Minnaar deel 43

27-05-2021 10:55 3502 berichten
Al 42 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars en/of minnaarrelaties in het algemeen.

Vliegt jouw hart vrij rond, vangbaar met een netje voor elke jager met stoute ogen of ben je een stoere krijgster met pantser en harnas? Moeten de mannen hún hart beschermen omdat jij voor de lust gaat en niet voor de liefde?

Met andere woorden.....

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met het grootste gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen? Dit topic is voornamelijk bedoeld voor gelijkgestemden, al staan we natuurlijk ook een beetje open voor andere meningen. Elkaar een spiegel voorhouden, prima, maar behandel elkaar vooral met respect!

Offtopic: Vind je het alleen maar leuk om je ongezouten ongenoegen over vreemdgaan hier te komen verkondigen, open dan vooral je eigen topic!

Het is fijn als je een avatar uploadt, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen.
Probeer zo weinig mogelijk te QUOTEN, door het precaire onderwerp wensen sommige schrijf(st)ers hun postings later aan te passen. Bedankt!

Link naar vorige topic:
seks/minnaar-deel-42/list_messages/473519

Voorgaande delen:

seks/minnaar/list_messages/15890
seks/minnaar-deel2/list_messages/43196
seks/minnaar-deel3/list_messages/51194
seks/minnaar-deel-4/list_messages/59003
seks/minnaar-deel-5/list_messages/62401
seks/minnaar-deel-6/list_messages/65592
seks/minnaar-deel-7/list_messages/69657
seks/minnaar-deel-8/list_messages/72514
seks/minnaar-deel-9/list_messages/74774
seks/minnaar-deel-10/list_messages/77269
seks/minnaar-deel-11/list_messages/82635
seks/minnaar-deel-12/list_messages/87456
seks/minnaar-deel-13/list_messages/92355
seks/minnaar-deel-14/list_messages/107002
seks/minnaar-deel-15/list_messages/134630
seks/minnaar-deel-16/list_messages/145365
seks/minnaar-deel-17/list_messages/153641
seks/minnaartopic-deel-18/list_messages/163798
seks/minnaar-deel-19/list_messages/176186
seks/minnaar-deel-20/list_messages/191153
seks/minnaartopic-deel-21/list_messages/202110
seks/minnaar-deel-22/list_messages/215589
seks/minnaar-deel-23/list_messages/227219
seks/minnaar-deel-24/list_messages/231529
seks/minnaar-deel-25/list_messages/236190
seks/minnaar-deel-26/list_messages/242091
seks/minnaar-deel-27/list_messages/246066
seks/minnaar-deel-28/list_messages/257409
seks/minnaar-deel-29/list_messages/268891
seks/quot-minnaar-quot-deel-30-alweer/l ... ges/288657
seks/minnaar-deel-31/list_messages/301457
seks/minnaar-deel-32/list_messages/318979
seks/minnaar-deel-33/list_messages/345287
seks/minnaar-deel-34/list_messages/362233
seks/minnaar-deel-35/list_messages/378927
seks/minnaar-deel-36/list_messages/393194
seks/minnaar-deel-37/list_messages/431927
seks/minnaar-deel-38/list_messages/443929
seks/minnaar-deel-39/list_messages/451347
seks/minnaar-deel-40/list_messages/465483
seks/minnaar-deel-41/list_messages/470123
Alle reacties Link kopieren Quote
Elegantic schreef:
20-01-2026 09:46
@Eidde
Dat is bij hem ook het geval inderdaad, naar de buitenwereld lijkt het het perfecte gezinnetje. Zij zou het hem ook 100% vergeven, hij is namelijk al eens betrapt en ze heeft de andere kant op gekeken. Ze plaatst ook ontzettend veel foto's van hem en het gezin op de socials.
Vooral ook als hij écht niet weg zou gaan, maar mij dit wel zou wijsmaken, waarom zou je dan zo veel risico's nemen? Of misschien wel wetend dat hij er toch wel mee weg komt als het uit zou komen..

Ook het mij ook kunnen bedriegen in een eventuele relatie hebben we het over gehad, maar dan is het natuurlijk heel typisch 'met mij is het anders'
Geloof je dat? Zou je hem wel vertrouwen als hij met jou was? Of hoef je niet per se een monogame relatie?
.
anoniem_698a1e1fe277f wijzigde dit bericht op 07-02-2026 15:48
99.62% gewijzigd
@Happening Dat weet ik eigenlijk niet. Ik wil het natuurlijk wel geloven want hij is (naar zeggen) nog nooit eerder vreemdgegaan. Zoals het bij iedereen wel zal voelen kwam het bij ons erg uit het niets, de vonk sloeg direct over en het leek op liefde op het eerste gezicht. Een gevoel dat je niet snel met iemand anders zou hebben, maar ook dat romantiseer ik natuurlijk. 100% vertrouwen zou ik hem denk ik niet..

@VGM
En dat snap ik ook. Het is buiten het bedrog een hele betrokken vader, heel zorgzaam en behulpzaam in het huis. Echt een familieman. Dat is ook wat mij zo aantrekt naar hem, ik snap dat ze dat niet los zou laten. Hij heeft ook nooit iets negatiefs over haar of thuis gezegd, hij vindt mij alleen leuker en met alles 'beter' (zegt ie dan he).
Elegantic schreef:
20-01-2026 10:56
@Happening Dat weet ik eigenlijk niet. Ik wil het natuurlijk wel geloven want hij is (naar zeggen) nog nooit eerder vreemdgegaan. Zoals het bij iedereen wel zal voelen kwam het bij ons erg uit het niets, de vonk sloeg direct over en het leek op liefde op het eerste gezicht. Een gevoel dat je niet snel met iemand anders zou hebben, maar ook dat romantiseer ik natuurlijk. 100% vertrouwen zou ik hem denk ik niet..

@VGM
En dat snap ik ook. Het is buiten het bedrog een hele betrokken vader, heel zorgzaam en behulpzaam in het huis. Echt een familieman. Dat is ook wat mij zo aantrekt naar hem, ik snap dat ze dat niet los zou laten. Hij heeft ook nooit iets negatiefs over haar of thuis gezegd, hij vindt mij alleen leuker en met alles 'beter' (zegt ie dan he).
Maar ze heeft hem al eens betrapt, was dat dan ook met jou?
Happening schreef:
20-01-2026 12:10
Maar ze heeft hem al eens betrapt, was dat dan ook met jou?
Ja, in het begin een keer.
En daarna maakten ze samen een kindje. Als ik in de afgelopen jaren door schade en schande iets heb geleerd is dat je bij mannen naar hun daden moet kijken en niet naar hun woorden.
Zij was toen al zwanger, misschien ook wel extra reden om weg te kijken
Maar je hebt gelijk over de daden, ik zie wel steeds meer alleen de mooie woorden waar nog niets van terecht is gekomen.
Ik kan mij voorstellen dat als ze zwanger is ze het hem heeft vergeven. Jij zegt wegkijken maar ik ga er wel van uit dat er dikke ruzie is geweest, veel tranen en ' het betekende niets, het zal nooit meer gebeuren'.
Als je zwanger bent heb je eigenlijk geen keuze. Je kan de baby in je buik niet belasten met teveel stress en sowieso ben je fysiek en mentaal niet in staat om een scheiding te regelen. Dat geldt ook de eerste maanden nadat het kindje er is. Ik vind het wel vrij schofterig hoor, om je dan als man te laten betrappen. Je schaadt niet alleen de moeder van je kinderen maar ook je ongeboren kind.
VGM1980 schreef:
20-01-2026 13:12
Ik kan mij voorstellen dat als ze zwanger is ze het hem heeft vergeven. Jij zegt wegkijken maar ik ga er wel van uit dat er dikke ruzie is geweest, veel tranen en ' het betekende niets, het zal nooit meer gebeuren'.
Het was meer ontkennen ontkennen ontkennen
Het is ook wel een fijner idee dat het nooit gebeurd is en dat ook maar te geloven, zou ik denk ik ook doen als ik haar was
Elegantic schreef:
20-01-2026 09:46
Is er helemaal geen contact meer geweest? Heel sterk van je, hou vol!
Nope, bedacht me ook dat het nergens toe leidt een x met elkaar naar bed en dan... niet iets wat toekomst heeft en hooguit een paar x per jaar gebeurd.
Is dat dan wat ik wil nee...slaat helemaal nergens op, zeker niet om risico voor te nemen. Dus in mijn geval brengt het me weinig goeds, voor een evt kort geluksmoment.
Dus ja soms wil ik wel weer reageren en denk ik, fuck it miss ben ik morgen wel dood en van het leven willen genieten en dat soort onzin. Maar bovenstaande gedachtes hebben me nog gered tot nu toe.... nog wel... :rolling:
Happening schreef:
19-01-2026 14:04
Zeker als je als minnares zelf graag nog kinderen wilt kan je zo wel heel veel kostbare tijd verliezen.
Zo ging het bij de minnares van mijn vader: ze wachtte 12 jaar (!) op hem en verweet hem daarna haar kinderloosheid. Ze scheelden bijna 30 jaar, dus toen zij na die 12 jaar eindelijk haar prins op het witte paard voor zichzelf had, ging hij na een paar jaar dood. Wat je noemt een weggegooid leven.
Hallo allemaal, fijn om jullie verhalen en ervaringen te lezen.
terzijde wijzigde dit bericht op 13-02-2026 12:38
Reden: Te goed te herleiden
84.87% gewijzigd
Terzijde schreef:
21-01-2026 16:19
Hallo allemaal, fijn om jullie verhalen en ervaringen te lezen. Ik vraag me af of hier ook vrouwen en mannen zijn die een fijne succesvolle langdurige affaire hebben?

Ik sta er momenteel met een half been in met een oude vakantieliefde en ik vind het nu al soms behoorlijk rommelig en ik snap dat ook een affaire niet altijd makkelijk en leuk is en dat je daarbij ook door fase’s heen moet zeker als er (diepere) gevoelens meespelen. Maar ik wil weten of dat het waard is, ik heb al gemerkt dat ik verliefd kan zijn en tegelijkertijd gelukkig en liefdevol in mijn huwelijk kan zijn. Maar als je echt van iemand gaat houden, kan het dan ook nog naast elkaar bestaan? En levert een affaire je dan ook daadwerkelijk die ontsnapping en liefde op naast een goed huwelijk?
In mijn geval levert het meer frustratie en negatieve gevoelens op dan de kortstondige geluksgevoelens
Ieders verhaal en situatie is anders Terzijde, dat kun je hier al lezen. Of het ‘de moeite waard is’ (gekke beschrijving) zul je zelf moeten ontdekken. En affaire is hoe dan ook ontwrichtend, zeker als het geheim is en moet blijven.
I wanna live my life with the volume full!
Terzijde, hier speelt het inmiddels ruim een jaar en nee, het gaat niet zomaar gemakkelijk. Het was voor mij het begin van het einde van m’n huwelijk. Voor zowel minnaar als mijzelf was het bij vlagen emotioneel heel erg pittig. Ik weet niet of je hier voorbeelden gaat lezen van minnaarsrelaties die jarenlang soepeltjes verlopen - maar wie weet!

Minnaar en ik hadden deze week - voor het eerst na de bekentenis over z’n kersverse kind - voor het eerst weer een avondje afgesproken. We hebben ouderwets plezier gemaakt en het onderwerp angstvallig vermeden. (We hadden daar al wel met elkaar over gesproken uiteraard). Ik weet nog niet zo goed wat ik daar op de lange termijn van vind - zomaar doorgaan waar we gebleven zijn voelt ergens gek - maar tegelijkertijd was het enorm fijn en geniet ik nog steeds na. Zoals ik al eerder schreef ben ik minder verdrietig om het verdwenen ‘wat als’-plaatje dan ik verwacht had, dus blijkbaar was ik daarover in m’n achterhoofd al realistisch.
Nienke hoe vaak zeg maar kan jij afspreken met jou minnaar ben wel ff benieuwd naar de frequentie van fijne momenten.
Terzijde schreef:
21-01-2026 16:19
Hallo allemaal, fijn om jullie verhalen en ervaringen te lezen. Ik vraag me af of hier ook vrouwen en mannen zijn die een fijne succesvolle langdurige affaire hebben?

Ik sta er momenteel met een half been in met een oude vakantieliefde en ik vind het nu al soms behoorlijk rommelig en ik snap dat ook een affaire niet altijd makkelijk en leuk is en dat je daarbij ook door fase’s heen moet zeker als er (diepere) gevoelens meespelen. Maar ik wil weten of dat het waard is, ik heb al gemerkt dat ik verliefd kan zijn en tegelijkertijd gelukkig en liefdevol in mijn huwelijk kan zijn. Maar als je echt van iemand gaat houden, kan het dan ook nog naast elkaar bestaan? En levert een affaire je dan ook daadwerkelijk die ontsnapping en liefde op naast een goed huwelijk?
Ik denk dat mensen zeker langdurig een dubbelleven kunnen leiden. Zoals ik al schreef had mijn vader 12 jaar lang een affaire naast zijn huwelijk (mijn man had ook affaires maar nooit lang). Mijn vader kon die twee levens scheiden en had (denk ik) het beste van twee werelden: thuis harmonie en een gezinsleven plus gezamenlijke vakanties, en bij zijn minnares de extraatjes en heel veel aandacht en bewondering; dat kreeg hij thuis niet meer natuurlijk.

Ik denk dat het ligt aan je persoonlijkheid. Je moet vinden dat je er recht op hebt (omdat je maar één keer leeft, of omdat je de passie niet kan missen, of omdat je denkt: wat niet weet, wat niet deert etcetera), en dan moet je daarnaast organisatorisch scherp blijven en geen steken laten vallen, dus zorgen voor een waterdicht plan van aanpak.

Hoe het voelt, goed of slecht, hangt denk ik vooral daar vanaf. Of je je energie wilt verdelen en daardoor nooit iets helemaal te volle doet (ook je eigen leven, denk ik) of dat je één keuze maakt en daar volledig voor gaat.
Bethemanineed2026 schreef:
21-01-2026 19:51
Nienke hoe vaak zeg maar kan jij afspreken met jou minnaar ben wel ff benieuwd naar de frequentie van fijne momenten.
Dat wisselt enorm: ruimte voor een gestolen zoen is er vrijwel wekelijks, voor een uitgebreide date veel minder vaak. Gemiddeld eens per drie, vier weken. Maar we hebben ook weleens de mazzel gehad dat we elkaar twee avonden achter elkaar konden zien.
Fijn dat jullie nog een leuke avond hebben gehad Nienke! Denk je dat je zo door kunt gaan zonder alle extra gevoelens en hoop?
Elegantic, de gevoelens zijn absoluut niet weg (van beide kanten niet) maar de hoop natuurlijk wel. Of ik daar op de lange termijn tegen kan, weet ik heel eerlijk niet goed. Voor nu is het voor mij oké omdat ook het gescheiden-zijn nieuw is en ik helemaal niet zit te wachten op een relatie. Dus wat dat betreft, is een minnaar nu zelfs wel een prettige: wel de liefde en aandacht (en goede seks 😇), maar geen verdere verwachtingen.
Is er nog iemand hier ? Ik hou zero contact nog steeds vol maar vindt het ineens heel moeilijk en :cry:
Waar ik eerst opgelucht was dat ik er een punt achter gezet had.
Hoop ik nu de hele tijd dat hij stuurt dat hij me mist... :frusty:
Je doet het zo goed!
Is het lastige gevoel inmiddels wel weer wat weggetrokken? Moeilijkere momenten zullen er her en der wel nog zijn..
Ja het is rustig hier! Ook rustig met de minnaars dus?

Btmin; Wil je echt dat hij iets stuurt of is het de aandacht/spanning die je mist en waar je naar verlangt? Verder goed dat je het volhoudt. En hij stuurt ook niks dus wellicht vindt hij het ook zo beter.

Elegantic; bij jou ook nog rustig?
Heb je nog contact gehad Nienke? Hoe was dat? Lukt het nog om de gevoelens wat meer oppervlakkig te houden? Het is niet verkeerd om even een tijdje wat rond te scharrelen na een scheiding. Ik weet uit ervaring dat het soms heel fijn voelt om weer in de armen van een nieuwe liefde te verdwijnen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven