verliefd.
Jeetje ja elegantic van een afstand zie ik ook alles anders...

Ja nog wel contact...nee niet afgesproken.

Ik wil eigenlijk gewoon aandacht...treurig van mezelf vind ik eigenlijk wel
Nounou schreef:
13-06-2026 16:35
Ja, nieuwe lover, vers vlees.
Klopt, ook gebonden. Zijn partner is regelmatig op reis.

Wij hebben nog berichten uitgewisseld met elkaar GeweldigWeer! Vorig jaar ofzo.
Dus de dates waren ook vorig jaar of kort geleden nadat jullie vorig jaar alleen wat berichten hadden uitgewisseld? Sorry, maar volgens mij begrijp ik de tijdlijn niet zo goed…… :huh:
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
15-06-2026 15:19
Dus de dates waren ook vorig jaar of kort geleden nadat jullie vorig jaar alleen wat berichten hadden uitgewisseld? Sorry, maar volgens mij begrijp ik de tijdlijn niet zo goed…… :huh:
Vorig jaar was ik in de weer met een andere minnaar. Jij herkende er jouw ex minnaar in maar dat bleek hem niet te zijn! :lol:

Deze dates waren idd recent met een andere man.
Ik trek mannen aan die stilvallen blijkbaar. :P

Nu ga ik de rest lezen! :)
@Elegantic
Zeker heftig als je het ergens anders ziet gebeuren. Kijk je daardoor ook anders naar je eigen situatie? Voelt het anders?

@betheman, tja, aandacht is toch gewoon lekker? Ik snap dat wel hoor.
Waarom heb je niet afgesproken? Geen behoefte aan?
@nounou
Heel egoïstisch misschien maar mijn eerste reactie was eigenlijk jaloezie. Dat die man zo veel voor haar doet en dit ook laat zien met daadwerkelijke acties. Dat is waar ik toen het meeste naar verlangde en ook steeds om vroeg. En daarna zag ik gelukkig weer een klein beetje meer in dat ex minnaar eigenlijk helemaal niet zo geweldig was :)
Nou nou afsprekeb vind ik doodeng wie weet verbreekt het de magie

Elegantic ik begrijp je gevoelens heeeelemaaal jaloezie meer willen betekenen voor iemand dan je doet en waarom eigenlijk? Dat vraag ik mezelf ook elke dag af.

Ik vind mezelf gewoon sneu dat ik hunker naar die aandacht.
Sebedeüs schreef:
14-05-2026 11:08

Hier gaat alles nice and steady. Even heb ik overwogen er een onderdanige minnaar bij te zoeken, de fantasie gaat die kant wel eens op en Vent vindt het een superspannend idee.
Beetje late reactie, maar ik ben nieuwsgierig: Is het dan het idee dat Vent daarbij aanwezig is/onderdeel is van de relatie met die onderdanige man? Of zou dat ernaast zijn?
@Elegantic, en je kreeg het niet idd. Ik denk wel dat je zo egoïstisch mag kijken. Misschien is het juist wel nodig zo egoïstisch te kijken om te zien dat je zelf beter verdient?
Maar als je er midden in zit dan vertroebelt je beeld en spreekt het verlangen naar iets meer dan je verstand.

@betheman, als je op deze manier de magie voelt en het geeft je een fijn gevoel dan is dat toch helemaal prima!

Elegantic, je schreef hopelijk kan je hem dan ook links laten liggen. Daar heb ik over nagedacht. We hebben beide veel tijd gestoken in elkaar voor we elkaar eens ontmoet hebben, dit klopt zo niet bij wat er was/is. Ik verwacht hem nog wel te horen en dan weet ik zeker dat ik graag tegen hem zeg wat ik hiervan vind. Dit vind ik het lastigste stukje van het opbouwen van een minnaar relatie. Het aftasten en zoeken naar een eventueel ritme. Mij negeren is iig geen optie! Ja, dat kan voor mij een reden zijn met je te stoppen, slaat echt helemaal nergens op dit ineens zo te doen. Of hij moet een hele goede reden hebben, die optie leeft ook zeker nog in mijn hoofd.
Subbo2 schreef:
15-06-2026 23:09
Beetje late reactie, maar ik ben nieuwsgierig: Is het dan het idee dat Vent daarbij aanwezig is/onderdeel is van de relatie met die onderdanige man? Of zou dat ernaast zijn?
Het idee zou zijn dat deze man mijn vriend zou zijn en als het aan mij ligt mag dat ook best diep gaan. Het lijkt me eigenlijk best lekker mijn hart weer eens flink te verliezen en ik zou een intense Ds met hem aan willen gaan.
Vent zou zich hier op zich niet mee bemoeien maar ik zou mijn relatie met Vent wel "gebruiken" om de Ds te versterken. Bijvoorbeeld door mijn vriend seks te ontzeggen terwijl hij mag kijken hoe Vent en ik het met elkaar aangaan.

De gesprekken hierover hebben de dynamiek tussen Vent en mij ook verduidelijkt. We zijn erachter gekomen dat Vent een heel ander idee heeft over een Ds dan ik, daarom werkt de ooit zo gewilde Ds tussen hem en mij ook niet.
Maar vooralsnog ga ik hier geen werk van maken. Het idee op papier is heel leuk maar ik heb er eigenlijk niet echt de energie voor op dit moment. Ik vind één man net leuk te doen, komt wellicht ook door de levensfase waarin ik al een tijdje zit.
En er speelt natuurlijk een gevaartje mee. Als ik daadwerkelijk mijn hart een beetje verlies aan de "nieuwe man", wat doet dat dan tussen Vent en mij? Dat vinden we beiden best een beetje spannend.
Elegantic schreef:
15-06-2026 20:54
@nounou
Heel egoïstisch misschien maar mijn eerste reactie was eigenlijk jaloezie. Dat die man zo veel voor haar doet en dit ook laat zien met daadwerkelijke acties. Dat is waar ik toen het meeste naar verlangde en ook steeds om vroeg. En daarna zag ik gelukkig weer een klein beetje meer in dat ex minnaar eigenlijk helemaal niet zo geweldig was :)
Je reactie is logisch en ik vind het heel mooi dat je zo eerlijk bent naar jezelf.

Als ik dit soort dingen lees schrik ik me dood eigenlijk, zijn er werkelijk mannen die hun minnares zo ontzettend veel podium geven terwijl ze thuis een pasbevallen echtgenote hebben rondlopen? Wat zegt het over zo'n man dat hij zoveel tijd vrijmaakt met waarschijnlijk de wereld aan smoezen en de bijbehorende konkelerij? En hoe aardig is dit naar de minnares in kwestie? Het lijkt zo mooi, dat verschuiven van hemel en aarde om haar maar tevreden te houden maar onderaan de streep kiest hij nog steeds niet voor haar, terwijl zij haar leven waarschijnlijk volledig op zijn aan- of afwezigheid heeft ingericht. Ook zij zit alleen met kerst.....

Maar tussen de regels door lees ik dat je nog steeds verdriet hebt om de breuk, je lijkt ergens nog steeds een beetje op hem te wachten. Heb je het gevoel dat ook jouw leven een beetje op de rem staat en je niet echt verder komt op dit gebied?
Helemaal eens met bovenstaande post.

Onlangs zag ik ineens in Telegram zijn naam opduiken (ex-minnaar), en mijn hart sloeg over, en alles kwam in één klap terug. Het was alsof hij hier weer in huis was en bij me was. Ongelooflijk. Het is meer dan acht jaar geleden.

Ik stuurde hem simpelweg de vraag: hoe gaat het nu met je?
Geen antwoord.
En dan toch nog teleurgesteld zijn. Maar ook boos.
Hoe kun je zo met mij omgaan? Gewoon negeren. Dat.
Boos op mezelf ook.

Het is een verslaving. Dat is me zo duidelijk geworden.
En bij zo'n verslaving hoeft er maar dit te gebeuren, of daar ga je weer....
Terwijl er nu eigenlijk niet eens iets gebeurde.
Geen idee waarop zijn Telegram-account ineens opdook.

Zulke stiekemerds, die mannen.
En jij maar denken dat je zo belangrijk bent... ook hier was er zoveel contact, maar wat was het uiteindelijk?.. Zolang het hem uitkwam en ik niet moeilijk deed!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik vind het ook wel heel heftig, zij zelf ziet het natuurlijk als giga complimenten en liefde (zou ik wss ook hebben gedaan), maar wat een ongelofelijke zak is dat. Het verbaasd me ook wel dat de vrouw nog van niets weet aangezien de vriendin het redelijk openbaar verkondigd, ik ken haar niet eens persoonlijk en ik zou de vrouw van minnaar in kwestie al kunnen vinden.

Ik heb ook nog steeds wel verdriet, maar steeds meer om iets wat er echt zeker niet meer is, en dat moet ik nog meer verwerken. Ik heb het idee dat het ook een beetje een trauma bond is geworden, alle gigantische hoogtepunten en extreem diepe dalen, dan weer ruzie, dan weer goedmaken en dat steeds weer, dat heeft wel iets met mijn hoofd gedaan.
Ik denk niet dat ik nog op hem wacht, daar heb ik ook veel over nagedacht. Het is wel echt klaar. Ik ben ondertussen ook achter andere dingen gekomen, mij bijvoorbeeld beperken op de socials (dat kan schijnbaar?!) zodat ik bepaalde dingen niet zag. Geen idee wat, maar je doet het niet zomaar denk ik.
Daten heb ik ook nog niet echt behoefte aan, ik vind mijn leven nu eigenlijk best wel heel leuk, het is heeel lang geleden dat ik me zo comfortabel voelde alleen en zonder een partner, dus daar ben ik wel heel blij mee!
Ah Elmervrouw ik kan me jou verhaal die je in bepaalde delen ook nog goed herinneren, qua sterke gevoelens en band leek het zo op de mijne. En je hebt je toen zo lang in gehouden om niets te sturen. Heel naar dat hij dan nu negeert! :hug: Respectloos ook.
Kan het zijn dat hij de app niet meer gebruikt of was het wel duidelijk gelezen?
@Sebedeüs
Interessante dynamiek. Ik sla er op aan omdat ik (man) een steady vanilla relatie heb, en daarnaast af en toe samen ben met een dominante vrouw. Waarbij de Ds relatie een soort van ‘erbij’ is, al voelt deze in feite diepergaand vanwege de machtsdynamiek, maar die wil ik niet in mijn dagelijks leven en dat respecteert D ook.
Zoals je het stelt lijk jij voor een steady relatie de voorkeur te geven aan de bij jou passende Ds dynamiek (‘mijn vriend’) en komt de langer meelopende Vent daarmee wellicht op een tweede plek uit? Nou ja behalve bij seks, want dan gaat hij voor haha.
Ik lees dat je energie als een beletsel voelt om die kant op te zoeken. Maar in een goede Ds dynamiek mag je verwachten dat de s er eerst meer energie in steekt en kun je rustig kijken of het tot iets moois leidt?
Nounou schreef:
16-06-2026 07:36

Elegantic, je schreef hopelijk kan je hem dan ook links laten liggen. Daar heb ik over nagedacht. We hebben beide veel tijd gestoken in elkaar voor we elkaar eens ontmoet hebben, dit klopt zo niet bij wat er was/is. Ik verwacht hem nog wel te horen en dan weet ik zeker dat ik graag tegen hem zeg wat ik hiervan vind. Dit vind ik het lastigste stukje van het opbouwen van een minnaar relatie. Het aftasten en zoeken naar een eventueel ritme. Mij negeren is iig geen optie! Ja, dat kan voor mij een reden zijn met je te stoppen, slaat echt helemaal nergens op dit ineens zo te doen. Of hij moet een hele goede reden hebben, die optie leeft ook zeker nog in mijn hoofd.
Had dit bericht gemist Nounou. Zou er dan niet toch iets gebeurd zijn waardoor hij niets meer zegt? Is wel heel vreemd gedrag ineens. Zie je hem eigenlijk ook wel eens zo in het dagelijks leven?
Elegantic schreef:
17-06-2026 08:56
Had dit bericht gemist Nounou. Zou er dan niet toch iets gebeurd zijn waardoor hij niets meer zegt? Is wel heel vreemd gedrag ineens. Zie je hem eigenlijk ook wel eens zo in het dagelijks leven?
Nee, bewust gekozen om iemand te leren kennen via een site die hetzelfde zoekt als ik zoek. Niet te dicht bij huis en iemand die geen relatie zoekt maar wel open staat voor een stabiele minnaar relatie. Dat vonden we bij elkaar, afgesproken, dat was top. Elkaar nog een keer gezien, ook super en een week daarna werd het ineens stil. Nu heeft hij geen tijd om af te spreken, dat weet ik en dat is prima, misschien betekent dat voor hem dat er geen contact is omdat we elkaar toch niet kunnen zien en om thuis beter te kunnen verbergen dat hij buiten de deur snoept. Kan ik allemaal inkomen maar communiceer dat dan.
Ja, er kan ook iets aan de hand zijn waardoor hij me niet bericht, ik zal dat wel merken als hij weer beschikbaar is om af te spreken. Als hij er dan ineens weer is omdat er seks te halen valt dan is dat een enorme afknapper en dan ben ik er wel klaar mee.
Elegantic schreef:
16-06-2026 12:18
Ah Elmervrouw ik kan me jou verhaal die je in bepaalde delen ook nog goed herinneren, qua sterke gevoelens en band leek het zo op de mijne. En je hebt je toen zo lang in gehouden om niets te sturen. Heel naar dat hij dan nu negeert! :hug: Respectloos ook.
Kan het zijn dat hij de app niet meer gebruikt of was het wel duidelijk gelezen?
Ik keek net nog eens in de app, en ik zie mijn vraag niet meer staan. Heel gek. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij héél slim is op computer- en telefoongebied, en dat het me niet zou verbazen als hij het verwijderd heeft. (In 'onze' tijd checkte hij achter mijn rug om ook op de datingapp waar ik hem vandaan had, of ik daar nog actief was. Dat vertelde hij een keer nadat we even minder oké waren samen. :ugeek: ). Het wordt er alleen maar des te verwarrender door. Het was me aardig gelukt om niet meer zo met hem bezig te zijn - hoewel ik in mijn huidige relatie écht dingen mis die ik met hem wel had, en hoe - maar nu is het even weer onrustig. Irritant!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Elegantic schreef:
16-06-2026 12:15
Ik vind het ook wel heel heftig, zij zelf ziet het natuurlijk als giga complimenten en liefde (zou ik wss ook hebben gedaan), maar wat een ongelofelijke zak is dat. Het verbaasd me ook wel dat de vrouw nog van niets weet aangezien de vriendin het redelijk openbaar verkondigd, ik ken haar niet eens persoonlijk en ik zou de vrouw van minnaar in kwestie al kunnen vinden.
Grote kans dat zijn vrouw al op de hoogte is, zoveel etentjes, uitjes en zelfs vakanties kun je niet allemaal verbergen. En als iedereen ervan weet dan sijpelt zoiets snel door. Weet je zeker dat ze geen open relatie hebben? Of dat ze niet zo open zijn over hun open relatie, maar een afspraak hebben dat ze elkaar niks laten weten, maar het wel mag?

Het is verrassend hoeveel van dit soort relaties er zijn, zonder dat dit openlijk wordt besproken met anderen.
Subbo2 schreef:
16-06-2026 22:16
Zoals je het stelt lijk jij voor een steady relatie de voorkeur te geven aan de bij jou passende Ds dynamiek (‘mijn vriend’) en komt de langer meelopende Vent daarmee wellicht op een tweede plek uit? Nou ja behalve bij seks, want dan gaat hij voor haha.
Ik lees dat je energie als een beletsel voelt om die kant op te zoeken. Maar in een goede Ds dynamiek mag je verwachten dat de s er eerst meer energie in steekt en kun je rustig kijken of het tot iets moois leidt?
100% Big Fat No! Vent blijft immer en altijd op plek 1 staan, hij is mijn grote liefde, mijn verleden, nu en toekomst, met hem wil ik in principe oud worden.
Mijn woordkeuze (mijn vriend) komt puur doordat de nederlandse taal niet altijd toereikend is. Welke naam en plek hij zou krijgen als dit ooit van de grond komt weet ik nu nog niet. Vooralsnog is hij imaginarion ;-)

Een goede Ds dynamiek bestaat niet, iedereen vult dit voor zichzelf in. Ik verwacht niet dat "mijn" sub meer energie in ons steekt dan ik, ik zal geen luie D zijn. Sterker nog, hij mag zich de hele dag door bewust zijn van mijn aanwezigheid in zijn leven en wat dat voor hem/ons betekent, dat is nou juist deel van mijn lol.
Ik ga me niet aan de zijlijn een beetje koest houden en hem laten springen, dat is mijn ding niet. En daarbij.... ook in de zoektocht moet behoorlijk energie gestoken worden, damesDoms worden bestookt met berichten en er moet écht kaf van koren gescheiden worden. Ook daar heb ik op dit moment gewoon geen puf voor.

Sorry voor de off topics, dames! Laat maar weten als jullie dit vervelend vinden!
Elmervrouw schreef:
17-06-2026 11:14
maar nu is het even weer onrustig. Irritant!
Heel irritant en heel pijnlijk voor jou. Ik ken je verhaal natuurlijk ook. (misschien heb je het niet meegekregen maar ik ben Rooss)

En toch... vanuit hem supergoed en sterk dat hij niks laat horen. Het is voorbij, er was sprake van veel pijn en verdriet en gedoe en ik kan hem echt geen ongelijk geven, hoe rottig voor jou ook.
Ik denk te weten wat het met je gedaan heeft, het sturen van deze ogenschijnlijk onschuldige vraag. Waarschijnlijk had je een hartslag van 110 toen je op "verstuur" drukte, waarschijnlijk brak het zweet je uit en toen begon het Grote Wachten. En daarop volgend de enorme teleurstelling toen het stil bleef. Waar hoopte je op, Elmervrouw? Wat wil je nog van hem? Het is goed om daar even pijnlijk eerlijk voor jezelf over te zijn. Wil je erkenning, gezien worden, wil je zeker weten dat het hem ook iets gedaan heeft? En als je antwoorden hebt op die vraag, wat dan?

Je hebt een open wond, nog steeds. Je hebt dit nooit af kunnen sluiten. Wat heb je nodig voor die afsluiting?
LiviaMae schreef:
17-06-2026 11:22
Het is verrassend hoeveel van dit soort relaties er zijn, zonder dat dit openlijk wordt besproken met anderen.
Nee, dat is niet verrassend. Open relaties zijn een heel lastig onderwerp, vreemdgaan is veel gangbaarder. Klinkt gek maar ik ben hier tig keer tegenaan gelopen toen ik zelf een open relatie had. En men vindt de open relaties van mijn goede vrienden ook heel raar. Ik kan me dus voorstellen dat veel mensen ophouden met dit uit te leggen, er heerst een groot oordeel en men wil het vaak ook niet begrijpen.

Ook ik kan me niet voorstellen dat de vrouw van dit heerschap geen lont ruikt. Maar goed, het is een via-via verhaal, wellicht is de boel onderweg wel wat opgeklopt en nog iets smeuiiger geworden.
Sorry voor de off topics, dames! Laat maar weten als jullie dit vervelend vinden!
Zeker niet! Beetje leven in het draadje is prima. Ik vind het interessant om te lezen.

@elmervrouw, ik had een reactie geschreven aan je maar die ik blijkbaar niet geplaatst, ik doe later een nieuwe poging! Herkenbaar wat je schrijft.
Hopelijk vind je snel de rust weer Elmervrouw. Ik kan me heel goed voorstellen hoe rot het nu even voelt, hoe Roos het ook zegt, je was toch in soort van afwachting.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven